آرامگاهمطالعه مقایسهای نقاشیهای دیواری مقبرههای منسوب به آقا سید محمد یمنی در «کیسُم» و «لیچا» گیلان بر اساس شناخت شخصیت هنرمند [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 5-27]
آرامگاه داریوشبررسی و تحلیل تصویر داریوش در نقش برجستههای بیستون و نقش رستم [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 161-181]
آرایههای فلزیخوانش جامعهشناختی آرایههای فلزی در مسجد صاحبالامر تبریز [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 49-63]
آزمون کای اسکوئرتحلیل و بررسی نقوش کاشیکاری تکیه معاون الملک کرمانشاه با استفاده از روش آزمون ناپارامتری آماری (کای اسکوئر) [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 103-119]
آیکونولوژیبررسی نگاره مرد سوار بر پرنده در نسخه خطی دقایق الحقایق نصیرالدین محمد معزم هیکلی با رویکرد آیکونولوژی پانوفسکی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 95-111]
آیه نورتحلیل جنبههای نمادین آیه نور در محرابهای مساجد ایران سدههای ۵ تا ۱۰ق [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 27-45]
آیین سماعمطالعۀ تطبیقی آیین سماع در سماعنامهها و نگارگری ایرانی با رویکرد شمایلنگاری [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 103-123]
ا
احمد نادعلیاننقش مخاطب در میدان هنر چندرسانهای جدید با تأکید بر آثار احمد نادعلیان [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 197-209]
ادبیات منظومتحلیل اسبنگارههای آبی فام در نگارگریهای ایران در سدههای دهم تا دوازدهم هجری از منظر عرفان، اسطوره و تمثیل [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 69-85]
از آن خودسازیبازخوانی سنت کپیسازی در نقاشی ایرانی دورۀ گذار بر اساس رویکرد «از آن خودسازی» [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 113-127]
اساطیرمطالعه تطبیقی نقشمایهٔ زن در آثار هنری بین النهرین و سرسنجاقهای لرستان بر اساس کهنالگوی یونگ [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 229-243]
اسبنگارههای آبیفامتحلیل اسبنگارههای آبی فام در نگارگریهای ایران در سدههای دهم تا دوازدهم هجری از منظر عرفان، اسطوره و تمثیل [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 69-85]
استان فارسپژوهشی بر شناخت گونهها و نشانههای تصویری سنگقبرهای گورستانهای تاریخی روستای سمغان(استان فارس) [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 165-179]
استان گلستانآسیبشناسی اقتصاد هنرهای تجسمی و ارائه راهکارهای بهبود آن: مطالعه موردی استان گلستان [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 129-141]
اسطورهتحلیل اسبنگارههای آبی فام در نگارگریهای ایران در سدههای دهم تا دوازدهم هجری از منظر عرفان، اسطوره و تمثیل [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 69-85]
اقتصاد هنرآسیبشناسی اقتصاد هنرهای تجسمی و ارائه راهکارهای بهبود آن: مطالعه موردی استان گلستان [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 129-141]
امامزاده سید محمد یمنیمطالعه مقایسهای نقاشیهای دیواری مقبرههای منسوب به آقا سید محمد یمنی در «کیسُم» و «لیچا» گیلان بر اساس شناخت شخصیت هنرمند [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 5-27]
امور عدمیشناسایی و تبیین ماهیت شر در نگارههای فالنامه درسدن بر اساس آراء ملاصدرا [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 5-17]
اهورامزدابررسی و تحلیل تصویر داریوش در نقش برجستههای بیستون و نقش رستم [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 161-181]
ایزد بانوانمطالعه تطبیقی نقشمایهٔ زن در آثار هنری بین النهرین و سرسنجاقهای لرستان بر اساس کهنالگوی یونگ [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 229-243]
ب
باختینتحلیل ارتباط متن و تصویر در نسخه خطی داستان سیفالملوک و بدیعالجمال بر اساس گفتوگومندی و پیوستاری زمان و مکان [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 143-159]
بازنماییبررسی بازنمایی صور طبیعی در کاشیهای زرینفام کاشان در سدۀ 6 تا 8 هجری بر مبنای آراء کوماراسوامی [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 191-207]
باورهای دینی و فرهنگیبازتاب باورهای دینی و فرهنگی عصر صفوی در نمادپردازی نگارههای نسخه هفتاورنگ ابراهیممیرزا (با تأکید بر دو داستان «یوسف و زلیخا» و «لیلی و مجنون») [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 87-101]
باورهای عامیانهخوانش جامعهشناختی آرایههای فلزی در مسجد صاحبالامر تبریز [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 49-63]
بدنمفهوم جایگاه بدن ناصرالدینشاه در نقاشی تالار آینه کمالالملک بر مبنای نظریه یوری لوتمان [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 169-179]
برنامه تلویزیونیزیباییشناسی نور و رنگ درصحنهپردازی برنامههای غیر نمایشی استودیویی معرفت محور با رویکرد حکمت هنر اسلامی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 197-213]
