آسیای میانهگونهشناسی، طبقهبندی و تحلیل سنگمزارهای اسلامی شمالغرب ایران (مطالعه موردی دوره ایلخانی تا پایان دوره صفویه) [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 163-177]
آسمانهمطالعه تطبیقی سرپوشها و آسمانههای تصویرشده در نگارههای دوره صفوی با تأکید بر جنسیت (نمونههای موردی: شاهنامه رشیدا و هفت اورنگ جامی) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 157-171]
ا
اجزای ساختارمطالعه تطبیقی تزئینات و اجزای ساختار محراب گچبری امامزاده ربیعه خاتون اشترجان با منبر چوبی مسجد جامع نائین در قرن هشتم هـجری قمری [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 109-127]
احسنالکباربازجست عناصر تصویری مشترک عرفان شیعی در هنر نگارگری و معماری (نمونه: نگاره «اولین سخنرانی امام حسن(ع) درباره شناخت امام معصوم») [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 25-43]
ایرانمطالعهی تحلیلی گروتسک در آثار نقاشان انقلاب اسلامی با تمرکز بر آثار حبیبالله صادقی، کاظم چلیپا و حسین خسروجردی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 83-101]
اصفهانبررسی و سیر تحوّل تزیینات دیوارنگاره در معماری قلعه نهچیر مبارکه اصفهان [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 171-189]
اصفهانگونهشناسی موضوع و مضمون در نقاشیهای لاجوردی اتاق ضلع غربی خانه اخوان حقیقی اصفهان، متعلق به دوره قاجار [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 151-167]
اعلانتبیین نقش پرنده در اعلانهای عاشورایی ایران (دهه 80 و 90ش)، با رویکرد نظریه یاکوبسن [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 63-81]
امامزاده ربیعه خاتون اشترجانمطالعه تطبیقی تزئینات و اجزای ساختار محراب گچبری امامزاده ربیعه خاتون اشترجان با منبر چوبی مسجد جامع نائین در قرن هشتم هـجری قمری [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 109-127]
اندیشه معاصر ایرانمقایسه آرای جلال آل احمد و داریوش شایگان پیرامون هنر معاصر ایران با تأکید بر مسئله هویت [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 71-87]
انقلاب اسلامیتحلیل نگارههای معمارانه در اسکناسهای دوره جمهوری اسلامی ایران [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 129-143]
باورهای مذهبیتجلی باورهای دینی بر کتیبهنگاری مذهبی شمشیرهای دورههای صفوی و قاجار [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 97-121]
بروجردطبقهبندی و گونهشناسی سفالهای نقشکنده در گِلابه (اسگرافیاتو) شهر بروجرد (بر اساس سفالهای مکشوفه از محوطه مسجد جامع و لایههای بافت قدیم شهری) [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 121-133]
بیشمتنیتمعراج سلطانمحمد و ﺑرگرفتگی آن در سه نقاشی معاصر ایران با رویکرد بیشمتنیت ژنت [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 61-73]
بقعه شیخ صفیالدین اردبیلیبررسی تطبیقی نقوش جووک دربهای بقعه شیخ صفیالدین اردبیلی با دربهای مقبره خواجه احمد یسوی [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 135-149]
بهزادهندسه در نگارگری به مثابه هنر قدسی در آثار کمالالدین بهزاد [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 23-41]
پ
پرده درویشیمطالعه عناصر ساختاری نقاشی پرده بزرگ درویشی دوره قاجار براساس تاریخ نگاری بخش قدیم و جدید موجود در موزه آستان قدس [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 43-59]
پرندهتبیین نقش پرنده در اعلانهای عاشورایی ایران (دهه 80 و 90ش)، با رویکرد نظریه یاکوبسن [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 63-81]
پهلویبررسی سیر تحولات تجسمی مدالهای افتخار از دوره قاجار تاکنون [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 139-153]
ت
تالار چینیخانهبررسی تطبیقی نقوش جووک دربهای بقعه شیخ صفیالدین اردبیلی با دربهای مقبره خواجه احمد یسوی [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 135-149]
تربت جامویژگیهای بصری تذهیب قرآنهای مجموعه شیخ احمد جامی(مطالعه پنج اثر از ادوار سلجوقی تا قاجار) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 5-23]
تزئیناتویژگیهای بصری تذهیب قرآنهای مجموعه شیخ احمد جامی(مطالعه پنج اثر از ادوار سلجوقی تا قاجار) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 5-23]
تزئیناتمطالعه تطبیقی تزئینات و اجزای ساختار محراب گچبری امامزاده ربیعه خاتون اشترجان با منبر چوبی مسجد جامع نائین در قرن هشتم هـجری قمری [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 109-127]
