نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آرایه‌های گچی تحلیل تطبیقی عناصر بصری آرایه‌های گچی گنبد سلطانیه و دو بنای بقعه سید رکن الدین و بقعه سید شمس الدین در یزد [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 149-171]
  • آرایه‌های گیاهی نقوش گیاهان اساطیری و مقدس در هنر اشکانی با تأکید بر نقوش مسکوکات [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 179-195]
  • آشناپنداری دسته‌بندی کتیبه‌های شبه‌نوشتاری در هنر اسلامی [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 45-55]
  • آل‌بویه تحلیل شمایل شناسانه سکه‌های تشریفاتی آل‌بویه براساس نظریه اروین پانوفسکی [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 163-177]

ا

  • ابراهیم در آتش مطالعه تطبیقی نگاره‌‌های ابراهیم(ع) در آتش با روایات و تفاسیر قرآن از عصر ایلخانی تا صفوی [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 5-21]
  • ابوریحان بیرونی تطبیق شکلی نگاره‌های افلاک در نسخه‌های عربی (678 ق)، فارسی (898 تا 997 ق)، عربی (1148 تا 1168 ق) «عجایب المخلوقات و غرایب الموجودات» قزوینی و کتاب «التفهیم لاوایل صناعة التنجیم» [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 193-211]
  • ارنست لاکلا وشانتال موفه نوگرایی نگارگری در گفتمان‌های اجتماعی ایران معاصر با تمرکز بر رویکرد تحلیل گفتمان «ارنست لاکلا وشانتال موفه» [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 179-199]
  • اسطوره تحلیل بیش ‌متنی روابط دین و اسطوره در نقاشی شکار بهرام گور [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 201-217]
  • اسلیمی تفسیر ساختاری از مبانی فلسفیِ «نظام فیض» به‌عنوان یکی از عوامل حرکت ساز بر بازیابی آرایه اسلیمی در عصر عباسیان [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 43-61]
  • اشکانی نقوش گیاهان اساطیری و مقدس در هنر اشکانی با تأکید بر نقوش مسکوکات [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 179-195]
  • اشیاء فلزی تحلیلی بر صُور تحول در هنر فلزکاری دوره صفوی (با تأکید بر کاسه‌ها و جام‌ها) [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 127-141]
  • اصفهان تحلیل دیوارنگاره‌های مذهبی دوره قاجار با رویکرد هرمنوتیک فلسفی گادامر (با تأکید بر بقاع متبرکه گیلان و اصفهان) [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 113-123]
  • اقتدار ملی کاشی‌نگاره‌ای از عصر قاجار؛ سندی بر تحکیم اقتدار ملی ایران در عرصه بین‌الملل(موجود در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن) [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 173-187]
  • التفهیم لاوایل صناعة التنجیم تطبیق شکلی نگاره‌های افلاک در نسخه‌های عربی (678 ق)، فارسی (898 تا 997 ق)، عربی (1148 تا 1168 ق) «عجایب المخلوقات و غرایب الموجودات» قزوینی و کتاب «التفهیم لاوایل صناعة التنجیم» [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 193-211]
  • امپراتوری مینگ مطالعه خط کانجی‌ بر روی سفالینه‌های چینی به‌دست‌آمده از حفاری‌های باستان‌شناسی قلعه الموت قزوین [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 63-71]
  • انجیل تطبیق و تحلیل صوری آرایه‌های به‌کاررفته در صفحات تزیینِ اولین نسخ خطی قرآن و اناجیل اینسولار [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 5-21]

ب

  • بقاع متبرکه تحلیل دیوارنگاره‌های مذهبی دوره قاجار با رویکرد هرمنوتیک فلسفی گادامر (با تأکید بر بقاع متبرکه گیلان و اصفهان) [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 113-123]
  • بقعه سید رکن الدین و بقعه سید شمس الدین تحلیل تطبیقی عناصر بصری آرایه‌های گچی گنبد سلطانیه و دو بنای بقعه سید رکن الدین و بقعه سید شمس الدین در یزد [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 149-171]
  • بناهای مذهبی شناسایی عوامل ظهور مضامین مذهبی و مؤلفه‌های اهمیت آن در دیوارنگاره‌های بناهای مذهبی عصر قاجار (مطالعه موردی: بقاع متبرکه استان گیلان) [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 25-47]
  • بهرام گور تحلیل بیش ‌متنی روابط دین و اسطوره در نقاشی شکار بهرام گور [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 201-217]
  • بهشت خوانش نگاره‌های نسخ معراج‌نامه بر اساس آرای نورتروپ فرای [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 23-41]
  • بوم شناسی جانوری بوم‌شناسی گیاهی و جانوری در سفال‌نگاره‌های قرون 11 تا 13 هجری کرمان [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 131-147]
  • بوم شناسی گیاهی بوم‌شناسی گیاهی و جانوری در سفال‌نگاره‌های قرون 11 تا 13 هجری کرمان [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 131-147]
  • بیش متنیت تحلیل بیش ‌متنی روابط دین و اسطوره در نقاشی شکار بهرام گور [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 201-217]

پ

  • پیکرنگاری بررسی تحلیلی تأثیرپذیری نگاره‌های رضا عباسی از نگاره‌های کمال‌الدین بهزاد [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 5-17]