بیستونبررسی و تحلیل تصویر داریوش در نقش برجستههای بیستون و نقش رستم [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 161-181]
بین النهرینمطالعه تطبیقی نقشمایهٔ زن در آثار هنری بین النهرین و سرسنجاقهای لرستان بر اساس کهنالگوی یونگ [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 229-243]
پ
پیکرنگاری درباریخوانش آثار پیکرنگاری مهرعلی، نقاش دوره قاجار، با رویکرد ترامتنیت ژرار ژنت [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 93-109]
پیکرنگاری درباریمطالعه تحولات تمثالهای نقاشی شده مینایی با تصویرشاهان وشاهزادگان دردوره قاجار (فتحعلی شاه تا انتهای دوره ناصرالدینشاه) [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 145-169]
پیوستاری زمان و مکانتحلیل ارتباط متن و تصویر در نسخه خطی داستان سیفالملوک و بدیعالجمال بر اساس گفتوگومندی و پیوستاری زمان و مکان [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 143-159]
پیوند شیمیاییبررسی مطابقت و میزان ساختار مواد و فرمولهای شیمیایی با نقوش هندسی اسلامی (با تأکید بر هندسه نقوش اسلامی در معماری ایران) [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 143-163]
ت
تالار آینهمفهوم جایگاه بدن ناصرالدینشاه در نقاشی تالار آینه کمالالملک بر مبنای نظریه یوری لوتمان [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 169-179]
تایپفیسمطالعۀ بصری تایپفیس قرآنیِ «زینالعابدین»، مورداستفاده در قرآنهای چاپ سربی (1242-1271ق.) [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 5-25]
تبریزمطالعۀ شیوۀ قلم گذاری درآثارچلیپای سیّد علیخان تبریزی بر پایۀ حُسنِ تشکیل مفردات [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 121-141]
تبریزخوانش جامعهشناختی آرایههای فلزی در مسجد صاحبالامر تبریز [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 49-63]
تجددخواهیبازخوانی سنت کپیسازی در نقاشی ایرانی دورۀ گذار بر اساس رویکرد «از آن خودسازی» [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 113-127]
تذهیبمطالعه زمینههای گسترش و تنوع در هنر تذهیب دوره قاجار [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 37-57]
ترامتنیتخوانش آثار پیکرنگاری مهرعلی، نقاش دوره قاجار، با رویکرد ترامتنیت ژرار ژنت [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 93-109]
ترکمانمطالعه تحلیلی ساختار نگارههای نسخه خمسه نظامی سال 909 هجری موجود در کتابخانه بادلیان [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 5-21]
تشعیرسبکشناسی تشعیر در نگارگری مکتب تبریز دوم [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 65-81]
تشعیرمطالعه تحلیلی شیوههای اجرا در تشعیرهای خمسه تهماسبی (مکتب دوم تبریز) [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 211-227]
تشیعتحلیل ساختار و مضمون طرح قالیچه محرابی محفوظ در موزه توپقاپی بر اساس آراء کوماراسوامی [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 181-193]
تعالیتحلیل ساختار و مضمون طرح قالیچه محرابی محفوظ در موزه توپقاپی بر اساس آراء کوماراسوامی [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 181-193]
تعاملنقش مخاطب در میدان هنر چندرسانهای جدید با تأکید بر آثار احمد نادعلیان [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 197-209]
تفکیک رنگیمطالعه و تحلیل شیوهٔ اجرایی خاتم معرق از دورهٔ قاجار تا دههٔ اخیر [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 171-189]
تکیه معاون الملکتحلیل و بررسی نقوش کاشیکاری تکیه معاون الملک کرمانشاه با استفاده از روش آزمون ناپارامتری آماری (کای اسکوئر) [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 103-119]
تمثالمطالعه تحولات تمثالهای نقاشی شده مینایی با تصویرشاهان وشاهزادگان دردوره قاجار (فتحعلی شاه تا انتهای دوره ناصرالدینشاه) [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 145-169]
تمثیلتحلیل اسبنگارههای آبی فام در نگارگریهای ایران در سدههای دهم تا دوازدهم هجری از منظر عرفان، اسطوره و تمثیل [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 69-85]
تناسباتتحلیل هندسی طرح لچکترنج در قالیهای دورۀ صفوی [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 83-101]
جواهرمطالعه تحولات تمثالهای نقاشی شده مینایی با تصویرشاهان وشاهزادگان دردوره قاجار (فتحعلی شاه تا انتهای دوره ناصرالدینشاه) [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 145-169]
چ
چاپ حروفیمطالعۀ بصری تایپفیس قرآنیِ «زینالعابدین»، مورداستفاده در قرآنهای چاپ سربی (1242-1271ق.) [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 5-25]
چاپ سربیمطالعۀ بصری تایپفیس قرآنیِ «زینالعابدین»، مورداستفاده در قرآنهای چاپ سربی (1242-1271ق.) [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 5-25]
خاتم پرهایمطالعه و تحلیل شیوهٔ اجرایی خاتم معرق از دورهٔ قاجار تا دههٔ اخیر [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 171-189]