تزئینات بنامطالعه تطبیقی نقوش هندسی تزئینات مسجد جامع کرمان با مسجد جامع یزد با تأکید بر ایوانها و ورودیها [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 145-161]
تزئینات گچبریتداوم نقشمایههای گیاهی و هندسی ساسانی در تزئینات گچبری مسجد سیمره [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 77-95]
تشیعمطالعه نقشمایه درفشهای موجود در شاهنامه شاهطهماسبی بر مبنای ابزارهای تحلیلی رویکرد نشانهشناسی [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 91-107]
تکیه دولتنوآوری در شیوه خاتمکاری دوره قاجار مطالعه موردی: منبر خاتمکاری محفوظ در کاخ گلستان [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 155-169]
تکیه معاونالملکارتباط موضوع و رنگ در کاشینگارههای عاشورایی تکیه معاونالملک کرمانشاه [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 5-23]
تیموریانمعرفی نسخه خمسه نظامی به شماره 39/5 موزه ملی ملک و ویژگیهای بصری، زیباییشناسی و مضمونی آن [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 39-55]
ج
جامع التواریختطبیق ساختار بصری نگاره های داستان نوح (ع) با روایت قرآنی در مکاتب تبریز اول و هرات [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 21-37]
جلال آل احمدمقایسه آرای جلال آل احمد و داریوش شایگان پیرامون هنر معاصر ایران با تأکید بر مسئله هویت [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 71-87]
جمهوری اسلامیبررسی سیر تحولات تجسمی مدالهای افتخار از دوره قاجار تاکنون [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 139-153]
جنسیتمطالعه تطبیقی سرپوشها و آسمانههای تصویرشده در نگارههای دوره صفوی با تأکید بر جنسیت (نمونههای موردی: شاهنامه رشیدا و هفت اورنگ جامی) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 157-171]
جواهراتمطالعه تطبیقی انواع زیورآلات مردان در دربار صفویان با مغولان کبیر هند [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 105-119]
جووککاریبررسی تطبیقی نقوش جووک دربهای بقعه شیخ صفیالدین اردبیلی با دربهای مقبره خواجه احمد یسوی [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 135-149]
چ
چاپ اسکناستحلیل نگارههای معمارانه در اسکناسهای دوره جمهوری اسلامی ایران [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 129-143]
چاپ سنگی مصورمعرفی ویژگیهای طراحی و شخصیتپردازی در نسخه چاپ سنگی مجالسالمتقین، مصور شده توسط عبدالجلیل (تصویرگر ناشناس) و تطبیق آن با نمونههای مشابه [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 39-57]
چندصداییبررسی مفهوم چندصدایی و گفتگومندی میخائیل باختین در نگارههای رضا عباسی [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 75-89]
ح
حبیبالله صادقیمطالعهی تحلیلی گروتسک در آثار نقاشان انقلاب اسلامی با تمرکز بر آثار حبیبالله صادقی، کاظم چلیپا و حسین خسروجردی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 83-101]
حرم امام رضا (ع)مطالعه تطبیقی ویژگیهای بصری و ساختاری نقوش هندسی کاشیهای منتخب حرم امام رضا (ع) در دوره سلجوقی و تیموری [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 25-37]
حرم امامرضا(ع)نقش طاووس در کاشیکاری حرم مطهر رضوی، با تأکید بر گنبد اللهوردیخان از دورۀ صفویه [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 5-21]
حسین خسروجردیمطالعهی تحلیلی گروتسک در آثار نقاشان انقلاب اسلامی با تمرکز بر آثار حبیبالله صادقی، کاظم چلیپا و حسین خسروجردی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 83-101]
خ
خاتمکارینوآوری در شیوه خاتمکاری دوره قاجار مطالعه موردی: منبر خاتمکاری محفوظ در کاخ گلستان [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 155-169]
خانقاه-مزارمبانی نمادپردازی رنگ در عرفان شیعه و سنی و الگوی استفاده از آنها در خانقاه-مزارهای شیعی و سنی ایران (با تأکید بر خانقاه-مزارهای شیعی و سنی قرن هشتم و نهم در ایران) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 173-195]
خانه حقیقیگونهشناسی موضوع و مضمون در نقاشیهای لاجوردی اتاق ضلع غربی خانه اخوان حقیقی اصفهان، متعلق به دوره قاجار [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 151-167]
خمسهنظامیمعرفی نسخه خمسه نظامی به شماره 39/5 موزه ملی ملک و ویژگیهای بصری، زیباییشناسی و مضمونی آن [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 39-55]
