آثار چوبیسنجش تاریخی و تطبیقی ویژگیهای فنی و نقشپردازی پنج در موجود در مجموعهٔ شیخ جام شهرستان تربت جام [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 4-17]
آذین مهریگونهشناسی شکلی آذینهای بندکشی مهری در مساجد منتسب به دوره آلبویه تا ایلخانیان در استان اصفهان [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 55-69]
آرامستان ارامنهی جلفای اصفهانبررسی تناسب و ترکیب بندی سنگ مزارهای با نقش مایه فرشته درآرامستان ارامنه جلفای اصفهان [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 53-67]
آرامگاهمعرفی و معناشناسی تزیینات بناهای آرامگاهی ولایت رویان مازندران [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 123-141]
آرایههای گچیمطالعه تطبیقی آرایههای گچی در دو بنای شاخص در خراسان بزرگ: رباط شرف و مسجد فریومد (سلجوقی، خوارزمشاهی و ایلخانی) [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 101-121]
آقا میرکبیان هنری در نگارههای داستان لیلی و مجنون در خمسه تهماسبی [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 76-89]
آل بویهبررسی تحلیلی تأثیر مضامین و نقش مایههای فلزکاری ساسانی بر فلزکاری آل بویه [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 18-37]
آموزشعالی ایرانمقایسهی وضعیت آموزش طراحی در مقطع کارشناسی رشتهی صنایع دستی در دانشگاههای ایران با دانشگاه نیویورک [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 39-51]
ا
استعارهترجمان تصویری صور خیال ادبی در شش نگاره شاهنامه تهماسبی [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 25-37]
اسکندر و زاهدتحلیل نشانهشناختی عرفان در نگاره «اسکندر و زاهد» اثر کمالالدین بهزاد بر اساس دیدگاه چارلز پیرس [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 90-107]
اصفهانگونهشناسی و تحلیل تزیینات حجاری مسجد جامع عتیق اصفهان با تأکید بر آثار دوره صفویه و قاجار [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 4-17]
ایرانِ عصر قاجاریانتأملی بر تحولات تاریخی-تصویریِ ایران در نیمه دوم عصر قاجاریان، پیرامون سه نقش مدنی (علما، متمولین و زنان) در تطابق با دیوارنگارههای این عصر [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 85-99]
ب
برنامهی درسیمقایسهی وضعیت آموزش طراحی در مقطع کارشناسی رشتهی صنایع دستی در دانشگاههای ایران با دانشگاه نیویورک [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 39-51]
برنجینههای مرصعمطالعۀ سیر تحولات فناوری ”ترصیع“ در دورههای میانی و متأخرِ تاریخ فلزکاری ایرانیاسلامی [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 88-99]
بندکشی آجرگونهشناسی شکلی آذینهای بندکشی مهری در مساجد منتسب به دوره آلبویه تا ایلخانیان در استان اصفهان [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 55-69]
بینامتنیتبررسی و تحلیل عناصر بصری قالیچه جانمازی صفوی براساس آرا ژرار ژنت [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 68-83]
پردهخوانینقش نقال و نقل نقاش: کنش و هم کنش عناصر اجرایی، تصویری و ساخت فضای چندساحتی در پردهخوانی میدانی [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 90-107]
پیشگوییتحلیل مضامین بصری فالنامههای مصور عصر صفوی بر مبنای کاربرد در امر پیشگویی (مطالعۀ موردی: نگارههای نسخۀ فالنامۀ فارسی موزه توپقاپی سرای) [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 18-37]
پیکره انگلیسیشناسایی نمونه پیکرههای انگلیسی در نگارگری مکتب اصفهان [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 115-127]
پیکره ایرانیشناسایی نمونه پیکرههای انگلیسی در نگارگری مکتب اصفهان [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 115-127]
ت