خاتم پرهای لایه دارمطالعه و تحلیل شیوهٔ اجرایی خاتم معرق از دورهٔ قاجار تا دههٔ اخیر [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 171-189]
خاتم معرقمطالعه و تحلیل شیوهٔ اجرایی خاتم معرق از دورهٔ قاجار تا دههٔ اخیر [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 171-189]
خانههای تاریخی شیرازشمایلنگاری تزئینات کاشیکاری خانههای تاریخی شیراز در عصر قاجاری [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 23-41]
خط نسخمطالعۀ بصری تایپفیس قرآنیِ «زینالعابدین»، مورداستفاده در قرآنهای چاپ سربی (1242-1271ق.) [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 5-25]
خمسه تهماسبیمطالعه تحلیلی شیوههای اجرا در تشعیرهای خمسه تهماسبی (مکتب دوم تبریز) [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 211-227]
خمسه نظامیمطالعه تحلیلی ساختار نگارههای نسخه خمسه نظامی سال 909 هجری موجود در کتابخانه بادلیان [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 5-21]
خوشنویسیمطالعۀ شیوۀ قلم گذاری درآثارچلیپای سیّد علیخان تبریزی بر پایۀ حُسنِ تشکیل مفردات [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 121-141]
خوشنویسیبررسی کاربرد و چگونگی اجرای مورّبنویسی در نسخ خطی سدۀ هفتم و هشتم هجری (براساس نسخ خطی کتابخانه و موزه ملی ملک) [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 75-91]
داریوش بزرگبررسی و تحلیل تصویر داریوش در نقش برجستههای بیستون و نقش رستم [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 161-181]
در مسجد صاحبالامرخوانش جامعهشناختی آرایههای فلزی در مسجد صاحبالامر تبریز [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 49-63]
دفاع مقدسمطالعه تحلیلی یادمانهای نماد محور و مفهوممحور دفاع مقدس با تأکید بر انتقال ارزشها و خاطرات آن دوران به نسلهای بعد [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 209-227]
دقایق الحقایقبررسی نگاره مرد سوار بر پرنده در نسخه خطی دقایق الحقایق نصیرالدین محمد معزم هیکلی با رویکرد آیکونولوژی پانوفسکی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 95-111]
دوره صفویهچگونگی نقشمایه اسلیمی در حاشیه قالیهای سده دهم ه.ق [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 181-195]
دوره صفویهتحلیل ساختار و مضمون طرح قالیچه محرابی محفوظ در موزه توپقاپی بر اساس آراء کوماراسوامی [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 181-193]
دوره قاجارخوانش آثار پیکرنگاری مهرعلی، نقاش دوره قاجار، با رویکرد ترامتنیت ژرار ژنت [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 93-109]
دوره قاجارخوانش جامعهشناختی آرایههای فلزی در مسجد صاحبالامر تبریز [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 49-63]
دوره قاجاربازتاب تصاویر زنان در قالیهای تصویری دوره قاجار [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 111-129]
دورهٔ قاجارمطالعه و تحلیل شیوهٔ اجرایی خاتم معرق از دورهٔ قاجار تا دههٔ اخیر [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 171-189]
دوره قاجاریهمطالعه زمینههای گسترش و تنوع در هنر تذهیب دوره قاجار [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 37-57]
دورۀ صفویتحلیل هندسی طرح لچکترنج در قالیهای دورۀ صفوی [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 83-101]
دیباچهمطالعهای در سیر تحوّل ساختار دیباچه های مرقّع عصر صفوی [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 19-35]
دیباچه مرقّعمطالعهای در سیر تحوّل ساختار دیباچه های مرقّع عصر صفوی [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 19-35]
دیباچهٔ مرقّع تیموریمطالعهای در سیر تحوّل ساختار دیباچه های مرقّع عصر صفوی [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 19-35]
دیباچهٔ مرقّع صفویمطالعهای در سیر تحوّل ساختار دیباچه های مرقّع عصر صفوی [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 19-35]
ر
رسانههاآسیبشناسی اقتصاد هنرهای تجسمی و ارائه راهکارهای بهبود آن: مطالعه موردی استان گلستان [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 129-141]
رضا عباسینمود خصلتهای هنری رضا عباسی در ارقام و کتیبههایش [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 43-57]
رقمنمود خصلتهای هنری رضا عباسی در ارقام و کتیبههایش [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 43-57]
روستای سمغانپژوهشی بر شناخت گونهها و نشانههای تصویری سنگقبرهای گورستانهای تاریخی روستای سمغان(استان فارس) [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 165-179]
زنان ایرانیبازتاب تصاویر زنان در قالیهای تصویری دوره قاجار [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 111-129]
زنان فرنگیبازتاب تصاویر زنان در قالیهای تصویری دوره قاجار [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 111-129]