ت

  • تبریز صفوی و قزوین مقایسه نظام ترکیب‌بندی سه نگاره‌ی رزم از سه مکتب در نسخه خمسه نظامی 1442 م./ 846ق [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 49-65]
  • تبلیغ دینی جایگاه کتیبه‌نگاری در حکومت‌های شیعی سده‌های سوم تا پنجم هجری قمری با تأکید بر آثار فاطمیان و آل‌بویه [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 143-159]
  • تجزیه‌وتحلیل مطالعه و تحلیل نقوش هندسی گسسته در ظروف فلزی دوره سلجوقی (نمونه موردی 4 اثر فلزی موجود در موزه آرمیتاژ) [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 89-103]
  • تحلیل گفتمان نوگرایی نگارگری در گفتمان‌های اجتماعی ایران معاصر با تمرکز بر رویکرد تحلیل گفتمان «ارنست لاکلا وشانتال موفه» [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 179-199]
  • تحول تحلیلی بر صُور تحول در هنر فلزکاری دوره صفوی (با تأکید بر کاسه‌ها و جام‌ها) [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 127-141]
  • تذهیب تطبیق و تحلیل صوری آرایه‌های به‌کاررفته در صفحات تزیینِ اولین نسخ خطی قرآن و اناجیل اینسولار [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 5-21]
  • ترکیب‌بندی مقایسه نظام ترکیب‌بندی سه نگاره‌ی رزم از سه مکتب در نسخه خمسه نظامی 1442 م./ 846ق [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 49-65]
  • تزئینات تأویل مفاهیم عددی و رموز هندسی نهفته در تزئینات و معماری گنبد سلطانیه [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 55-79]
  • تزئینات سیر تحول نگاره‌های حمام از نظر ساختاری و تزئینی در سده‌های نهم تا یازدهم هجری [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 39-55]
  • تزئینات بازشناسی ریشه‌های تزئینات گچ‌بری خانه‌های چهارصفه روستای دوسیران (استان فارس) [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 157-171]
  • تزئینات دسته‌بندی کتیبه‌های شبه‌نوشتاری در هنر اسلامی [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 45-55]
  • تزیینات کتاب بررسی ویژگی‌های بصری صفحه‌عنوان در کتاب‌های چاپ سنگی فارسی مطبعه‌ی مُنشی نِوِل‌کشُور (بر اساس نسخه‌های موجود در کتابخانه‌ی ملی جمهوری اسلامی ایران) [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 79-93]
  • تشیع تحلیل مضامین و محتوای نقوش ضرب شده بر فلوس‌های دورۀ صفوی با تأکید بر نقوش شیر و خورشید [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 99-115]
  • تصاویر ابراهیم(ع) مطالعه تطبیقی نگاره‌‌های ابراهیم(ع) در آتش با روایات و تفاسیر قرآن از عصر ایلخانی تا صفوی [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 5-21]
  • تهران مطالعهٔ مناظر شهری در آثار نقاشی محمود خان ملک الشعرا با تأثیرپذیری از عکاسی در دوره دوم قاجار [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 111-137]

ث

  • ثواقب المناقب بازگشایی مفهوم جن در قرآن و تطبیق آن با نگاره مولانا و دیوآب در نسخه ثواقب المناقب بر اساس نقد اسطوره‌ای نورتروپ فرای [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 67-77]

ج

  • جن بازگشایی مفهوم جن در قرآن و تطبیق آن با نگاره مولانا و دیوآب در نسخه ثواقب المناقب بر اساس نقد اسطوره‌ای نورتروپ فرای [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 67-77]

چ

  • چاپ سنگی بررسی ویژگی‌های بصری صفحه‌عنوان در کتاب‌های چاپ سنگی فارسی مطبعه‌ی مُنشی نِوِل‌کشُور (بر اساس نسخه‌های موجود در کتابخانه‌ی ملی جمهوری اسلامی ایران) [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 79-93]
  • چهره‌نگاری تأثیر عکاسی بر تحولات بصری آثار لاکی در دوره قاجار (با تأکید بر قلمدان‌نگاری‌ و چهره‌پردازی) [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 125-141]

ح

  • حرکت تفسیر ساختاری از مبانی فلسفیِ «نظام فیض» به‌عنوان یکی از عوامل حرکت ساز بر بازیابی آرایه اسلیمی در عصر عباسیان [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 43-61]
  • حکومت‌های شیعه جایگاه کتیبه‌نگاری در حکومت‌های شیعی سده‌های سوم تا پنجم هجری قمری با تأکید بر آثار فاطمیان و آل‌بویه [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 143-159]
  • حمام‌ و گرمابه‌ سیر تحول نگاره‌های حمام از نظر ساختاری و تزئینی در سده‌های نهم تا یازدهم هجری [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 39-55]

خ

  • خانه‌های چهارصفه بازشناسی ریشه‌های تزئینات گچ‌بری خانه‌های چهارصفه روستای دوسیران (استان فارس) [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 157-171]
  • خط کوفی مورق مطالعه تطبیقی ساختار وتزیینات کتیبه خط کوفی مورق مسجد جامع و مسجد حیدریه قزوین [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 23-43]
  • خط‌نقاشی نشانه‌شناسی با رویکرد تصویر در نقش مرغ بسم‌الله (مطالعهٔ موردی: آثار استاد رضا مافی) [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 95-109]
  • خمسه ‌نظامی 1442م/846ق مقایسه نظام ترکیب‌بندی سه نگاره‌ی رزم از سه مکتب در نسخه خمسه نظامی 1442 م./ 846ق [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 49-65]

د

  • دورنماسازی مطالعهٔ مناظر شهری در آثار نقاشی محمود خان ملک الشعرا با تأثیرپذیری از عکاسی در دوره دوم قاجار [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 111-137]
  • دوره آل مظفر تحلیل تطبیقی عناصر بصری آرایه‌های گچی گنبد سلطانیه و دو بنای بقعه سید رکن الدین و بقعه سید شمس الدین در یزد [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 149-171]
  • دوره صفوی مطالعۀ تحلیلی همنشینی نقش گیاه زنبق و خشخاش بر ظروف زرینفام عصر صفوی از منظر اجتماعی [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 73-87]
  • دوره قاجار کاشی‌نگاره‌ای از عصر قاجار؛ سندی بر تحکیم اقتدار ملی ایران در عرصه بین‌الملل(موجود در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن) [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 173-187]
  • دوره‌ی ایلخانی تحلیل تطبیقی عناصر بصری آرایه‌های گچی گنبد سلطانیه و دو بنای بقعه سید رکن الدین و بقعه سید شمس الدین در یزد [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 149-171]
  • دوزخ خوانش نگاره‌های نسخ معراج‌نامه بر اساس آرای نورتروپ فرای [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 23-41]
  • دوسالانه هنری تبیین جریان هنر اسلامی در نمایشگاه‌های جهانی، جشنواره‌های ملی و دوسالانه‌های هنری [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 117-129]
  • دوسیران بازشناسی ریشه‌های تزئینات گچ‌بری خانه‌های چهارصفه روستای دوسیران (استان فارس) [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 157-171]
  • دین تحلیل بیش ‌متنی روابط دین و اسطوره در نقاشی شکار بهرام گور [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 201-217]
  • دیو سیر تحول دیونگاری در نگارگری ایرانی با تأکید بر شاهنامه نگاری از دوره ایلخانی تا پایان دوره قاجار [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 105-125]
  • دیوارنگاره شناسایی عوامل ظهور مضامین مذهبی و مؤلفه‌های اهمیت آن در دیوارنگاره‌های بناهای مذهبی عصر قاجار (مطالعه موردی: بقاع متبرکه استان گیلان) [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 25-47]
  • دیوارنگاری تحلیل دیوارنگاره‌های مذهبی دوره قاجار با رویکرد هرمنوتیک فلسفی گادامر (با تأکید بر بقاع متبرکه گیلان و اصفهان) [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 113-123]
  • دیو نگاری سیر تحول دیونگاری در نگارگری ایرانی با تأکید بر شاهنامه نگاری از دوره ایلخانی تا پایان دوره قاجار [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 105-125]

ر

  • رضا عباسی بررسی تحلیلی تأثیرپذیری نگاره‌های رضا عباسی از نگاره‌های کمال‌الدین بهزاد [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 5-17]
  • رضا مافی نشانه‌شناسی با رویکرد تصویر در نقش مرغ بسم‌الله (مطالعهٔ موردی: آثار استاد رضا مافی) [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 95-109]
  • روایت یوسف مطالعه تطبیقی روایت "یوسف" در متون مقدس، ادبیات فارسی و نگارگری ایرانی [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 75-93]
  • ریاضی تأویل مفاهیم عددی و رموز هندسی نهفته در تزئینات و معماری گنبد سلطانیه [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 55-79]
  • ریخت‌شناسی مطالعه تطبیقی ریخت‌شناسانه قندیل‌های شیشه‌ای ایران و مصر در قرن‌های 7-3 ه.ق [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 143-155]

س

  • ساختار سیر تحول نگاره‌های حمام از نظر ساختاری و تزئینی در سده‌های نهم تا یازدهم هجری [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 39-55]
  • ساختار تفسیر ساختاری از مبانی فلسفیِ «نظام فیض» به‌عنوان یکی از عوامل حرکت ساز بر بازیابی آرایه اسلیمی در عصر عباسیان [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 43-61]
  • سفال کرمان بوم‌شناسی گیاهی و جانوری در سفال‌نگاره‌های قرون 11 تا 13 هجری کرمان [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 131-147]
  • سکه تحلیل مضامین و محتوای نقوش ضرب شده بر فلوس‌های دورۀ صفوی با تأکید بر نقوش شیر و خورشید [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 99-115]
  • سکه‌های تصویری تحلیل شمایل شناسانه سکه‌های تشریفاتی آل‌بویه براساس نظریه اروین پانوفسکی [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 163-177]

ش

  • شاهنامه بایسنقری تحلیل نشانه شناختی بازنمایی مضمون «مرگ» در نگاره‌های مکتب هرات و تبریز دوم (مطالعۀ موردی: نگارۀ ‌مرگ سیاوش در دو شاهنامۀ بایسنقری و شاه‌طهماسبی) [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 161-177]
  • شاهنامه شاه‌طهماسبی تحلیل نشانه شناختی بازنمایی مضمون «مرگ» در نگاره‌های مکتب هرات و تبریز دوم (مطالعۀ موردی: نگارۀ ‌مرگ سیاوش در دو شاهنامۀ بایسنقری و شاه‌طهماسبی) [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 161-177]
  • شاهنامه شاه طهماسبی گونه‌شناسی و طبقه‌بندی فرش‌های تصویرشده در نگاره‌های نسخه شاهنامه طهماسبی [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 95-111]
  • شاهنامه نگاری سیر تحول دیونگاری در نگارگری ایرانی با تأکید بر شاهنامه نگاری از دوره ایلخانی تا پایان دوره قاجار [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 105-125]
  • شبه‌نوشتار دسته‌بندی کتیبه‌های شبه‌نوشتاری در هنر اسلامی [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 45-55]
  • شکار تحلیل بیش ‌متنی روابط دین و اسطوره در نقاشی شکار بهرام گور [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 201-217]
  • شمایل‌شناسی تحلیل شمایل شناسانه سکه‌های تشریفاتی آل‌بویه براساس نظریه اروین پانوفسکی [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 163-177]
  • شیر مطالعه تطبیقی نقشمایه گریفین در ایران و یونان [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 173-191]
  • شیر و خورشید تحلیل مضامین و محتوای نقوش ضرب شده بر فلوس‌های دورۀ صفوی با تأکید بر نقوش شیر و خورشید [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 99-115]
  • شیشه‌گری ایران و مصر مطالعه تطبیقی ریخت‌شناسانه قندیل‌های شیشه‌ای ایران و مصر در قرن‌های 7-3 ه.ق [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 143-155]
  • شیشه‌گری دوران اسلامی مطالعه تطبیقی ریخت‌شناسانه قندیل‌های شیشه‌ای ایران و مصر در قرن‌های 7-3 ه.ق [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 143-155]

ص

  • صدق در عرفان شیوه مشارکت عناصر معماری در انتقال معنی "صدق" در نگاره "گریز یوسف از زلیخا" اثر کمال الدین بهزاد [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 57-73]
  • صفحات افتتاح بررسی اصول صفحه‌آرایی و تزئینات صفحات افتتاح قرآن‌های موزه شیخ احمد جامی (سده‌های 8 تا 13ق) [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 5-23]
  • صفحات تزیین تطبیق و تحلیل صوری آرایه‌های به‌کاررفته در صفحات تزیینِ اولین نسخ خطی قرآن و اناجیل اینسولار [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 5-21]
  • صفحه‌آرایی بررسی اصول صفحه‌آرایی و تزئینات صفحات افتتاح قرآن‌های موزه شیخ احمد جامی (سده‌های 8 تا 13ق) [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 5-23]
  • صفحه‌عنوان بررسی ویژگی‌های بصری صفحه‌عنوان در کتاب‌های چاپ سنگی فارسی مطبعه‌ی مُنشی نِوِل‌کشُور (بر اساس نسخه‌های موجود در کتابخانه‌ی ملی جمهوری اسلامی ایران) [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 79-93]
  • صفوی تحلیلی بر صُور تحول در هنر فلزکاری دوره صفوی (با تأکید بر کاسه‌ها و جام‌ها) [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 127-141]
  • صفویه تحلیل مضامین و محتوای نقوش ضرب شده بر فلوس‌های دورۀ صفوی با تأکید بر نقوش شیر و خورشید [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 99-115]

ط

  • طب اسلامی مطالعۀ تحلیلی همنشینی نقش گیاه زنبق و خشخاش بر ظروف زرینفام عصر صفوی از منظر اجتماعی [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 73-87]
  • طرح و نقش گونه‌شناسی و طبقه‌بندی فرش‌های تصویرشده در نگاره‌های نسخه شاهنامه طهماسبی [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 95-111]

ظ

  • ظروف چینی مطالعه خط کانجی‌ بر روی سفالینه‌های چینی به‌دست‌آمده از حفاری‌های باستان‌شناسی قلعه الموت قزوین [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 63-71]
  • ظروف زرین‌فام مطالعۀ تحلیلی همنشینی نقش گیاه زنبق و خشخاش بر ظروف زرینفام عصر صفوی از منظر اجتماعی [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 73-87]

ع

  • عجایب المخلوقات و غرایب الموجودات قزوینی تطبیق شکلی نگاره‌های افلاک در نسخه‌های عربی (678 ق)، فارسی (898 تا 997 ق)، عربی (1148 تا 1168 ق) «عجایب المخلوقات و غرایب الموجودات» قزوینی و کتاب «التفهیم لاوایل صناعة التنجیم» [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 193-211]
  • عرفان اسلامی مقامات سلوک در عرفان اسلامی و تجلّی آن در دو نگاره سماع صوفیان و مستی لاهوتی و ناسوتی [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 19-37]
  • عرفان و نگارگری مقامات سلوک در عرفان اسلامی و تجلّی آن در دو نگاره سماع صوفیان و مستی لاهوتی و ناسوتی [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 19-37]
  • عصر صفوی سفالینه زرین‌فام عصر صفوی: بازشناخت فرم، طرح و مراکز ساخت [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 79-95]
  • عصر صفوی بوم‌شناسی گیاهی و جانوری در سفال‌نگاره‌های قرون 11 تا 13 هجری کرمان [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 131-147]
  • عصر عباسیان تفسیر ساختاری از مبانی فلسفیِ «نظام فیض» به‌عنوان یکی از عوامل حرکت ساز بر بازیابی آرایه اسلیمی در عصر عباسیان [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 43-61]
  • عقاب مطالعه تطبیقی نقشمایه گریفین در ایران و یونان [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 173-191]
  • عکاسی مطالعهٔ مناظر شهری در آثار نقاشی محمود خان ملک الشعرا با تأثیرپذیری از عکاسی در دوره دوم قاجار [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 111-137]
  • عکاسی تأثیر عکاسی بر تحولات بصری آثار لاکی در دوره قاجار (با تأکید بر قلمدان‌نگاری‌ و چهره‌پردازی) [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 125-141]
  • علی‌محمد اصفهانی کاشی‌نگاره‌ای از عصر قاجار؛ سندی بر تحکیم اقتدار ملی ایران در عرصه بین‌الملل(موجود در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن) [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 173-187]

ف

  • فارس بازشناسی ریشه‌های تزئینات گچ‌بری خانه‌های چهارصفه روستای دوسیران (استان فارس) [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 157-171]
  • فرش گونه‌شناسی و طبقه‌بندی فرش‌های تصویرشده در نگاره‌های نسخه شاهنامه طهماسبی [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 95-111]
  • فرم و تزیین سفالینه زرین‌فام عصر صفوی: بازشناخت فرم، طرح و مراکز ساخت [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 79-95]
  • فرم و تزیینات مطالعه تطبیقی ریخت‌شناسانه قندیل‌های شیشه‌ای ایران و مصر در قرن‌های 7-3 ه.ق [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 143-155]
  • فلزکاری سلجوقی مطالعه و تحلیل نقوش هندسی گسسته در ظروف فلزی دوره سلجوقی (نمونه موردی 4 اثر فلزی موجود در موزه آرمیتاژ) [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 89-103]
  • فلک تطبیق شکلی نگاره‌های افلاک در نسخه‌های عربی (678 ق)، فارسی (898 تا 997 ق)، عربی (1148 تا 1168 ق) «عجایب المخلوقات و غرایب الموجودات» قزوینی و کتاب «التفهیم لاوایل صناعة التنجیم» [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 193-211]
  • فلوس تحلیل مضامین و محتوای نقوش ضرب شده بر فلوس‌های دورۀ صفوی با تأکید بر نقوش شیر و خورشید [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 99-115]
  • فن زرین‌فام سفالینه زرین‌فام عصر صفوی: بازشناخت فرم، طرح و مراکز ساخت [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 79-95]

ق

  • قاجار مطالعهٔ مناظر شهری در آثار نقاشی محمود خان ملک الشعرا با تأثیرپذیری از عکاسی در دوره دوم قاجار [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 111-137]
  • قاجار شناسایی عوامل ظهور مضامین مذهبی و مؤلفه‌های اهمیت آن در دیوارنگاره‌های بناهای مذهبی عصر قاجار (مطالعه موردی: بقاع متبرکه استان گیلان) [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 25-47]
  • قاجار تأثیر عکاسی بر تحولات بصری آثار لاکی در دوره قاجار (با تأکید بر قلمدان‌نگاری‌ و چهره‌پردازی) [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 125-141]
  • قاجار تحلیل دیوارنگاره‌های مذهبی دوره قاجار با رویکرد هرمنوتیک فلسفی گادامر (با تأکید بر بقاع متبرکه گیلان و اصفهان) [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 113-123]
  • قرآن‌ بررسی اصول صفحه‌آرایی و تزئینات صفحات افتتاح قرآن‌های موزه شیخ احمد جامی (سده‌های 8 تا 13ق) [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 5-23]
  • قرآن‌های اولیه تطبیق و تحلیل صوری آرایه‌های به‌کاررفته در صفحات تزیینِ اولین نسخ خطی قرآن و اناجیل اینسولار [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 5-21]
  • قلعه الموت مطالعه خط کانجی‌ بر روی سفالینه‌های چینی به‌دست‌آمده از حفاری‌های باستان‌شناسی قلعه الموت قزوین [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 63-71]
  • قلمدان تأثیر عکاسی بر تحولات بصری آثار لاکی در دوره قاجار (با تأکید بر قلمدان‌نگاری‌ و چهره‌پردازی) [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 125-141]
  • قندیل‌های شیشه‌ای مطالعه تطبیقی ریخت‌شناسانه قندیل‌های شیشه‌ای ایران و مصر در قرن‌های 7-3 ه.ق [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 143-155]

ک

  • کاسه فلزی تحلیلی بر صُور تحول در هنر فلزکاری دوره صفوی (با تأکید بر کاسه‌ها و جام‌ها) [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 127-141]
  • کاشی‌نگاره کاشی‌نگاره‌ای از عصر قاجار؛ سندی بر تحکیم اقتدار ملی ایران در عرصه بین‌الملل(موجود در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن) [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 173-187]
  • کانجی مطالعه خط کانجی‌ بر روی سفالینه‌های چینی به‌دست‌آمده از حفاری‌های باستان‌شناسی قلعه الموت قزوین [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 63-71]
  • کتاب‌آرایی تطبیق و تحلیل صوری آرایه‌های به‌کاررفته در صفحات تزیینِ اولین نسخ خطی قرآن و اناجیل اینسولار [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 5-21]
  • کتاب چاپی فارسی در هند بررسی ویژگی‌های بصری صفحه‌عنوان در کتاب‌های چاپ سنگی فارسی مطبعه‌ی مُنشی نِوِل‌کشُور (بر اساس نسخه‌های موجود در کتابخانه‌ی ملی جمهوری اسلامی ایران) [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 79-93]
  • کتیبه دسته‌بندی کتیبه‌های شبه‌نوشتاری در هنر اسلامی [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 45-55]
  • کتیبه مطالعه تطبیقی ساختار وتزیینات کتیبه خط کوفی مورق مسجد جامع و مسجد حیدریه قزوین [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 23-43]
  • کتیبه‌نگاری جایگاه کتیبه‌نگاری در حکومت‌های شیعی سده‌های سوم تا پنجم هجری قمری با تأکید بر آثار فاطمیان و آل‌بویه [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 143-159]
  • کمال‌الدین بهزاد مقایسه نظام ترکیب‌بندی سه نگاره‌ی رزم از سه مکتب در نسخه خمسه نظامی 1442 م./ 846ق [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 49-65]
  • کمال‌الدین بهزاد بررسی تحلیلی تأثیرپذیری نگاره‌های رضا عباسی از نگاره‌های کمال‌الدین بهزاد [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 5-17]
  • کمال الدین بهزاد شیوه مشارکت عناصر معماری در انتقال معنی "صدق" در نگاره "گریز یوسف از زلیخا" اثر کمال الدین بهزاد [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 57-73]
  • کهن‌الگو خوانش نگاره‌های نسخ معراج‌نامه بر اساس آرای نورتروپ فرای [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 23-41]

گ

  • گادامر تحلیل دیوارنگاره‌های مذهبی دوره قاجار با رویکرد هرمنوتیک فلسفی گادامر (با تأکید بر بقاع متبرکه گیلان و اصفهان) [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 113-123]
  • گچ‌بری ایلخانی بازشناسی ریشه‌های تزئینات گچ‌بری خانه‌های چهارصفه روستای دوسیران (استان فارس) [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 157-171]
  • گریفین مطالعه تطبیقی نقشمایه گریفین در ایران و یونان [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 173-191]
  • گفتمان‌های هنر نوگرایی نگارگری در گفتمان‌های اجتماعی ایران معاصر با تمرکز بر رویکرد تحلیل گفتمان «ارنست لاکلا وشانتال موفه» [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 179-199]
  • گنبد سلطانیه تأویل مفاهیم عددی و رموز هندسی نهفته در تزئینات و معماری گنبد سلطانیه [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 55-79]
  • گنبد سلطانیه تحلیل تطبیقی عناصر بصری آرایه‌های گچی گنبد سلطانیه و دو بنای بقعه سید رکن الدین و بقعه سید شمس الدین در یزد [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 149-171]
  • گیاه خشخاش مطالعۀ تحلیلی همنشینی نقش گیاه زنبق و خشخاش بر ظروف زرینفام عصر صفوی از منظر اجتماعی [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 73-87]
  • گیاه زنبق مطالعۀ تحلیلی همنشینی نقش گیاه زنبق و خشخاش بر ظروف زرینفام عصر صفوی از منظر اجتماعی [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 73-87]
  • گیلان تحلیل دیوارنگاره‌های مذهبی دوره قاجار با رویکرد هرمنوتیک فلسفی گادامر (با تأکید بر بقاع متبرکه گیلان و اصفهان) [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 113-123]

ل

  • لاکی‌کاری تأثیر عکاسی بر تحولات بصری آثار لاکی در دوره قاجار (با تأکید بر قلمدان‌نگاری‌ و چهره‌پردازی) [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 125-141]

م

  • مؤلفه‌های هویتی کاشی‌نگاره‌ای از عصر قاجار؛ سندی بر تحکیم اقتدار ملی ایران در عرصه بین‌الملل(موجود در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن) [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 173-187]
  • متون ادبی مطالعه تطبیقی روایت "یوسف" در متون مقدس، ادبیات فارسی و نگارگری ایرانی [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 75-93]
  • متون مقدس مطالعه تطبیقی روایت "یوسف" در متون مقدس، ادبیات فارسی و نگارگری ایرانی [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 75-93]
  • متون هنری مطالعه تطبیقی روایت "یوسف" در متون مقدس، ادبیات فارسی و نگارگری ایرانی [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 75-93]
  • محمودخان ملک الشعرا مطالعهٔ مناظر شهری در آثار نقاشی محمود خان ملک الشعرا با تأثیرپذیری از عکاسی در دوره دوم قاجار [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 111-137]
  • مرغ بسم‌الله نشانه‌شناسی با رویکرد تصویر در نقش مرغ بسم‌الله (مطالعهٔ موردی: آثار استاد رضا مافی) [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 95-109]
  • مرگ تحلیل نشانه شناختی بازنمایی مضمون «مرگ» در نگاره‌های مکتب هرات و تبریز دوم (مطالعۀ موردی: نگارۀ ‌مرگ سیاوش در دو شاهنامۀ بایسنقری و شاه‌طهماسبی) [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 161-177]
  • مسجد جامع مطالعه تطبیقی ساختار وتزیینات کتیبه خط کوفی مورق مسجد جامع و مسجد حیدریه قزوین [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 23-43]
  • مسجد حیدریه مطالعه تطبیقی ساختار وتزیینات کتیبه خط کوفی مورق مسجد جامع و مسجد حیدریه قزوین [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 23-43]
  • مسکوکات نقوش گیاهان اساطیری و مقدس در هنر اشکانی با تأکید بر نقوش مسکوکات [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 179-195]
  • مضامین شیعی تحلیلی بر صُور تحول در هنر فلزکاری دوره صفوی (با تأکید بر کاسه‌ها و جام‌ها) [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 127-141]
  • مضامین مذهبی شناسایی عوامل ظهور مضامین مذهبی و مؤلفه‌های اهمیت آن در دیوارنگاره‌های بناهای مذهبی عصر قاجار (مطالعه موردی: بقاع متبرکه استان گیلان) [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 25-47]
  • مضمون مرگ تحلیل نشانه شناختی بازنمایی مضمون «مرگ» در نگاره‌های مکتب هرات و تبریز دوم (مطالعۀ موردی: نگارۀ ‌مرگ سیاوش در دو شاهنامۀ بایسنقری و شاه‌طهماسبی) [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 161-177]
  • معجزه مطالعه تطبیقی نگاره‌‌های ابراهیم(ع) در آتش با روایات و تفاسیر قرآن از عصر ایلخانی تا صفوی [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 5-21]
  • معراجنگاری خوانش نگاره‌های نسخ معراج‌نامه بر اساس آرای نورتروپ فرای [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 23-41]
  • معماری تحلیل تطبیقی عناصر بصری آرایه‌های گچی گنبد سلطانیه و دو بنای بقعه سید رکن الدین و بقعه سید شمس الدین در یزد [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 149-171]
  • معماری اسلامی تأویل مفاهیم عددی و رموز هندسی نهفته در تزئینات و معماری گنبد سلطانیه [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 55-79]
  • معماری اسلامی سیر تحول نگاره‌های حمام از نظر ساختاری و تزئینی در سده‌های نهم تا یازدهم هجری [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 39-55]
  • معماری اسلامی جایگاه کتیبه‌نگاری در حکومت‌های شیعی سده‌های سوم تا پنجم هجری قمری با تأکید بر آثار فاطمیان و آل‌بویه [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 143-159]
  • معماری اسلامی بازشناسی ریشه‌های تزئینات گچ‌بری خانه‌های چهارصفه روستای دوسیران (استان فارس) [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 157-171]
  • معماری تیموریان شیوه مشارکت عناصر معماری در انتقال معنی "صدق" در نگاره "گریز یوسف از زلیخا" اثر کمال الدین بهزاد [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 57-73]
  • مقامات سلوک مقامات سلوک در عرفان اسلامی و تجلّی آن در دو نگاره سماع صوفیان و مستی لاهوتی و ناسوتی [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 19-37]
  • مکتب‌ سقاخانه نشانه‌شناسی با رویکرد تصویر در نقش مرغ بسم‌الله (مطالعهٔ موردی: آثار استاد رضا مافی) [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 95-109]
  • مکتب هرات شیوه مشارکت عناصر معماری در انتقال معنی "صدق" در نگاره "گریز یوسف از زلیخا" اثر کمال الدین بهزاد [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 57-73]
  • مکتب هرات مقایسه نظام ترکیب‌بندی سه نگاره‌ی رزم از سه مکتب در نسخه خمسه نظامی 1442 م./ 846ق [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 49-65]
  • مُنشی نِوِل‌کشُور بررسی ویژگی‌های بصری صفحه‌عنوان در کتاب‌های چاپ سنگی فارسی مطبعه‌ی مُنشی نِوِل‌کشُور (بر اساس نسخه‌های موجود در کتابخانه‌ی ملی جمهوری اسلامی ایران) [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 79-93]
  • منظره‌پردازی مطالعهٔ مناظر شهری در آثار نقاشی محمود خان ملک الشعرا با تأثیرپذیری از عکاسی در دوره دوم قاجار [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 111-137]
  • موزه شیخ احمد جامی بررسی اصول صفحه‌آرایی و تزئینات صفحات افتتاح قرآن‌های موزه شیخ احمد جامی (سده‌های 8 تا 13ق) [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 5-23]

