قرآن مجید
انجیل های متی، مرقس، لوقا
اعمال حواریان
آلوسی، محمود. 1415ق. روح المعانی فی تفسیر القرآن العظیم. تحقیق علی عبدالباری عطیه. بیروت: دارالکتب العلمیه.
ابن بابویه. محمدبن علی.1374. الخصال. ترجمه باقرکمره ای. تهران:کتابچی.
ابن بابویه، محمدبن علی. 1380. علل الشرایع. ترجمه محمدجواد ذهنی تهرانی. قم: مومنین.
ابن بابویه. محمد بن علی.1380. عیون اخبار الرضا (ع). ترجمه حمیدرضا مستفید و علی اکبر غفاری.تهران: دارالکتب الاسلامیه.
ابن منظور، محمدبن مکرم. 1416ق. لسان العرب. بیروت: موسسه تاریخ العربی.
اسپور، دنسیس. 1383. انگیزه آفرینندگی در سیر تاریخی هنرها. ترجمه امیر جلال الدین اعلم. تهران: نیلوفر.
ام. کورکیان، ژ. پ سیکر.1377. باغهای خیال. ترجمه پرویز مرزبان تهران فروزان.
برنابا. 1379. انجیل برنابا، ترجمه: حیدرقلی سردارکابلی. تهران: نیایش.
پاکباز، رویین. 1378. دایره المعارف هنر. تهران: فرهنگ معاصر.
تفضلی، احمد. 1376. تاریخ ادبیات ایران پیش از اسلام. تهران: سخن.
تجویدی، اکبر. 1386. نگاهی به هنر نقاشی ایران از آغاز تا سده دهم هجری، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
جوانی، اصغر. نیکونژاد، محبوبه. شریعتی، بهاره. 1392. بررسی مضامین رویایی مقدسین و بشارت در معراج نامه تیموری و آثار فرا آنجلیکو. نگره. 28: 67-59.
جنسن، ه.و. 1359. تاریخ هنر. ترجمه پرویز مرزبان. تهران: سازمان انتشارات و آموزش.
دعوتی، میرابوالفتوح. 1348. عیسی مصلوب نشد. بی جا. بی نا.
دهقان، نرگس. معماریان، غلامحسین. محمدمرادی، اصغر. عبدی اردکانی، حجت اله. 1390. مقایسه تطبیقی مفهوم عروج در مشترکات معنایی کهن الگو با کالبد معماری . نشریه مطالعات تطبیقی هنر. 2: 100- 87.
رازی، ابوالفتوح.1381. روض الجنان و روح الجنان فی تفسیر القرآن. مشهد: آستان قدس رضوی.
رضایی، آمنه.1391. بررسی تطبیقی معراج پیامبر (ع) و عروج عیسی (ع). حدیث اندیشه. 13: 174- 140.
ریاضی، محمدرضا. 1375. اصطلاحات هنر ایران. تهران: دانشگاه الزهرا.
زمخشری، محمود بن عمر. بی تا. الکشاف. بی جا. منشور البلاغه.
سبحانی، جعفر. 1375. منشور جاوید. قم: موسسه امام صادق (ع).
شایسته فر، مهناز. کیان،کتایون. شایسته فر، زهره. 1390. بررسی موضوعی شمایل نگاری پیامبر اسلام در نگارگری دوره ایخانی و حضرت مسیح در نقاشی مذهبی بیزانس متاخر. مطالعات هنر اسلامی. 14: 60-41.
شین دشتگل، هلنا. 1389. معراج نگاری نسخه های خطی تا نقاشی های مردمی با نگاهی به پیکرنگاری حضرت محمد (ص) سده های 14 – 8. تهران: علمی و فرهنگی.
شین دشتگل، هلنا. 1384. مقام جبرئیل در معراجنامه احمد موسی. مجله گزارش (انجمن نقاشان ایران). ش 13. شین دشتگل. هلنا.
صداقت، فاطمه. خورشیدی، زهرا. 1388. بررسی مضامین مذهبی در نسخ خطی جامع التواریخ. مطالعات هنر اسلامی. 10: 98-77.
طباطبایی، محمدحسین. 1417ق. المیزان فی تفسیر القرآن. قم: دفتر انتشارات اسلامی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
طوسی، ابی جعفر محمدبن بن الحسن. 1409ق. تبیان فی تفسیر القرآن. قم: مکتب الاعلام الاسلامی.
عکاشه، ثروت، نگارگری اسلامی. 1380. ترجمه غلامرضا تهامی. تهران: سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری.
فخر رازی. 1410ق. تفسیرکبیر. بیروت: دارالفکر.
قمی، علی بن ابراهیم. 1412ق. بیروت: الاعلمی للمطبوعات.
کامرانی، بهنام. 1379. رمزشناسی نقاشی های معراج. مجموعه مقالات سایه طوبی.
کوپر، جی سی. 1379. فرهنگ مصور نماد سنتی. ترجمه ملیحه کرباسیان. تهران: فرشاد.
مبشرکاشانی، خلیل.1391. معراج پیامبر اکرم (ص). پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه. شفقا.
مجلسی، محمدباقر. 1362. اعتقادات. بی جا. سعید.
مجلسی، محمدباقر. 1362. بحارالانوار. تهران: دارالکتب الاسلامیه.
مددپور، محمد. 1383. آشنایی با آرای متفکران درباره هنر. تهران: سوره مهر.
مکارم شیرازی، ناصر. 1374. تهران: دارالکتب الاسلامیه.
ملکی، توکا. 1387. فرشتگان نقاشی ایران. فصلنامه کتاب ماه هنر.
نویری، شهاب الدین احمد.1365. نهایه الارب فی فنون الادب.ترجمه محمود مهدی دامغانی. تهران: امیرکبیر.
نهج البلاغه. 1382. ترجمه محمد دشتی. تهران: جمال.
Bartz,Gabriele. 1998. Guido di Piero known as Fra Angelico: Germany: Konemann Verlagesells Chaft mbH.