زیباییشناسیزیباییشناسی نور و رنگ درصحنهپردازی برنامههای غیر نمایشی استودیویی معرفت محور با رویکرد حکمت هنر اسلامی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 197-213]
ژ
ژارژنتخوانش آثار پیکرنگاری مهرعلی، نقاش دوره قاجار، با رویکرد ترامتنیت ژرار ژنت [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 93-109]
س
ساختار دیباچهمطالعهای در سیر تحوّل ساختار دیباچه های مرقّع عصر صفوی [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 19-35]
سبکشناسی تشعیرسبکشناسی تشعیر در نگارگری مکتب تبریز دوم [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 65-81]
سفالگریبررسی خاستگاه، فرم و مضمون در کتیبههای دارای صورت [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 131-149]
سماعنامهمطالعۀ تطبیقی آیین سماع در سماعنامهها و نگارگری ایرانی با رویکرد شمایلنگاری [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 103-123]
سنجاقهای مفرغیمطالعه تطبیقی نقشمایهٔ زن در آثار هنری بین النهرین و سرسنجاقهای لرستان بر اساس کهنالگوی یونگ [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 229-243]
سنگافراشتهمطالعه تطبیقی ساختار و نشانههای تصویری سنگافراشتههای قبرستان شادباد مشایخ و خالدنبی [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 195-213]
سیفالملوک و بدیعالجمالتحلیل ارتباط متن و تصویر در نسخه خطی داستان سیفالملوک و بدیعالجمال بر اساس گفتوگومندی و پیوستاری زمان و مکان [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 143-159]
ش
شاهان قاجارمطالعه تحولات تمثالهای نقاشی شده مینایی با تصویرشاهان وشاهزادگان دردوره قاجار (فتحعلی شاه تا انتهای دوره ناصرالدینشاه) [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 145-169]
شاهنامه بایسنقریمطالعه فرمی و نمادین نقشمایه پرنده در شاهنامه بایسنقری و هفت اورنگ جامی [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 47-67]
شر اخلاقیشناسایی و تبیین ماهیت شر در نگارههای فالنامه درسدن بر اساس آراء ملاصدرا [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 5-17]
شر ادراکیشناسایی و تبیین ماهیت شر در نگارههای فالنامه درسدن بر اساس آراء ملاصدرا [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 5-17]
شمایلپژوهشی در آثار و احوال میرزا عبدالرزاق کاشیپز: پیشگام کاشینگاران شیراز در عصر قاجار [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 59-77]
شمایلنگاریمطالعۀ تطبیقی آیین سماع در سماعنامهها و نگارگری ایرانی با رویکرد شمایلنگاری [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 103-123]
شمایلنگاری تزئینات قاجاریشمایلنگاری تزئینات کاشیکاری خانههای تاریخی شیراز در عصر قاجاری [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 23-41]
شیرازپژوهشی در آثار و احوال میرزا عبدالرزاق کاشیپز: پیشگام کاشینگاران شیراز در عصر قاجار [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 59-77]
شیوه اجرامطالعه تحلیلی شیوههای اجرا در تشعیرهای خمسه تهماسبی (مکتب دوم تبریز) [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 211-227]
ص
صحنهپردازیزیباییشناسی نور و رنگ درصحنهپردازی برنامههای غیر نمایشی استودیویی معرفت محور با رویکرد حکمت هنر اسلامی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 197-213]
صنف مذهبانمطالعه زمینههای گسترش و تنوع در هنر تذهیب دوره قاجار [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 37-57]
صورالکواکبتاثیر موقعیت ستارگان بر نگارههای انسانی در دو نسخۀ صورالکواکب قرن نهم هجری [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 125-143]
صورتهای فلکیتاثیر موقعیت ستارگان بر نگارههای انسانی در دو نسخۀ صورالکواکب قرن نهم هجری [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 125-143]
ط
طرح لچکترنجتحلیل هندسی طرح لچکترنج در قالیهای دورۀ صفوی [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 83-101]
ع
عبدالرحمن صوفی رازیتاثیر موقعیت ستارگان بر نگارههای انسانی در دو نسخۀ صورالکواکب قرن نهم هجری [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 125-143]
عرفانتحلیل اسبنگارههای آبی فام در نگارگریهای ایران در سدههای دهم تا دوازدهم هجری از منظر عرفان، اسطوره و تمثیل [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 69-85]
عصر صفوینشانهشناسی اجتماعی واقعهی معاد در نگارگری عصر صفوی [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 29-35]
عناصرطبیعیبررسی بازنمایی صور طبیعی در کاشیهای زرینفام کاشان در سدۀ 6 تا 8 هجری بر مبنای آراء کوماراسوامی [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 191-207]
ف
فالنامهٔ درسدنشناسایی و تبیین ماهیت شر در نگارههای فالنامه درسدن بر اساس آراء ملاصدرا [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 5-17]