د
داریوش شایگانمقایسه آرای جلال آل احمد و داریوش شایگان پیرامون هنر معاصر ایران با تأکید بر مسئله هویت [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 71-87]
دربهای چوبیبررسی تطبیقی نقوش جووک دربهای بقعه شیخ صفیالدین اردبیلی با دربهای مقبره خواجه احمد یسوی [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 135-149]
دیوارنگارهبررسی و سیر تحوّل تزیینات دیوارنگاره در معماری قلعه نهچیر مبارکه اصفهان [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 171-189]
دوره تیموریمطالعه تطبیقی ویژگیهای بصری و ساختاری نقوش هندسی کاشیهای منتخب حرم امام رضا (ع) در دوره سلجوقی و تیموری [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 25-37]
دوره سلجوقیمطالعه تطبیقی ویژگیهای بصری و ساختاری نقوش هندسی کاشیهای منتخب حرم امام رضا (ع) در دوره سلجوقی و تیموری [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 25-37]
دوره صفویبررسی مفهوم چندصدایی و گفتگومندی میخائیل باختین در نگارههای رضا عباسی [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 75-89]
دوره صفویگونهشناسی آثار فلزکاری در نگارگری عصر صفوی (1135-907 ق) [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 119-137]
دوره صفویمطالعه تحولات سیاسی و فرهنگی دوره شاه تهماسب صفوی وتأثیرآن در نقاشی این دوره با توجه به نظریه بازتاب [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 89-103]
دوره صفویهنقش طاووس در کاشیکاری حرم مطهر رضوی، با تأکید بر گنبد اللهوردیخان از دورۀ صفویه [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 5-21]
دوره صفویهبازنمایی استحاله انسان زمینی به انسانی قدسی در نگارههای دو حاشیه از قالیهای صفویه به روش معناکاوی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 103-117]
دوره قاجاربررسی سیر تحولات تجسمی مدالهای افتخار از دوره قاجار تاکنون [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 139-153]
دوره قاجارنوآوری در شیوه خاتمکاری دوره قاجار مطالعه موردی: منبر خاتمکاری محفوظ در کاخ گلستان [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 155-169]
دوره قاجارگونهشناسی موضوع و مضمون در نقاشیهای لاجوردی اتاق ضلع غربی خانه اخوان حقیقی اصفهان، متعلق به دوره قاجار [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 151-167]
ر
رشیدامطالعه تطبیقی سرپوشها و آسمانههای تصویرشده در نگارههای دوره صفوی با تأکید بر جنسیت (نمونههای موردی: شاهنامه رشیدا و هفت اورنگ جامی) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 157-171]
رضا عباسیبررسی مفهوم چندصدایی و گفتگومندی میخائیل باختین در نگارههای رضا عباسی [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 75-89]
رنگارتباط موضوع و رنگ در کاشینگارههای عاشورایی تکیه معاونالملک کرمانشاه [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 5-23]
رنگمبانی نمادپردازی رنگ در عرفان شیعه و سنی و الگوی استفاده از آنها در خانقاه-مزارهای شیعی و سنی ایران (با تأکید بر خانقاه-مزارهای شیعی و سنی قرن هشتم و نهم در ایران) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 173-195]
ز
زیورآلات مردان درباریمطالعه تطبیقی انواع زیورآلات مردان در دربار صفویان با مغولان کبیر هند [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 105-119]
س
ساختار بصریتطبیق ساختار بصری نگاره های داستان نوح (ع) با روایت قرآنی در مکاتب تبریز اول و هرات [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 21-37]
ستاره هشت پرمطالعه تطبیقی ویژگیهای بصری و ساختاری نقوش هندسی کاشیهای منتخب حرم امام رضا (ع) در دوره سلجوقی و تیموری [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 25-37]
سرپوشمطالعه تطبیقی سرپوشها و آسمانههای تصویرشده در نگارههای دوره صفوی با تأکید بر جنسیت (نمونههای موردی: شاهنامه رشیدا و هفت اورنگ جامی) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 157-171]
سفال لعابدارطبقهبندی و گونهشناسی سفالهای نقشکنده در گِلابه (اسگرافیاتو) شهر بروجرد (بر اساس سفالهای مکشوفه از محوطه مسجد جامع و لایههای بافت قدیم شهری) [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 121-133]
سلطانمحمدمعراج سلطانمحمد و ﺑرگرفتگی آن در سه نقاشی معاصر ایران با رویکرد بیشمتنیت ژنت [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 61-73]
سنیمبانی نمادپردازی رنگ در عرفان شیعه و سنی و الگوی استفاده از آنها در خانقاه-مزارهای شیعی و سنی ایران (با تأکید بر خانقاه-مزارهای شیعی و سنی قرن هشتم و نهم در ایران) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 173-195]
سنگمَزارگونهشناسی، طبقهبندی و تحلیل سنگمزارهای اسلامی شمالغرب ایران (مطالعه موردی دوره ایلخانی تا پایان دوره صفویه) [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 163-177]
سنگهای قیمتیمطالعه تطبیقی انواع زیورآلات مردان در دربار صفویان با مغولان کبیر هند [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 105-119]
شاه تهماسب اولمطالعه تحولات سیاسی و فرهنگی دوره شاه تهماسب صفوی وتأثیرآن در نقاشی این دوره با توجه به نظریه بازتاب [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 89-103]
شاه طهماسببازنمایی استحاله انسان زمینی به انسانی قدسی در نگارههای دو حاشیه از قالیهای صفویه به روش معناکاوی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 103-117]
شتر درونترکیبیمطالعهٔ زمینههای شکلگیری نقوش شتر درونترکیبی قالیچههای دورهٔ قاجار و تأثیر آنها از سایر هنرها [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 59-75]
شخصیت پردازیمعرفی ویژگیهای طراحی و شخصیتپردازی در نسخه چاپ سنگی مجالسالمتقین، مصور شده توسط عبدالجلیل (تصویرگر ناشناس) و تطبیق آن با نمونههای مشابه [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 39-57]
شیعهمبانی نمادپردازی رنگ در عرفان شیعه و سنی و الگوی استفاده از آنها در خانقاه-مزارهای شیعی و سنی ایران (با تأکید بر خانقاه-مزارهای شیعی و سنی قرن هشتم و نهم در ایران) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 173-195]
شمالغرب ایرانگونهشناسی، طبقهبندی و تحلیل سنگمزارهای اسلامی شمالغرب ایران (مطالعه موردی دوره ایلخانی تا پایان دوره صفویه) [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 163-177]
شمشیرتجلی باورهای دینی بر کتیبهنگاری مذهبی شمشیرهای دورههای صفوی و قاجار [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 97-121]
صفویمطالعه تطبیقی سرپوشها و آسمانههای تصویرشده در نگارههای دوره صفوی با تأکید بر جنسیت (نمونههای موردی: شاهنامه رشیدا و هفت اورنگ جامی) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 157-171]
صفویتجلی باورهای دینی بر کتیبهنگاری مذهبی شمشیرهای دورههای صفوی و قاجار [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 97-121]
صفویمطالعه تطبیقی انواع زیورآلات مردان در دربار صفویان با مغولان کبیر هند [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 105-119]
ع
عاشورامعرفی ویژگیهای طراحی و شخصیتپردازی در نسخه چاپ سنگی مجالسالمتقین، مصور شده توسط عبدالجلیل (تصویرگر ناشناس) و تطبیق آن با نمونههای مشابه [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 39-57]
عاشوراارتباط موضوع و رنگ در کاشینگارههای عاشورایی تکیه معاونالملک کرمانشاه [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 5-23]
عاشورامطالعه عناصر ساختاری نقاشی پرده بزرگ درویشی دوره قاجار براساس تاریخ نگاری بخش قدیم و جدید موجود در موزه آستان قدس [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 43-59]
عبدالجلیلمعرفی ویژگیهای طراحی و شخصیتپردازی در نسخه چاپ سنگی مجالسالمتقین، مصور شده توسط عبدالجلیل (تصویرگر ناشناس) و تطبیق آن با نمونههای مشابه [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 39-57]
عناصر ساختاریمطالعه عناصر ساختاری نقاشی پرده بزرگ درویشی دوره قاجار براساس تاریخ نگاری بخش قدیم و جدید موجود در موزه آستان قدس [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 43-59]
ف
فرهنگ ایرانی – اسلامیگونهشناسی، طبقهبندی و تحلیل سنگمزارهای اسلامی شمالغرب ایران (مطالعه موردی دوره ایلخانی تا پایان دوره صفویه) [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 163-177]
ق
قاجارتجلی باورهای دینی بر کتیبهنگاری مذهبی شمشیرهای دورههای صفوی و قاجار [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 97-121]
قاجارمعرفی نسخه خمسه نظامی به شماره 39/5 موزه ملی ملک و ویژگیهای بصری، زیباییشناسی و مضمونی آن [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 39-55]
قاجارمطالعه عناصر ساختاری نقاشی پرده بزرگ درویشی دوره قاجار براساس تاریخ نگاری بخش قدیم و جدید موجود در موزه آستان قدس [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 43-59]
قاجاریهبررسی و سیر تحوّل تزیینات دیوارنگاره در معماری قلعه نهچیر مبارکه اصفهان [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 171-189]
قاجاریهمطالعهٔ زمینههای شکلگیری نقوش شتر درونترکیبی قالیچههای دورهٔ قاجار و تأثیر آنها از سایر هنرها [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 59-75]
قالیبازنمایی استحاله انسان زمینی به انسانی قدسی در نگارههای دو حاشیه از قالیهای صفویه به روش معناکاوی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 103-117]
قالیچههای تصویریمطالعهٔ زمینههای شکلگیری نقوش شتر درونترکیبی قالیچههای دورهٔ قاجار و تأثیر آنها از سایر هنرها [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 59-75]
قالی موزهی هنری بوستونبازنمایی استحاله انسان زمینی به انسانی قدسی در نگارههای دو حاشیه از قالیهای صفویه به روش معناکاوی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 103-117]
قالی موزهی هنرهای کاربردی وین (مک)بازنمایی استحاله انسان زمینی به انسانی قدسی در نگارههای دو حاشیه از قالیهای صفویه به روش معناکاوی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 103-117]
قرآنویژگیهای بصری تذهیب قرآنهای مجموعه شیخ احمد جامی(مطالعه پنج اثر از ادوار سلجوقی تا قاجار) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 5-23]
قلعه نهچیربررسی و سیر تحوّل تزیینات دیوارنگاره در معماری قلعه نهچیر مبارکه اصفهان [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 171-189]
ک
کاخ گلستاننوآوری در شیوه خاتمکاری دوره قاجار مطالعه موردی: منبر خاتمکاری محفوظ در کاخ گلستان [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 155-169]
کاشیکارینقش طاووس در کاشیکاری حرم مطهر رضوی، با تأکید بر گنبد اللهوردیخان از دورۀ صفویه [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 5-21]
کاشیکاریمطالعه تطبیقی ویژگیهای بصری و ساختاری نقوش هندسی کاشیهای منتخب حرم امام رضا (ع) در دوره سلجوقی و تیموری [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 25-37]
کاشینگارهارتباط موضوع و رنگ در کاشینگارههای عاشورایی تکیه معاونالملک کرمانشاه [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 5-23]
کاظم چلیپامطالعهی تحلیلی گروتسک در آثار نقاشان انقلاب اسلامی با تمرکز بر آثار حبیبالله صادقی، کاظم چلیپا و حسین خسروجردی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 83-101]
کتابخانه و موزه ملی ملکمعرفی نسخه خمسه نظامی به شماره 39/5 موزه ملی ملک و ویژگیهای بصری، زیباییشناسی و مضمونی آن [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 39-55]
کتیبهتجلی باورهای دینی بر کتیبهنگاری مذهبی شمشیرهای دورههای صفوی و قاجار [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 97-121]
گروتسکمطالعهی تحلیلی گروتسک در آثار نقاشان انقلاب اسلامی با تمرکز بر آثار حبیبالله صادقی، کاظم چلیپا و حسین خسروجردی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 83-101]
گفتمان چندوجهیمطالعهای بر گفتمان چندوجهی نوشتار/تصویر در هنر معاصر ایران [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 141-155]
گنبد اللهوردیخاننقش طاووس در کاشیکاری حرم مطهر رضوی، با تأکید بر گنبد اللهوردیخان از دورۀ صفویه [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 5-21]
گورکانیان هندمطالعه تطبیقی انواع زیورآلات مردان در دربار صفویان با مغولان کبیر هند [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 105-119]
گونهشناسیمعراج سلطانمحمد و ﺑرگرفتگی آن در سه نقاشی معاصر ایران با رویکرد بیشمتنیت ژنت [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 61-73]
گونهشناسیگونهشناسی، طبقهبندی و تحلیل سنگمزارهای اسلامی شمالغرب ایران (مطالعه موردی دوره ایلخانی تا پایان دوره صفویه) [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 163-177]
گونهشناسیگونهشناسی آثار فلزکاری در نگارگری عصر صفوی (1135-907 ق) [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 119-137]
گونهشناسیگونهشناسی موضوع و مضمون در نقاشیهای لاجوردی اتاق ضلع غربی خانه اخوان حقیقی اصفهان، متعلق به دوره قاجار [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 151-167]
م
مجالس المتقینمعرفی ویژگیهای طراحی و شخصیتپردازی در نسخه چاپ سنگی مجالسالمتقین، مصور شده توسط عبدالجلیل (تصویرگر ناشناس) و تطبیق آن با نمونههای مشابه [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 39-57]