تاریخِ تصویریتأملی بر تحولات تاریخی-تصویریِ ایران در نیمه دوم عصر قاجاریان، پیرامون سه نقش مدنی (علما، متمولین و زنان) در تطابق با دیوارنگارههای این عصر [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 85-99]
تاریخ و آرایهسنجش تاریخی و تطبیقی ویژگیهای فنی و نقشپردازی پنج در موجود در مجموعهٔ شیخ جام شهرستان تربت جام [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 4-17]
تحریرات رایانهایمطالعه تطبیقی شکل نقطه در خط نستعلیق به شیوه سنتی با اجرای نقطه در تحریرات رایانهای [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 113-123]
تحلیل محتواتحلیل محتوای کاربرگهای ارزیابی کیفیت مقالات در مجلات علمی ـ پژوهشی هنر [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 101-111]
ترجمان تصویریترجمان تصویری صور خیال ادبی در شش نگاره شاهنامه تهماسبی [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 25-37]
تزئینات معماری صفویشناسایی و معرفی خوشنویسان کتیبههای نستعلیق در بناهای دوره صفوی ایران [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 39-53]
تزییناتمعرفی و معناشناسی تزیینات بناهای آرامگاهی ولایت رویان مازندران [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 123-141]
تزیینات حجاریگونهشناسی و تحلیل تزیینات حجاری مسجد جامع عتیق اصفهان با تأکید بر آثار دوره صفویه و قاجار [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 4-17]
تشبیهترجمان تصویری صور خیال ادبی در شش نگاره شاهنامه تهماسبی [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 25-37]
تفکر شیعیمعرفی و معناشناسی تزیینات بناهای آرامگاهی ولایت رویان مازندران [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 123-141]
ج
جامعه زنانتأملی بر تحولات تاریخی-تصویریِ ایران در نیمه دوم عصر قاجاریان، پیرامون سه نقش مدنی (علما، متمولین و زنان) در تطابق با دیوارنگارههای این عصر [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 85-99]
چ
چارلز سندرس پیرستحلیل نشانهشناختی عرفان در نگاره «اسکندر و زاهد» اثر کمالالدین بهزاد بر اساس دیدگاه چارلز پیرس [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 90-107]
ح
حجاریبررسی تناسب و ترکیب بندی سنگ مزارهای با نقش مایه فرشته درآرامستان ارامنه جلفای اصفهان [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 53-67]
خ
خراسانمطالعۀ سیر تحولات فناوری ”ترصیع“ در دورههای میانی و متأخرِ تاریخ فلزکاری ایرانیاسلامی [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 88-99]
خراسانمطالعه تطبیقی ساختار طرح و نقش قالیهای کردی خراسان با منطقه کردستان [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 36-51]
خراسان بزرگمطالعه تطبیقی آرایههای گچی در دو بنای شاخص در خراسان بزرگ: رباط شرف و مسجد فریومد (سلجوقی، خوارزمشاهی و ایلخانی) [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 101-121]
خسرو و شیرین نظامیبررسی تطبیقی رسمالخط میرعلی بن حسن تبریزی با میرعلی بن الیاس تبریزی بر اساس نسخه خسرو و شیرین نظامی (3134، گالری فریر) و سه مثنوی خواجوی کرمانی (18113، کتابخانه بریتانیا) [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 100-113]
خط نستعلیقمطالعه تطبیقی شکل نقطه در خط نستعلیق به شیوه سنتی با اجرای نقطه در تحریرات رایانهای [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 113-123]
خمسه تهماسبیبیان هنری در نگارههای داستان لیلی و مجنون در خمسه تهماسبی [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 76-89]
خمسه نظامیبیان هنری در نگارههای داستان لیلی و مجنون در خمسه تهماسبی [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 76-89]
خمسه نظامیبررسی هندسه پنهان در مکتب نگارگری هرات؛ با تأکید بر نگاره «به لشکر نمودن اسکندر، سخن گوشه نشینان را» [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 5-23]
خوشنویسان صفویشناسایی و معرفی خوشنویسان کتیبههای نستعلیق در بناهای دوره صفوی ایران [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 39-53]
خوشنویسیبررسی تطبیقی رسمالخط میرعلی بن حسن تبریزی با میرعلی بن الیاس تبریزی بر اساس نسخه خسرو و شیرین نظامی (3134، گالری فریر) و سه مثنوی خواجوی کرمانی (18113، کتابخانه بریتانیا) [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 100-113]
خوشنویسیمطالعه تطبیقی شکل نقطه در خط نستعلیق به شیوه سنتی با اجرای نقطه در تحریرات رایانهای [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 113-123]
د
دانشجویان هنربررسی نقش زوایای عکاسی در درک و دریافت مفهوم هنر محیطی [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 83-99]
دانشگاه نیویورکمقایسهی وضعیت آموزش طراحی در مقطع کارشناسی رشتهی صنایع دستی در دانشگاههای ایران با دانشگاه نیویورک [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 39-51]
داوری مقالاتتحلیل محتوای کاربرگهای ارزیابی کیفیت مقالات در مجلات علمی ـ پژوهشی هنر [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 101-111]
دَرسنجش تاریخی و تطبیقی ویژگیهای فنی و نقشپردازی پنج در موجود در مجموعهٔ شیخ جام شهرستان تربت جام [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 4-17]
دفاعمقدستطبیق نماد و نشانههای دفاع مقدس در هنرهای تجسمی و معماری دفاع مقدس [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 124-149]
دوره میانی اسلامیتحلیل ریختشناسانه مشربههای سفالی دوره میانی اسلامی کاشان [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 65-81]
دورهی صفویبررسی و تحلیل عناصر بصری قالیچه جانمازی صفوی براساس آرا ژرار ژنت [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 68-83]
دورۀ اسلامیمطالعۀ سیر تحولات فناوری ”ترصیع“ در دورههای میانی و متأخرِ تاریخ فلزکاری ایرانیاسلامی [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 88-99]
دورۀ صفویهتحلیل مضامین بصری فالنامههای مصور عصر صفوی بر مبنای کاربرد در امر پیشگویی (مطالعۀ موردی: نگارههای نسخۀ فالنامۀ فارسی موزه توپقاپی سرای) [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 18-37]
دیزاینمقایسهی وضعیت آموزش طراحی در مقطع کارشناسی رشتهی صنایع دستی در دانشگاههای ایران با دانشگاه نیویورک [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 39-51]
دیوارنگاریتأملی بر تحولات تاریخی-تصویریِ ایران در نیمه دوم عصر قاجاریان، پیرامون سه نقش مدنی (علما، متمولین و زنان) در تطابق با دیوارنگارههای این عصر [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 85-99]
رباط شرفمطالعه تطبیقی آرایههای گچی در دو بنای شاخص در خراسان بزرگ: رباط شرف و مسجد فریومد (سلجوقی، خوارزمشاهی و ایلخانی) [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 101-121]
رقم خوشنویسانشناسایی و معرفی خوشنویسان کتیبههای نستعلیق در بناهای دوره صفوی ایران [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 39-53]
روایتنقش نقال و نقل نقاش: کنش و هم کنش عناصر اجرایی، تصویری و ساخت فضای چندساحتی در پردهخوانی میدانی [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 90-107]
رویانمعرفی و معناشناسی تزیینات بناهای آرامگاهی ولایت رویان مازندران [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 123-141]
ریختشناسیتحلیل ریختشناسانه مشربههای سفالی دوره میانی اسلامی کاشان [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 65-81]
ز
زاویه بستهبررسی نقش زوایای عکاسی در درک و دریافت مفهوم هنر محیطی [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 83-99]