فرمول شیمیاییبررسی مطابقت و میزان ساختار مواد و فرمولهای شیمیایی با نقوش هندسی اسلامی (با تأکید بر هندسه نقوش اسلامی در معماری ایران) [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 143-163]
فرنگی سازیبازخوانی سنت کپیسازی در نقاشی ایرانی دورۀ گذار بر اساس رویکرد «از آن خودسازی» [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 113-127]
فرهنگمطالعه تحلیلی یادمانهای نماد محور و مفهوممحور دفاع مقدس با تأکید بر انتقال ارزشها و خاطرات آن دوران به نسلهای بعد [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 209-227]
فلزکاریبررسی خاستگاه، فرم و مضمون در کتیبههای دارای صورت [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 131-149]
ق
قاجاریهتحلیل و بررسی نقوش کاشیکاری تکیه معاون الملک کرمانشاه با استفاده از روش آزمون ناپارامتری آماری (کای اسکوئر) [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 103-119]
قالیتحلیل هندسی طرح لچکترنج در قالیهای دورۀ صفوی [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 83-101]
قالیچه محرابیتحلیل ساختار و مضمون طرح قالیچه محرابی محفوظ در موزه توپقاپی بر اساس آراء کوماراسوامی [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 181-193]
قالی کرمانبازتاب تصاویر زنان در قالیهای تصویری دوره قاجار [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 111-129]
قالیهای تصویریبازتاب تصاویر زنان در قالیهای تصویری دوره قاجار [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 111-129]
قبرستان تاریخیپژوهشی بر شناخت گونهها و نشانههای تصویری سنگقبرهای گورستانهای تاریخی روستای سمغان(استان فارس) [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 165-179]
قرآنمطالعۀ بصری تایپفیس قرآنیِ «زینالعابدین»، مورداستفاده در قرآنهای چاپ سربی (1242-1271ق.) [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 5-25]
قندیلتحلیل جنبههای نمادین آیه نور در محرابهای مساجد ایران سدههای ۵ تا ۱۰ق [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 27-45]
ک
کاشیپژوهشی در آثار و احوال میرزا عبدالرزاق کاشیپز: پیشگام کاشینگاران شیراز در عصر قاجار [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 59-77]
کاشیکاریتحلیل و بررسی نقوش کاشیکاری تکیه معاون الملک کرمانشاه با استفاده از روش آزمون ناپارامتری آماری (کای اسکوئر) [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 103-119]
کاشیکاریشمایلنگاری تزئینات کاشیکاری خانههای تاریخی شیراز در عصر قاجاری [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 23-41]
کاشیهای زرینفام کاشانبررسی بازنمایی صور طبیعی در کاشیهای زرینفام کاشان در سدۀ 6 تا 8 هجری بر مبنای آراء کوماراسوامی [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 191-207]
کتابآراییسبکشناسی تشعیر در نگارگری مکتب تبریز دوم [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 65-81]
کتاب آراییمطالعه زمینههای گسترش و تنوع در هنر تذهیب دوره قاجار [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 37-57]
کتابخانه بادلیانمطالعه تحلیلی ساختار نگارههای نسخه خمسه نظامی سال 909 هجری موجود در کتابخانه بادلیان [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 5-21]
کتابخانه و موزه ملی ملکبررسی کاربرد و چگونگی اجرای مورّبنویسی در نسخ خطی سدۀ هفتم و هشتم هجری (براساس نسخ خطی کتابخانه و موزه ملی ملک) [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 75-91]
کتیبهنمود خصلتهای هنری رضا عباسی در ارقام و کتیبههایش [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 43-57]
کتیبه سخنگوبررسی خاستگاه، فرم و مضمون در کتیبههای دارای صورت [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 131-149]
کتیبه صورتداربررسی خاستگاه، فرم و مضمون در کتیبههای دارای صورت [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 131-149]
کمالالملکمفهوم جایگاه بدن ناصرالدینشاه در نقاشی تالار آینه کمالالملک بر مبنای نظریه یوری لوتمان [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 169-179]
کمالالملکبازخوانی سنت کپیسازی در نقاشی ایرانی دورۀ گذار بر اساس رویکرد «از آن خودسازی» [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 113-127]
کهنالگومطالعه تطبیقی نقشمایهٔ زن در آثار هنری بین النهرین و سرسنجاقهای لرستان بر اساس کهنالگوی یونگ [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 229-243]
کوماراسوامیبررسی بازنمایی صور طبیعی در کاشیهای زرینفام کاشان در سدۀ 6 تا 8 هجری بر مبنای آراء کوماراسوامی [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 191-207]
کوماراسوامیتحلیل ساختار و مضمون طرح قالیچه محرابی محفوظ در موزه توپقاپی بر اساس آراء کوماراسوامی [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 181-193]
گفتوگومندیتحلیل ارتباط متن و تصویر در نسخه خطی داستان سیفالملوک و بدیعالجمال بر اساس گفتوگومندی و پیوستاری زمان و مکان [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 143-159]
گل و مرغپژوهشی در آثار و احوال میرزا عبدالرزاق کاشیپز: پیشگام کاشینگاران شیراز در عصر قاجار [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 59-77]
گیلانمطالعه مقایسهای نقاشیهای دیواری مقبرههای منسوب به آقا سید محمد یمنی در «کیسُم» و «لیچا» گیلان بر اساس شناخت شخصیت هنرمند [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 5-27]
ل
لایههای معناییخوانش آثار پیکرنگاری مهرعلی، نقاش دوره قاجار، با رویکرد ترامتنیت ژرار ژنت [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 93-109]
لرستانمطالعه تطبیقی نقشمایهٔ زن در آثار هنری بین النهرین و سرسنجاقهای لرستان بر اساس کهنالگوی یونگ [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 229-243]
ماهیت شرشناسایی و تبیین ماهیت شر در نگارههای فالنامه درسدن بر اساس آراء ملاصدرا [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 5-17]
متن و تصویرتحلیل ارتباط متن و تصویر در نسخه خطی داستان سیفالملوک و بدیعالجمال بر اساس گفتوگومندی و پیوستاری زمان و مکان [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 143-159]
محاکاتبررسی بازنمایی صور طبیعی در کاشیهای زرینفام کاشان در سدۀ 6 تا 8 هجری بر مبنای آراء کوماراسوامی [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 191-207]
محراب مساجدتحلیل جنبههای نمادین آیه نور در محرابهای مساجد ایران سدههای ۵ تا ۱۰ق [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 27-45]
مخاطبنقش مخاطب در میدان هنر چندرسانهای جدید با تأکید بر آثار احمد نادعلیان [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 197-209]
مرد سوار بر پرندهبررسی نگاره مرد سوار بر پرنده در نسخه خطی دقایق الحقایق نصیرالدین محمد معزم هیکلی با رویکرد آیکونولوژی پانوفسکی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 95-111]
مضامین دینیخوانش جامعهشناختی آرایههای فلزی در مسجد صاحبالامر تبریز [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 49-63]
معادنشانهشناسی اجتماعی واقعهی معاد در نگارگری عصر صفوی [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 29-35]
معماری اسلامیمطالعه تطبیقی ساختار و نشانههای تصویری سنگافراشتههای قبرستان شادباد مشایخ و خالدنبی [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 195-213]
مفرداتمطالعۀ شیوۀ قلم گذاری درآثارچلیپای سیّد علیخان تبریزی بر پایۀ حُسنِ تشکیل مفردات [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 121-141]
مقبره سازیمطالعه تطبیقی ساختار و نشانههای تصویری سنگافراشتههای قبرستان شادباد مشایخ و خالدنبی [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 195-213]
مقرنستحلیل جنبههای نمادین آیه نور در محرابهای مساجد ایران سدههای ۵ تا ۱۰ق [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 27-45]
مکالمهخوانش نقاشی قهوهخانهای و نقاشیهای دیواری مکتب اصفهان براساس مفهوم مکالمه در نظریه هرمنوتیک مدرن گادامر [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 151-167]
مکتب بغداد عثمانیتحلیل انتقادی گفتمان مسلط بر بازنمایی مولوی در نسخه ثواقب المناقب (برمبنای نظریه فرکلاف) [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 59-73]
مکتب تبریز دومسبکشناسی تشعیر در نگارگری مکتب تبریز دوم [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 65-81]
مکتب تبریز دوممطالعه تحلیلی شیوههای اجرا در تشعیرهای خمسه تهماسبی (مکتب دوم تبریز) [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 211-227]
مکتب شیرازمطالعه تحلیلی ساختار نگارههای نسخه خمسه نظامی سال 909 هجری موجود در کتابخانه بادلیان [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 5-21]
مکتب مشهدمطالعه فرمی و نمادین نقشمایه پرنده در شاهنامه بایسنقری و هفت اورنگ جامی [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 47-67]
مکتب نگارگریمشهدبازتاب باورهای دینی و فرهنگی عصر صفوی در نمادپردازی نگارههای نسخه هفتاورنگ ابراهیممیرزا (با تأکید بر دو داستان «یوسف و زلیخا» و «لیلی و مجنون») [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 87-101]
مکتب هرات پیشینمطالعه فرمی و نمادین نقشمایه پرنده در شاهنامه بایسنقری و هفت اورنگ جامی [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 47-67]
ملاصدراشناسایی و تبیین ماهیت شر در نگارههای فالنامه درسدن بر اساس آراء ملاصدرا [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 5-17]
مهرعلیخوانش آثار پیکرنگاری مهرعلی، نقاش دوره قاجار، با رویکرد ترامتنیت ژرار ژنت [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 93-109]
مورّبسازیبررسی کاربرد و چگونگی اجرای مورّبنویسی در نسخ خطی سدۀ هفتم و هشتم هجری (براساس نسخ خطی کتابخانه و موزه ملی ملک) [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 75-91]