مجمع التواریختطبیق ساختار بصری نگاره های داستان نوح (ع) با روایت قرآنی در مکاتب تبریز اول و هرات [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 21-37]
محراب گچبریمطالعه تطبیقی تزئینات و اجزای ساختار محراب گچبری امامزاده ربیعه خاتون اشترجان با منبر چوبی مسجد جامع نائین در قرن هشتم هـجری قمری [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 109-127]
میخائیل باختینبررسی مفهوم چندصدایی و گفتگومندی میخائیل باختین در نگارههای رضا عباسی [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 75-89]
مسجدمطالعه تطبیقی نقوش هندسی تزئینات مسجد جامع کرمان با مسجد جامع یزد با تأکید بر ایوانها و ورودیها [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 145-161]
مسجد جامعطبقهبندی و گونهشناسی سفالهای نقشکنده در گِلابه (اسگرافیاتو) شهر بروجرد (بر اساس سفالهای مکشوفه از محوطه مسجد جامع و لایههای بافت قدیم شهری) [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 121-133]
مسجد جامع یزدمطالعه تطبیقی نقوش هندسی تزئینات مسجد جامع کرمان با مسجد جامع یزد با تأکید بر ایوانها و ورودیها [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 145-161]
مسجد جامع کرمانمطالعه تطبیقی نقوش هندسی تزئینات مسجد جامع کرمان با مسجد جامع یزد با تأکید بر ایوانها و ورودیها [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 145-161]
مسجد جامع نائینمطالعه تطبیقی تزئینات و اجزای ساختار محراب گچبری امامزاده ربیعه خاتون اشترجان با منبر چوبی مسجد جامع نائین در قرن هشتم هـجری قمری [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 109-127]
مسجد سیمرهتداوم نقشمایههای گیاهی و هندسی ساسانی در تزئینات گچبری مسجد سیمره [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 77-95]
مضمونگونهشناسی موضوع و مضمون در نقاشیهای لاجوردی اتاق ضلع غربی خانه اخوان حقیقی اصفهان، متعلق به دوره قاجار [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 151-167]
معماریبررسی و سیر تحوّل تزیینات دیوارنگاره در معماری قلعه نهچیر مبارکه اصفهان [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 171-189]
معماری اسلامی ایرانمبانی نمادپردازی رنگ در عرفان شیعه و سنی و الگوی استفاده از آنها در خانقاه-مزارهای شیعی و سنی ایران (با تأکید بر خانقاه-مزارهای شیعی و سنی قرن هشتم و نهم در ایران) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 173-195]
معماری صفویبازجست عناصر تصویری مشترک عرفان شیعی در هنر نگارگری و معماری (نمونه: نگاره «اولین سخنرانی امام حسن(ع) درباره شناخت امام معصوم») [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 25-43]
معمارگونگیهندسه در نگارگری به مثابه هنر قدسی در آثار کمالالدین بهزاد [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 23-41]
مفاهیم عرفانیشیعیبازجست عناصر تصویری مشترک عرفان شیعی در هنر نگارگری و معماری (نمونه: نگاره «اولین سخنرانی امام حسن(ع) درباره شناخت امام معصوم») [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 25-43]
مقبره یسویبررسی تطبیقی نقوش جووک دربهای بقعه شیخ صفیالدین اردبیلی با دربهای مقبره خواجه احمد یسوی [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 135-149]
مکتب قزوینمطالعه تحولات سیاسی و فرهنگی دوره شاه تهماسب صفوی وتأثیرآن در نقاشی این دوره با توجه به نظریه بازتاب [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 89-103]
مکتب مشهدمطالعه تحولات سیاسی و فرهنگی دوره شاه تهماسب صفوی وتأثیرآن در نقاشی این دوره با توجه به نظریه بازتاب [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 89-103]
منبرنوآوری در شیوه خاتمکاری دوره قاجار مطالعه موردی: منبر خاتمکاری محفوظ در کاخ گلستان [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 155-169]
منبر چوبیمطالعه تطبیقی تزئینات و اجزای ساختار محراب گچبری امامزاده ربیعه خاتون اشترجان با منبر چوبی مسجد جامع نائین در قرن هشتم هـجری قمری [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 109-127]
موضوعگونهشناسی موضوع و مضمون در نقاشیهای لاجوردی اتاق ضلع غربی خانه اخوان حقیقی اصفهان، متعلق به دوره قاجار [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 151-167]
ن
نشانهای افتخاربررسی سیر تحولات تجسمی مدالهای افتخار از دوره قاجار تاکنون [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 139-153]
نشانهشناسیمطالعه نقشمایه درفشهای موجود در شاهنامه شاهطهماسبی بر مبنای ابزارهای تحلیلی رویکرد نشانهشناسی [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 91-107]
نشانه شناسی رومن یاکوبسنتبیین نقش پرنده در اعلانهای عاشورایی ایران (دهه 80 و 90ش)، با رویکرد نظریه یاکوبسن [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 63-81]
نظریه بازتابمطالعه تحولات سیاسی و فرهنگی دوره شاه تهماسب صفوی وتأثیرآن در نقاشی این دوره با توجه به نظریه بازتاب [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 89-103]
نقاشیمطالعهی تحلیلی گروتسک در آثار نقاشان انقلاب اسلامی با تمرکز بر آثار حبیبالله صادقی، کاظم چلیپا و حسین خسروجردی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 83-101]
نقاشیمطالعه عناصر ساختاری نقاشی پرده بزرگ درویشی دوره قاجار براساس تاریخ نگاری بخش قدیم و جدید موجود در موزه آستان قدس [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 43-59]
نقاشان انقلاب اسلامیمطالعهی تحلیلی گروتسک در آثار نقاشان انقلاب اسلامی با تمرکز بر آثار حبیبالله صادقی، کاظم چلیپا و حسین خسروجردی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 83-101]
نقاشی معاصر ایرانمعراج سلطانمحمد و ﺑرگرفتگی آن در سه نقاشی معاصر ایران با رویکرد بیشمتنیت ژنت [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 61-73]
نقاشی مکتب تبریز 2مطالعه تحولات سیاسی و فرهنگی دوره شاه تهماسب صفوی وتأثیرآن در نقاشی این دوره با توجه به نظریه بازتاب [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 89-103]
نقاشیهای لاجوردیگونهشناسی موضوع و مضمون در نقاشیهای لاجوردی اتاق ضلع غربی خانه اخوان حقیقی اصفهان، متعلق به دوره قاجار [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 151-167]
نقش کندهطبقهبندی و گونهشناسی سفالهای نقشکنده در گِلابه (اسگرافیاتو) شهر بروجرد (بر اساس سفالهای مکشوفه از محوطه مسجد جامع و لایههای بافت قدیم شهری) [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 121-133]
نقشمایه درفشمطالعه نقشمایه درفشهای موجود در شاهنامه شاهطهماسبی بر مبنای ابزارهای تحلیلی رویکرد نشانهشناسی [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 91-107]
نقوش گیاهیتداوم نقشمایههای گیاهی و هندسی ساسانی در تزئینات گچبری مسجد سیمره [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 77-95]
نقوش هندسیتداوم نقشمایههای گیاهی و هندسی ساسانی در تزئینات گچبری مسجد سیمره [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 77-95]
نقوش هندسیمطالعه تطبیقی نقوش هندسی تزئینات مسجد جامع کرمان با مسجد جامع یزد با تأکید بر ایوانها و ورودیها [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 145-161]
نقوش هندسیمطالعه تطبیقی ویژگیهای بصری و ساختاری نقوش هندسی کاشیهای منتخب حرم امام رضا (ع) در دوره سلجوقی و تیموری [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 25-37]
نگارگریهندسه در نگارگری به مثابه هنر قدسی در آثار کمالالدین بهزاد [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 23-41]
نگارگریبررسی مفهوم چندصدایی و گفتگومندی میخائیل باختین در نگارههای رضا عباسی [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 75-89]
نگارگریمطالعه نقشمایه درفشهای موجود در شاهنامه شاهطهماسبی بر مبنای ابزارهای تحلیلی رویکرد نشانهشناسی [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 91-107]
نگارگریگونهشناسی آثار فلزکاری در نگارگری عصر صفوی (1135-907 ق) [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 119-137]
نگارگریتطبیق ساختار بصری نگاره های داستان نوح (ع) با روایت قرآنی در مکاتب تبریز اول و هرات [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 21-37]
نگارگریمطالعه تحولات سیاسی و فرهنگی دوره شاه تهماسب صفوی وتأثیرآن در نقاشی این دوره با توجه به نظریه بازتاب [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 89-103]
نگارگریمعرفی نسخه خمسه نظامی به شماره 39/5 موزه ملی ملک و ویژگیهای بصری، زیباییشناسی و مضمونی آن [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 39-55]
نگارگری دوره صفویبازجست عناصر تصویری مشترک عرفان شیعی در هنر نگارگری و معماری (نمونه: نگاره «اولین سخنرانی امام حسن(ع) درباره شناخت امام معصوم») [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 25-43]
نگاره سخنرانی امامحسن(ع)بازجست عناصر تصویری مشترک عرفان شیعی در هنر نگارگری و معماری (نمونه: نگاره «اولین سخنرانی امام حسن(ع) درباره شناخت امام معصوم») [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 25-43]
نگاره معراجمعراج سلطانمحمد و ﺑرگرفتگی آن در سه نقاشی معاصر ایران با رویکرد بیشمتنیت ژنت [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 61-73]
نگارههامطالعه تطبیقی سرپوشها و آسمانههای تصویرشده در نگارههای دوره صفوی با تأکید بر جنسیت (نمونههای موردی: شاهنامه رشیدا و هفت اورنگ جامی) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 157-171]
نگارههای معمارانهتحلیل نگارههای معمارانه در اسکناسهای دوره جمهوری اسلامی ایران [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 129-143]
نمادمبانی نمادپردازی رنگ در عرفان شیعه و سنی و الگوی استفاده از آنها در خانقاه-مزارهای شیعی و سنی ایران (با تأکید بر خانقاه-مزارهای شیعی و سنی قرن هشتم و نهم در ایران) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 173-195]
نمادشناسیبازنمایی استحاله انسان زمینی به انسانی قدسی در نگارههای دو حاشیه از قالیهای صفویه به روش معناکاوی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 103-117]
نوح (ع)تطبیق ساختار بصری نگاره های داستان نوح (ع) با روایت قرآنی در مکاتب تبریز اول و هرات [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 21-37]
نوشتار/تصویرمطالعهای بر گفتمان چندوجهی نوشتار/تصویر در هنر معاصر ایران [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 141-155]
و
ویژگی بصریمطالعه عناصر ساختاری نقاشی پرده بزرگ درویشی دوره قاجار براساس تاریخ نگاری بخش قدیم و جدید موجود در موزه آستان قدس [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 43-59]
ه
هفت اورنگمطالعه تطبیقی سرپوشها و آسمانههای تصویرشده در نگارههای دوره صفوی با تأکید بر جنسیت (نمونههای موردی: شاهنامه رشیدا و هفت اورنگ جامی) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 157-171]
هندسه نقوشهندسه در نگارگری به مثابه هنر قدسی در آثار کمالالدین بهزاد [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 23-41]
هنر ارمنیمطالعهی تحلیلی در نگارگری ارامنه ایران: خوانش نگارههای تولد مسیح (ع) [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 57-69]
هنر ساسانیتداوم نقشمایههای گیاهی و هندسی ساسانی در تزئینات گچبری مسجد سیمره [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 77-95]
هنر عصر صفویتحلیل ویژگیهای شخصیتپردازی در نگارههای شاهنامه تهماسبی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 45-61]
هنر فلزکاریگونهشناسی آثار فلزکاری در نگارگری عصر صفوی (1135-907 ق) [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 119-137]
هنر قدسیهندسه در نگارگری به مثابه هنر قدسی در آثار کمالالدین بهزاد [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 23-41]
هنر معاصرمطالعهای بر گفتمان چندوجهی نوشتار/تصویر در هنر معاصر ایران [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 141-155]
هنر معاصر ایرانمطالعهای بر گفتمان چندوجهی نوشتار/تصویر در هنر معاصر ایران [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 141-155]
هنر معاصر ایرانمقایسه آرای جلال آل احمد و داریوش شایگان پیرامون هنر معاصر ایران با تأکید بر مسئله هویت [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 71-87]
هنرهای تصویریمطالعهٔ زمینههای شکلگیری نقوش شتر درونترکیبی قالیچههای دورهٔ قاجار و تأثیر آنها از سایر هنرها [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 59-75]
هنرهای سنتیگونهشناسی آثار فلزکاری در نگارگری عصر صفوی (1135-907 ق) [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 119-137]
هنرهای عاشوراتبیین نقش پرنده در اعلانهای عاشورایی ایران (دهه 80 و 90ش)، با رویکرد نظریه یاکوبسن [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 63-81]
هویتمقایسه آرای جلال آل احمد و داریوش شایگان پیرامون هنر معاصر ایران با تأکید بر مسئله هویت [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 71-87]
هویت ایرانیتحلیل نگارههای معمارانه در اسکناسهای دوره جمهوری اسلامی ایران [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 129-143]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد