آیتاللهی، حبیبالله. 1377. مبانی نظری هنرهای تجسمی. تهران: سمت.
احمدیملکی، رحمان. 1380. «سلطانمحمد نقاش»، فصلنامۀ هنر، ش 12: ص46.
برونو، فرانکجو. 1386. فرهنگ توصیفی روانشناسی. ترجمۀ فرزانه طاهری، تهران: رشد.
بهار، مهرداد و شمیسا، سیروس. 1388. نگاهی به تاریخ و اساطیر ایران باستان. تهران: علم.
بهنام، عیسی. 1343. «دوران شاه اسماعیل اول»: هنر و مردم، ش 66: صص 3-7.
پاکباز، رویین. 1387. نقاشی ایران از دیرباز تا امروز. تهران: زرین و سیمین.
حسینیراد، عبدالمجید. 1384. مبانی هنرهای تجسمی. تهران: شرکت چاپ و کتابهای درسی ایران.
حلیمی، محمدحسین. 1386. اصول و مبانی هنرهای تجسمی. تهران: احیاء کتاب.
دهخدا، علیاکبر. 1325. لغتنامه، ج2. تهران: مجلس شورای ملی.
دهخدا، علی اکبر. 1377. لغتنامه، ج4. تهران: مؤسسۀ لغتنامۀ دهخدا.
رضازاده، طاهر. 1387. «کاربرد نظریۀ گشتالت در هنر و طراحی»، آینۀ خیال، ش 9: صص31-36.
سودآور، ابوالعلاء. 1374. «نگارگری در دوران صفویه»، فصلنامۀ هنر، ترجمۀ مهدی حسینی، ش 29: صص125-178.
سیوری، راجر. 1372. ایران عصر صفوی. ترجمۀ کامبیز عزیزی. تهران: نشر مرکز.
شاپوریان، رضا. 1386. اصول کلی روانشناسی گشتالت. تهران: رشد.
شاهنامه طهماسبی. 1370. فرهنگسرا.
عصمتی، حسین و رجبی، محمدعلی. 1390. «بررسی تطبیقی عناصر بصری نگارههای حماسی و عرفانی»، نگره، ش 20: صص 5-19.
عنبرییزدی، فائزه. 1392. هندسۀ نقوش1. تهران: شرکت چاپ و کتابهای درسی ایران.
کاظمی، سامره. 1391. «مطالعۀ تطبیقی ساختار بصری نگارههای "نبرد فریدون و ضحاک" در مکاتب دورۀ صفوی»، مطالعات تطبیقی هنر، س ۲، ش ۳: صص 47-60.
گودرزی، مرتضی. 1378. روش تجزیه و تحلیل آثار نقاشی. تهران: عطایی.
نامی، غلامحسین. 1371. مبانی هنرهای تجسمی. تهران: توس.
هینلز، جان. 1389. شناخت اساطیر ایران. ترجمۀ ژاله آموزگار و احمد تفضلی. تهران: چشمه.
یاحقی، محمدجعفر و قائمی، فرزاد. 1386. «نقد اساطیری شخصیت جمشید از منظر اوستا و شاهنامه». نشریۀ دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان، ش 21: صص305-273.
Grabar, Olrg. 1999. Mostly Miniatures (An introduction to Persian painting). Newjersey: Princeton university.
Hinnells, R. JOHN. 1997. Persian Mythology: Chancellor Press.
A Comparative Study of Visual Elements of "Jamshid's Court" and "Fereydoun's Court" Paintings in Tahmasp Shahnameh with Emphasis on Compositions of the Paintings