مورّبنویسیبررسی کاربرد و چگونگی اجرای مورّبنویسی در نسخ خطی سدۀ هفتم و هشتم هجری (براساس نسخ خطی کتابخانه و موزه ملی ملک) [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 75-91]
موسیقیمطالعۀ تطبیقی آیین سماع در سماعنامهها و نگارگری ایرانی با رویکرد شمایلنگاری [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 103-123]
میدان هنرنقش مخاطب در میدان هنر چندرسانهای جدید با تأکید بر آثار احمد نادعلیان [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 197-209]
میرزا زینالعابدین تبریزیمطالعۀ بصری تایپفیس قرآنیِ «زینالعابدین»، مورداستفاده در قرآنهای چاپ سربی (1242-1271ق.) [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 5-25]
میرزا عبدالرزاق فغفوریپژوهشی در آثار و احوال میرزا عبدالرزاق کاشیپز: پیشگام کاشینگاران شیراز در عصر قاجار [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 59-77]
میناکاریمطالعه تحولات تمثالهای نقاشی شده مینایی با تصویرشاهان وشاهزادگان دردوره قاجار (فتحعلی شاه تا انتهای دوره ناصرالدینشاه) [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 145-169]
ن
ناصرالدینشاه قاجارمفهوم جایگاه بدن ناصرالدینشاه در نقاشی تالار آینه کمالالملک بر مبنای نظریه یوری لوتمان [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 169-179]
نانوذرهبررسی مطابقت و میزان ساختار مواد و فرمولهای شیمیایی با نقوش هندسی اسلامی (با تأکید بر هندسه نقوش اسلامی در معماری ایران) [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 143-163]
نستعلیقمطالعۀ شیوۀ قلم گذاری درآثارچلیپای سیّد علیخان تبریزی بر پایۀ حُسنِ تشکیل مفردات [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 121-141]
نسخ خطیبررسی کاربرد و چگونگی اجرای مورّبنویسی در نسخ خطی سدۀ هفتم و هشتم هجری (براساس نسخ خطی کتابخانه و موزه ملی ملک) [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 75-91]
نشانهشناسیپژوهشی بر شناخت گونهها و نشانههای تصویری سنگقبرهای گورستانهای تاریخی روستای سمغان(استان فارس) [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 165-179]
نشانه شناسی اجتماعی تصویرنشانهشناسی اجتماعی واقعهی معاد در نگارگری عصر صفوی [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 29-35]
نقاشیمطالعه تحولات تمثالهای نقاشی شده مینایی با تصویرشاهان وشاهزادگان دردوره قاجار (فتحعلی شاه تا انتهای دوره ناصرالدینشاه) [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 145-169]
نقاشی ایرانیبازخوانی سنت کپیسازی در نقاشی ایرانی دورۀ گذار بر اساس رویکرد «از آن خودسازی» [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 113-127]
نقاشی دیواریمطالعه مقایسهای نقاشیهای دیواری مقبرههای منسوب به آقا سید محمد یمنی در «کیسُم» و «لیچا» گیلان بر اساس شناخت شخصیت هنرمند [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 5-27]
نقاشی دیواری مکتب اصفهانخوانش نقاشی قهوهخانهای و نقاشیهای دیواری مکتب اصفهان براساس مفهوم مکالمه در نظریه هرمنوتیک مدرن گادامر [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 151-167]
نقاشی قهوهخانهایخوانش نقاشی قهوهخانهای و نقاشیهای دیواری مکتب اصفهان براساس مفهوم مکالمه در نظریه هرمنوتیک مدرن گادامر [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 151-167]
نقش برجستهبررسی و تحلیل تصویر داریوش در نقش برجستههای بیستون و نقش رستم [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 161-181]
نقش رستمبررسی و تحلیل تصویر داریوش در نقش برجستههای بیستون و نقش رستم [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 161-181]
نقشمایه پرندهمطالعه فرمی و نمادین نقشمایه پرنده در شاهنامه بایسنقری و هفت اورنگ جامی [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 47-67]
نقوشبررسی مطابقت و میزان ساختار مواد و فرمولهای شیمیایی با نقوش هندسی اسلامی (با تأکید بر هندسه نقوش اسلامی در معماری ایران) [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 143-163]
نقوش گلدانیپژوهشی در آثار و احوال میرزا عبدالرزاق کاشیپز: پیشگام کاشینگاران شیراز در عصر قاجار [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 59-77]
نقوش هندسی اسلامیبررسی مطابقت و میزان ساختار مواد و فرمولهای شیمیایی با نقوش هندسی اسلامی (با تأکید بر هندسه نقوش اسلامی در معماری ایران) [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 143-163]
نگارگرینشانهشناسی اجتماعی واقعهی معاد در نگارگری عصر صفوی [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 29-35]
نگارگرینمود خصلتهای هنری رضا عباسی در ارقام و کتیبههایش [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 43-57]
نگارگریتاثیر موقعیت ستارگان بر نگارههای انسانی در دو نسخۀ صورالکواکب قرن نهم هجری [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 125-143]
نگار گری ایرانیتحلیل اسبنگارههای آبی فام در نگارگریهای ایران در سدههای دهم تا دوازدهم هجری از منظر عرفان، اسطوره و تمثیل [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 69-85]