ن

  • نسخ معراج‌نامه خوانش نگاره‌های نسخ معراج‌نامه بر اساس آرای نورتروپ فرای [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 23-41]
  • نشانه‌شناسی تحلیل نشانه شناختی بازنمایی مضمون «مرگ» در نگاره‌های مکتب هرات و تبریز دوم (مطالعۀ موردی: نگارۀ ‌مرگ سیاوش در دو شاهنامۀ بایسنقری و شاه‌طهماسبی) [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 161-177]
  • نشانه‌شناسی نشانه‌شناسی با رویکرد تصویر در نقش مرغ بسم‌الله (مطالعهٔ موردی: آثار استاد رضا مافی) [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 95-109]
  • نظام فیض تفسیر ساختاری از مبانی فلسفیِ «نظام فیض» به‌عنوان یکی از عوامل حرکت ساز بر بازیابی آرایه اسلیمی در عصر عباسیان [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 43-61]
  • نظم نمایشگاهی تبیین جریان هنر اسلامی در نمایشگاه‌های جهانی، جشنواره‌های ملی و دوسالانه‌های هنری [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 117-129]
  • نقاشی مطالعهٔ مناظر شهری در آثار نقاشی محمود خان ملک الشعرا با تأثیرپذیری از عکاسی در دوره دوم قاجار [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 111-137]
  • نقاشی ایرانی تحلیل بیش ‌متنی روابط دین و اسطوره در نقاشی شکار بهرام گور [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 201-217]
  • نقاشی ایرانی بررسی تحلیلی تأثیرپذیری نگاره‌های رضا عباسی از نگاره‌های کمال‌الدین بهزاد [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 5-17]
  • نقاشی زیرلعابی بوم‌شناسی گیاهی و جانوری در سفال‌نگاره‌های قرون 11 تا 13 هجری کرمان [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 131-147]
  • نقاشی عامیانه شناسایی عوامل ظهور مضامین مذهبی و مؤلفه‌های اهمیت آن در دیوارنگاره‌های بناهای مذهبی عصر قاجار (مطالعه موردی: بقاع متبرکه استان گیلان) [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 25-47]
  • نقد اسطوره ای بازگشایی مفهوم جن در قرآن و تطبیق آن با نگاره مولانا و دیوآب در نسخه ثواقب المناقب بر اساس نقد اسطوره‌ای نورتروپ فرای [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 67-77]
  • نقش‌برجسته بیستون پژوهشی بصری در پیشینه، ویژگی‌ها و بازنمایی نقوش تمدنهای دیگر در نقش‌برجسته بیستون [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 139-161]
  • نقوش پژوهشی بصری در پیشینه، ویژگی‌ها و بازنمایی نقوش تمدنهای دیگر در نقش‌برجسته بیستون [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 139-161]
  • نقوش تحلیل شمایل شناسانه سکه‌های تشریفاتی آل‌بویه براساس نظریه اروین پانوفسکی [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 163-177]
  • نقوش هندسی گسسته مطالعه و تحلیل نقوش هندسی گسسته در ظروف فلزی دوره سلجوقی (نمونه موردی 4 اثر فلزی موجود در موزه آرمیتاژ) [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 89-103]
  • نگارگری سیر تحول نگاره‌های حمام از نظر ساختاری و تزئینی در سده‌های نهم تا یازدهم هجری [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 39-55]
  • نگارگری سیر تحول دیونگاری در نگارگری ایرانی با تأکید بر شاهنامه نگاری از دوره ایلخانی تا پایان دوره قاجار [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 105-125]
  • نگارگری مقایسه نظام ترکیب‌بندی سه نگاره‌ی رزم از سه مکتب در نسخه خمسه نظامی 1442 م./ 846ق [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 49-65]
  • نگارگری گونه‌شناسی و طبقه‌بندی فرش‌های تصویرشده در نگاره‌های نسخه شاهنامه طهماسبی [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 95-111]
  • نگارگری ایرانی تحلیل نشانه شناختی بازنمایی مضمون «مرگ» در نگاره‌های مکتب هرات و تبریز دوم (مطالعۀ موردی: نگارۀ ‌مرگ سیاوش در دو شاهنامۀ بایسنقری و شاه‌طهماسبی) [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 161-177]
  • نگارگری ایرانی مطالعه تطبیقی نگاره‌‌های ابراهیم(ع) در آتش با روایات و تفاسیر قرآن از عصر ایلخانی تا صفوی [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 5-21]
  • نگارگری معاصر نوگرایی نگارگری در گفتمان‌های اجتماعی ایران معاصر با تمرکز بر رویکرد تحلیل گفتمان «ارنست لاکلا وشانتال موفه» [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 179-199]
  • نگارگری نو نوگرایی نگارگری در گفتمان‌های اجتماعی ایران معاصر با تمرکز بر رویکرد تحلیل گفتمان «ارنست لاکلا وشانتال موفه» [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 179-199]
  • نگاره تطبیق شکلی نگاره‌های افلاک در نسخه‌های عربی (678 ق)، فارسی (898 تا 997 ق)، عربی (1148 تا 1168 ق) «عجایب المخلوقات و غرایب الموجودات» قزوینی و کتاب «التفهیم لاوایل صناعة التنجیم» [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 193-211]
  • نگاره‏ سماع صوفیان مقامات سلوک در عرفان اسلامی و تجلّی آن در دو نگاره سماع صوفیان و مستی لاهوتی و ناسوتی [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 19-37]
  • نگاره مستی لاهوتی و ناسوتی مقامات سلوک در عرفان اسلامی و تجلّی آن در دو نگاره سماع صوفیان و مستی لاهوتی و ناسوتی [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 19-37]
  • نگاره مولانا بازگشایی مفهوم جن در قرآن و تطبیق آن با نگاره مولانا و دیوآب در نسخه ثواقب المناقب بر اساس نقد اسطوره‌ای نورتروپ فرای [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 67-77]
  • نگاره یوسف و زلیخا شیوه مشارکت عناصر معماری در انتقال معنی "صدق" در نگاره "گریز یوسف از زلیخا" اثر کمال الدین بهزاد [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 57-73]
  • نمادشناسی نقوش گیاهان اساطیری و مقدس در هنر اشکانی با تأکید بر نقوش مسکوکات [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 179-195]
  • نمایشگاه جهانی تبیین جریان هنر اسلامی در نمایشگاه‌های جهانی، جشنواره‌های ملی و دوسالانه‌های هنری [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 117-129]
  • نورتروپ فرای بازگشایی مفهوم جن در قرآن و تطبیق آن با نگاره مولانا و دیوآب در نسخه ثواقب المناقب بر اساس نقد اسطوره‌ای نورتروپ فرای [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 67-77]
  • نورتروپ فرای خوانش نگاره‌های نسخ معراج‌نامه بر اساس آرای نورتروپ فرای [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 23-41]

و

  • وجه قیاسی خوانش نگاره‌های نسخ معراج‌نامه بر اساس آرای نورتروپ فرای [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 23-41]
  • ویژگی‌ بصری پژوهشی بصری در پیشینه، ویژگی‌ها و بازنمایی نقوش تمدنهای دیگر در نقش‌برجسته بیستون [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 139-161]

ه

  • هرمنوتیک تحلیل دیوارنگاره‌های مذهبی دوره قاجار با رویکرد هرمنوتیک فلسفی گادامر (با تأکید بر بقاع متبرکه گیلان و اصفهان) [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 113-123]
  • هندسه تأویل مفاهیم عددی و رموز هندسی نهفته در تزئینات و معماری گنبد سلطانیه [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 55-79]
  • هندسه پنهان مقایسه نظام ترکیب‌بندی سه نگاره‌ی رزم از سه مکتب در نسخه خمسه نظامی 1442 م./ 846ق [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 49-65]
  • هنر آغازین اسلامی جایگاه کتیبه‌نگاری در حکومت‌های شیعی سده‌های سوم تا پنجم هجری قمری با تأکید بر آثار فاطمیان و آل‌بویه [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 143-159]
  • هنر اسلامی تبیین جریان هنر اسلامی در نمایشگاه‌های جهانی، جشنواره‌های ملی و دوسالانه‌های هنری [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 117-129]
  • هنر اسلامی معاصر تبیین جریان هنر اسلامی در نمایشگاه‌های جهانی، جشنواره‌های ملی و دوسالانه‌های هنری [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 117-129]
  • هنر ایران مطالعه تطبیقی نقشمایه گریفین در ایران و یونان [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 173-191]
  • هنر اینسولار تطبیق و تحلیل صوری آرایه‌های به‌کاررفته در صفحات تزیینِ اولین نسخ خطی قرآن و اناجیل اینسولار [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 5-21]
  • هنر سفالگری سفالینه زرین‌فام عصر صفوی: بازشناخت فرم، طرح و مراکز ساخت [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 79-95]
  • هنر فلزکاری تحلیلی بر صُور تحول در هنر فلزکاری دوره صفوی (با تأکید بر کاسه‌ها و جام‌ها) [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 127-141]
  • هنر نوگرا نوگرایی نگارگری در گفتمان‌های اجتماعی ایران معاصر با تمرکز بر رویکرد تحلیل گفتمان «ارنست لاکلا وشانتال موفه» [دوره 17، شماره 64، 1401، صفحه 179-199]
  • هنرهای اسلامی دسته‌بندی کتیبه‌های شبه‌نوشتاری در هنر اسلامی [دوره 17، شماره 63، 1401، صفحه 45-55]
  • هنر هخامنشی پژوهشی بصری در پیشینه، ویژگی‌ها و بازنمایی نقوش تمدنهای دیگر در نقش‌برجسته بیستون [دوره 17، شماره 61، 1401، صفحه 139-161]
  • هنر یونان مطالعه تطبیقی نقشمایه گریفین در ایران و یونان [دوره 17، شماره 62، 1401، صفحه 173-191]