زنجانبررسی نقوش ملیلهکاری زنجان و تطبیق آن با نقشمایههای هنر تزئینی اسلامی و مدل هندسی فراکتال [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 58-75]
زوایه بازبررسی نقش زوایای عکاسی در درک و دریافت مفهوم هنر محیطی [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 83-99]
ژ
ژرار ژنتبررسی و تحلیل عناصر بصری قالیچه جانمازی صفوی براساس آرا ژرار ژنت [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 68-83]
س
ساختاربررسی هندسه پنهان در مکتب نگارگری هرات؛ با تأکید بر نگاره «به لشکر نمودن اسکندر، سخن گوشه نشینان را» [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 5-23]
ساسانیبررسی تحلیلی تأثیر مضامین و نقش مایههای فلزکاری ساسانی بر فلزکاری آل بویه [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 18-37]
سفالتحلیل ریختشناسانه مشربههای سفالی دوره میانی اسلامی کاشان [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 65-81]
سنگ مزاربررسی تناسب و ترکیب بندی سنگ مزارهای با نقش مایه فرشته درآرامستان ارامنه جلفای اصفهان [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 53-67]
ش
شاهنامهی تهماسبیترجمان تصویری صور خیال ادبی در شش نگاره شاهنامه تهماسبی [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 25-37]
شیوه آذریگونهشناسی شکلی آذینهای بندکشی مهری در مساجد منتسب به دوره آلبویه تا ایلخانیان در استان اصفهان [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 55-69]
شیوه رازیگونهشناسی شکلی آذینهای بندکشی مهری در مساجد منتسب به دوره آلبویه تا ایلخانیان در استان اصفهان [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 55-69]
ص
صحنه نمایشنقش نقال و نقل نقاش: کنش و هم کنش عناصر اجرایی، تصویری و ساخت فضای چندساحتی در پردهخوانی میدانی [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 90-107]
صور خیالترجمان تصویری صور خیال ادبی در شش نگاره شاهنامه تهماسبی [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 25-37]
ط
طبقه متمولینتأملی بر تحولات تاریخی-تصویریِ ایران در نیمه دوم عصر قاجاریان، پیرامون سه نقش مدنی (علما، متمولین و زنان) در تطابق با دیوارنگارههای این عصر [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 85-99]
طراحی ترسیمیمقایسهی وضعیت آموزش طراحی در مقطع کارشناسی رشتهی صنایع دستی در دانشگاههای ایران با دانشگاه نیویورک [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 39-51]
طراحی سنتیمقایسهی وضعیت آموزش طراحی در مقطع کارشناسی رشتهی صنایع دستی در دانشگاههای ایران با دانشگاه نیویورک [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 39-51]
طرح و نقشمطالعه تطبیقی ساختار طرح و نقش قالیهای کردی خراسان با منطقه کردستان [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 36-51]
ع
عرفانتحلیل نشانهشناختی عرفان در نگاره «اسکندر و زاهد» اثر کمالالدین بهزاد بر اساس دیدگاه چارلز پیرس [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 90-107]
عکاسیبررسی نقش زوایای عکاسی در درک و دریافت مفهوم هنر محیطی [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 83-99]
علمای مذهبیتأملی بر تحولات تاریخی-تصویریِ ایران در نیمه دوم عصر قاجاریان، پیرامون سه نقش مدنی (علما، متمولین و زنان) در تطابق با دیوارنگارههای این عصر [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 85-99]
ف
فالنامهتحلیل مضامین بصری فالنامههای مصور عصر صفوی بر مبنای کاربرد در امر پیشگویی (مطالعۀ موردی: نگارههای نسخۀ فالنامۀ فارسی موزه توپقاپی سرای) [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 18-37]
فراکتالبررسی نقوش ملیلهکاری زنجان و تطبیق آن با نقشمایههای هنر تزئینی اسلامی و مدل هندسی فراکتال [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 58-75]
فضای چندساحتینقش نقال و نقل نقاش: کنش و هم کنش عناصر اجرایی، تصویری و ساخت فضای چندساحتی در پردهخوانی میدانی [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 90-107]
فلزکاریبررسی تحلیلی تأثیر مضامین و نقش مایههای فلزکاری ساسانی بر فلزکاری آل بویه [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 18-37]
فلزکاریمطالعۀ سیر تحولات فناوری ”ترصیع“ در دورههای میانی و متأخرِ تاریخ فلزکاری ایرانیاسلامی [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 88-99]
فلزکاری جزیرهمطالعه تطبیقی نقش اختران در مکاتب فلزکاری جزیره، شمالشرق و شمالغرب ایران در سدههای ۶ و ۷ هجری براساس آینه مفرغی موصل، جام پایهدار خراسان و قلمدان برنجی آذربایجان [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 23-36]
فلزکاری خراسانمطالعه تطبیقی نقش اختران در مکاتب فلزکاری جزیره، شمالشرق و شمالغرب ایران در سدههای ۶ و ۷ هجری براساس آینه مفرغی موصل، جام پایهدار خراسان و قلمدان برنجی آذربایجان [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 23-36]
فلزکاری شمالغرب ایرانمطالعه تطبیقی نقش اختران در مکاتب فلزکاری جزیره، شمالشرق و شمالغرب ایران در سدههای ۶ و ۷ هجری براساس آینه مفرغی موصل، جام پایهدار خراسان و قلمدان برنجی آذربایجان [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 23-36]
فناوری ترصیعمطالعۀ سیر تحولات فناوری ”ترصیع“ در دورههای میانی و متأخرِ تاریخ فلزکاری ایرانیاسلامی [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 88-99]
ق
قاسم علیبررسی هندسه پنهان در مکتب نگارگری هرات؛ با تأکید بر نگاره «به لشکر نمودن اسکندر، سخن گوشه نشینان را» [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 5-23]
قالیچه جانمازیبررسی و تحلیل عناصر بصری قالیچه جانمازی صفوی براساس آرا ژرار ژنت [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 68-83]
قالیچه محرابیبررسی و تحلیل عناصر بصری قالیچه جانمازی صفوی براساس آرا ژرار ژنت [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 68-83]
قالی کردیمطالعه تطبیقی ساختار طرح و نقش قالیهای کردی خراسان با منطقه کردستان [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 36-51]
قلمرو شرقی تیموریاننمود تزیینات معماری تیموری در نگارههای شاهنامه بایسنغری [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 38-57]
ک
کاربرگهای ارزیابیتحلیل محتوای کاربرگهای ارزیابی کیفیت مقالات در مجلات علمی ـ پژوهشی هنر [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 101-111]
کارشناسی صنایع دستیمقایسهی وضعیت آموزش طراحی در مقطع کارشناسی رشتهی صنایع دستی در دانشگاههای ایران با دانشگاه نیویورک [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 39-51]
کاشانتحلیل ریختشناسانه مشربههای سفالی دوره میانی اسلامی کاشان [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 65-81]
کتیبهنگاری نستعلیقشناسایی و معرفی خوشنویسان کتیبههای نستعلیق در بناهای دوره صفوی ایران [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 39-53]
کردستانمطالعه تطبیقی ساختار طرح و نقش قالیهای کردی خراسان با منطقه کردستان [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 36-51]
کمالالدین بهزادتحلیل نشانهشناختی عرفان در نگاره «اسکندر و زاهد» اثر کمالالدین بهزاد بر اساس دیدگاه چارلز پیرس [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 90-107]
کنایهترجمان تصویری صور خیال ادبی در شش نگاره شاهنامه تهماسبی [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 25-37]
گ
گره چینیروشی نو در ترسیم نقشمایههای گره ده تند و کند [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 53-63]
گره ده تند و کندروشی نو در ترسیم نقشمایههای گره ده تند و کند [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 53-63]
ل
لیلی و مجنونبیان هنری در نگارههای داستان لیلی و مجنون در خمسه تهماسبی [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 76-89]
م
مازندرانمعرفی و معناشناسی تزیینات بناهای آرامگاهی ولایت رویان مازندران [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 123-141]
مجلات علمی ـ پژوهشی هنرتحلیل محتوای کاربرگهای ارزیابی کیفیت مقالات در مجلات علمی ـ پژوهشی هنر [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 101-111]
مجموعه شیخ جامسنجش تاریخی و تطبیقی ویژگیهای فنی و نقشپردازی پنج در موجود در مجموعهٔ شیخ جام شهرستان تربت جام [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 4-17]
مساجد اصفهانگونهشناسی شکلی آذینهای بندکشی مهری در مساجد منتسب به دوره آلبویه تا ایلخانیان در استان اصفهان [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 55-69]
مسجد عتیقگونهشناسی و تحلیل تزیینات حجاری مسجد جامع عتیق اصفهان با تأکید بر آثار دوره صفویه و قاجار [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 4-17]
مسجد فریومدمطالعه تطبیقی آرایههای گچی در دو بنای شاخص در خراسان بزرگ: رباط شرف و مسجد فریومد (سلجوقی، خوارزمشاهی و ایلخانی) [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 101-121]
مشربهتحلیل ریختشناسانه مشربههای سفالی دوره میانی اسلامی کاشان [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 65-81]
مضامینبررسی تحلیلی تأثیر مضامین و نقش مایههای فلزکاری ساسانی بر فلزکاری آل بویه [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 18-37]
مضامین بصریتحلیل مضامین بصری فالنامههای مصور عصر صفوی بر مبنای کاربرد در امر پیشگویی (مطالعۀ موردی: نگارههای نسخۀ فالنامۀ فارسی موزه توپقاپی سرای) [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 18-37]
مطالعه تطبیقیتطبیق نماد و نشانههای دفاع مقدس در هنرهای تجسمی و معماری دفاع مقدس [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 124-149]
مطالعه تطبیقیمطالعه تطبیقی ساختار طرح و نقش قالیهای کردی خراسان با منطقه کردستان [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 36-51]
معماریتطبیق نماد و نشانههای دفاع مقدس در هنرهای تجسمی و معماری دفاع مقدس [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 124-149]
معماریمعرفی و معناشناسی تزیینات بناهای آرامگاهی ولایت رویان مازندران [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 123-141]
معماریروشی نو در ترسیم نقشمایههای گره ده تند و کند [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 53-63]
معماریمطالعه تطبیقی آرایههای گچی در دو بنای شاخص در خراسان بزرگ: رباط شرف و مسجد فریومد (سلجوقی، خوارزمشاهی و ایلخانی) [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 101-121]
معماری آلبویه تا ایلخانیانگونهشناسی شکلی آذینهای بندکشی مهری در مساجد منتسب به دوره آلبویه تا ایلخانیان در استان اصفهان [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 55-69]
معماری اسلامیگونهشناسی و تحلیل تزیینات حجاری مسجد جامع عتیق اصفهان با تأکید بر آثار دوره صفویه و قاجار [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 4-17]
مکتب اصفهانشناسایی نمونه پیکرههای انگلیسی در نگارگری مکتب اصفهان [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 115-127]
مکتب هراتبررسی هندسه پنهان در مکتب نگارگری هرات؛ با تأکید بر نگاره «به لشکر نمودن اسکندر، سخن گوشه نشینان را» [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 5-23]
ملیله کاریبررسی نقوش ملیلهکاری زنجان و تطبیق آن با نقشمایههای هنر تزئینی اسلامی و مدل هندسی فراکتال [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 58-75]
موصلمطالعۀ سیر تحولات فناوری ”ترصیع“ در دورههای میانی و متأخرِ تاریخ فلزکاری ایرانیاسلامی [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 88-99]
میرسیدعلیبیان هنری در نگارههای داستان لیلی و مجنون در خمسه تهماسبی [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 76-89]
میرعلی بن الیاس تبریزیبررسی تطبیقی رسمالخط میرعلی بن حسن تبریزی با میرعلی بن الیاس تبریزی بر اساس نسخه خسرو و شیرین نظامی (3134، گالری فریر) و سه مثنوی خواجوی کرمانی (18113، کتابخانه بریتانیا) [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 100-113]
میرعلی بن حسن تبریزیبررسی تطبیقی رسمالخط میرعلی بن حسن تبریزی با میرعلی بن الیاس تبریزی بر اساس نسخه خسرو و شیرین نظامی (3134، گالری فریر) و سه مثنوی خواجوی کرمانی (18113، کتابخانه بریتانیا) [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 100-113]
نستعلیقبررسی تطبیقی رسمالخط میرعلی بن حسن تبریزی با میرعلی بن الیاس تبریزی بر اساس نسخه خسرو و شیرین نظامی (3134، گالری فریر) و سه مثنوی خواجوی کرمانی (18113، کتابخانه بریتانیا) [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 100-113]
نشانهشناسیتحلیل نشانهشناختی عرفان در نگاره «اسکندر و زاهد» اثر کمالالدین بهزاد بر اساس دیدگاه چارلز پیرس [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 90-107]
نقاشی قهوهخانهاینقش نقال و نقل نقاش: کنش و هم کنش عناصر اجرایی، تصویری و ساخت فضای چندساحتی در پردهخوانی میدانی [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 90-107]
نقشمایهروشی نو در ترسیم نقشمایههای گره ده تند و کند [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 53-63]
نقش هفت اخترمطالعه تطبیقی نقش اختران در مکاتب فلزکاری جزیره، شمالشرق و شمالغرب ایران در سدههای ۶ و ۷ هجری براساس آینه مفرغی موصل، جام پایهدار خراسان و قلمدان برنجی آذربایجان [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 23-36]
نقطهمطالعه تطبیقی شکل نقطه در خط نستعلیق به شیوه سنتی با اجرای نقطه در تحریرات رایانهای [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 113-123]
نقوشبررسی تحلیلی تأثیر مضامین و نقش مایههای فلزکاری ساسانی بر فلزکاری آل بویه [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 18-37]
نقوش تزئینیبررسی نقوش ملیلهکاری زنجان و تطبیق آن با نقشمایههای هنر تزئینی اسلامی و مدل هندسی فراکتال [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 58-75]
نقوش فرشتگانبررسی تناسب و ترکیب بندی سنگ مزارهای با نقش مایه فرشته درآرامستان ارامنه جلفای اصفهان [دوره 14، شماره 52، 1398، صفحه 53-67]
نقوش نجومیمطالعه تطبیقی نقش اختران در مکاتب فلزکاری جزیره، شمالشرق و شمالغرب ایران در سدههای ۶ و ۷ هجری براساس آینه مفرغی موصل، جام پایهدار خراسان و قلمدان برنجی آذربایجان [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 23-36]
نقوش هندسیروشی نو در ترسیم نقشمایههای گره ده تند و کند [دوره 14، شماره 51، 1398، صفحه 53-63]
نگارگریتحلیل مضامین بصری فالنامههای مصور عصر صفوی بر مبنای کاربرد در امر پیشگویی (مطالعۀ موردی: نگارههای نسخۀ فالنامۀ فارسی موزه توپقاپی سرای) [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 18-37]
نگارگریشناسایی نمونه پیکرههای انگلیسی در نگارگری مکتب اصفهان [دوره 14، شماره 49، 1398، صفحه 115-127]
نگارگریتحلیل نشانهشناختی عرفان در نگاره «اسکندر و زاهد» اثر کمالالدین بهزاد بر اساس دیدگاه چارلز پیرس [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 90-107]
نگارگریبیان هنری در نگارههای داستان لیلی و مجنون در خمسه تهماسبی [دوره 14، شماره 50، 1398، صفحه 76-89]