نگارگری ایرانیمطالعۀ تطبیقی آیین سماع در سماعنامهها و نگارگری ایرانی با رویکرد شمایلنگاری [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 103-123]
نگارگری ایرانیمطالعه تحلیلی ساختار نگارههای نسخه خمسه نظامی سال 909 هجری موجود در کتابخانه بادلیان [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 5-21]
نگارگری صفویانسبکشناسی تشعیر در نگارگری مکتب تبریز دوم [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 65-81]
نمادپردازیبازتاب باورهای دینی و فرهنگی عصر صفوی در نمادپردازی نگارههای نسخه هفتاورنگ ابراهیممیرزا (با تأکید بر دو داستان «یوسف و زلیخا» و «لیلی و مجنون») [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 87-101]
نمادگراییتحلیل جنبههای نمادین آیه نور در محرابهای مساجد ایران سدههای ۵ تا ۱۰ق [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 27-45]
نورزیباییشناسی نور و رنگ درصحنهپردازی برنامههای غیر نمایشی استودیویی معرفت محور با رویکرد حکمت هنر اسلامی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 197-213]
نورتحلیل جنبههای نمادین آیه نور در محرابهای مساجد ایران سدههای ۵ تا ۱۰ق [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 27-45]
نیشابوربررسی خاستگاه، فرم و مضمون در کتیبههای دارای صورت [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 131-149]
و
واقبررسی خاستگاه، فرم و مضمون در کتیبههای دارای صورت [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 131-149]
ه
هرمنوتیک مدرن گادامرخوانش نقاشی قهوهخانهای و نقاشیهای دیواری مکتب اصفهان براساس مفهوم مکالمه در نظریه هرمنوتیک مدرن گادامر [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 151-167]
هفتاورنگابراهیممیرزابازتاب باورهای دینی و فرهنگی عصر صفوی در نمادپردازی نگارههای نسخه هفتاورنگ ابراهیممیرزا (با تأکید بر دو داستان «یوسف و زلیخا» و «لیلی و مجنون») [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 87-101]
هفت اورنگ جامیمطالعه فرمی و نمادین نقشمایه پرنده در شاهنامه بایسنقری و هفت اورنگ جامی [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 47-67]
هندبررسی نگاره مرد سوار بر پرنده در نسخه خطی دقایق الحقایق نصیرالدین محمد معزم هیکلی با رویکرد آیکونولوژی پانوفسکی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 95-111]
هندسهتحلیل هندسی طرح لچکترنج در قالیهای دورۀ صفوی [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 83-101]
هنر اسلامیزیباییشناسی نور و رنگ درصحنهپردازی برنامههای غیر نمایشی استودیویی معرفت محور با رویکرد حکمت هنر اسلامی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 197-213]
هنر چندرسانهاینقش مخاطب در میدان هنر چندرسانهای جدید با تأکید بر آثار احمد نادعلیان [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 197-209]
هنر دوره تیموریتاثیر موقعیت ستارگان بر نگارههای انسانی در دو نسخۀ صورالکواکب قرن نهم هجری [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 125-143]
هنر صفویبازتاب باورهای دینی و فرهنگی عصر صفوی در نمادپردازی نگارههای نسخه هفتاورنگ ابراهیممیرزا (با تأکید بر دو داستان «یوسف و زلیخا» و «لیلی و مجنون») [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 87-101]
هنر عامیانهمطالعه مقایسهای نقاشیهای دیواری مقبرههای منسوب به آقا سید محمد یمنی در «کیسُم» و «لیچا» گیلان بر اساس شناخت شخصیت هنرمند [دوره 18، شماره 66، 1402، صفحه 5-27]
هنر نقاشیبررسی نگاره مرد سوار بر پرنده در نسخه خطی دقایق الحقایق نصیرالدین محمد معزم هیکلی با رویکرد آیکونولوژی پانوفسکی [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 95-111]
هنرهای تجسمی ایرانآسیبشناسی اقتصاد هنرهای تجسمی و ارائه راهکارهای بهبود آن: مطالعه موردی استان گلستان [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 129-141]
هنر هخامنشیبررسی و تحلیل تصویر داریوش در نقش برجستههای بیستون و نقش رستم [دوره 18، شماره 68، 1402، صفحه 161-181]
ی
یادمانمطالعه تحلیلی یادمانهای نماد محور و مفهوممحور دفاع مقدس با تأکید بر انتقال ارزشها و خاطرات آن دوران به نسلهای بعد [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 209-227]
یادمان مفهوم محورمطالعه تحلیلی یادمانهای نماد محور و مفهوممحور دفاع مقدس با تأکید بر انتقال ارزشها و خاطرات آن دوران به نسلهای بعد [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 209-227]
یادمان نماد محورمطالعه تحلیلی یادمانهای نماد محور و مفهوممحور دفاع مقدس با تأکید بر انتقال ارزشها و خاطرات آن دوران به نسلهای بعد [دوره 18، شماره 67، 1402، صفحه 209-227]
یوری لوتمانمفهوم جایگاه بدن ناصرالدینشاه در نقاشی تالار آینه کمالالملک بر مبنای نظریه یوری لوتمان [دوره 18، شماره 65، 1402، صفحه 169-179]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد