نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آسمانه مطالعه تطبیقی سرپوش‌ها و آسمانه‌های تصویرشده در نگاره‌های دوره صفوی با تأکید بر جنسیت (نمونه‌های موردی: شاهنامه رشیدا و هفت اورنگ جامی) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 157-171]
  • آسیای میانه گونه‌شناسی، طبقه‌بندی و تحلیل سنگ‌مزارهای اسلامی شمال‌غرب ایران (مطالعه موردی دوره ایلخانی تا پایان دوره صفویه) [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 163-177]

ا

  • اجزای ساختار مطالعه تطبیقی تزئینات و اجزای ساختار محراب گچ‌بری امامزاده ربیعه خاتون اشترجان با منبر چوبی مسجد جامع نائین در قرن هشتم هـجری قمری [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 109-127]
  • احسن‎‌الکبار بازجست عناصر تصویری مشترک عرفان شیعی در هنر نگارگری و معماری (نمونه: نگاره «اولین سخنرانی امام حسن(ع) درباره شناخت امام معصوم») [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 25-43]
  • اصفهان بررسی و سیر تحوّل تزیینات دیوارنگاره در معماری قلعه نهچیر مبارکه اصفهان [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 171-189]
  • اصفهان گونه‌شناسی موضوع و مضمون در نقاشی‌های لاجوردی اتاق ضلع غربی خانه اخوان حقیقی اصفهان، متعلق به دوره قاجار [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 151-167]
  • اعلان تبیین نقش پرنده در اعلانهای عاشورایی ایران (دهه 80 و 90ش)، با رویکرد نظریه یاکوبسن [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 63-81]
  • امامزاده ربیعه خاتون اشترجان مطالعه تطبیقی تزئینات و اجزای ساختار محراب گچ‌بری امامزاده ربیعه خاتون اشترجان با منبر چوبی مسجد جامع نائین در قرن هشتم هـجری قمری [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 109-127]
  • اندیشه معاصر ایران مقایسه آرای جلال آل احمد و داریوش شایگان پیرامون هنر معاصر ایران با تأکید بر مسئله هویت [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 71-87]
  • انقلاب اسلامی تحلیل نگاره‌های معمارانه در اسکناس‌های دوره جمهوری اسلامی ایران [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 129-143]
  • ایران مطالعه‌ی تحلیلی گروتسک در آثار نقاشان انقلاب اسلامی با تمرکز بر آثار حبیب‌الله صادقی، کاظم چلیپا و حسین خسروجردی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 83-101]
  • ایوان های صحن عتیق تحلیلی بر مضامین کتیبه‌های مذهبی ایوان‌های صحن عتیق حرم مطهر رضوی [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 123-139]

ب

  • باورهای مذهبی تجلی باورهای دینی بر کتیبه‌نگاری مذهبی شمشیرهای دوره‌های صفوی و قاجار [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 97-121]
  • بروجرد طبقه‌بندی و گونه‌شناسی سفال‌های نقش‌کنده در گِلابه (اسگرافیاتو) شهر بروجرد (بر اساس سفال‌های مکشوفه از محوطه مسجد جامع و لایه‌های بافت قدیم شهری) [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 121-133]
  • بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی بررسی تطبیقی نقوش جووک‌ درب‌‌های بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی با درب‌های مقبره خواجه احمد یسوی [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 135-149]
  • بهزاد هندسه در نگارگری به مثابه هنر قدسی در آثار کمال‌الدین بهزاد [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 23-41]
  • بیش‌متنیت معراج سلطان‌محمد و ﺑرگرفتگی آن در سه نقاشی معاصر ایران با رویکرد بیش‌متنیت ژنت [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 61-73]

پ

  • پرده درویشی مطالعه عناصر ساختاری نقاشی پرده بزرگ درویشی دوره قاجار براساس تاریخ نگاری بخش قدیم و جدید موجود در موزه آستان قدس [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 43-59]
  • پرنده تبیین نقش پرنده در اعلانهای عاشورایی ایران (دهه 80 و 90ش)، با رویکرد نظریه یاکوبسن [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 63-81]
  • پهلوی بررسی سیر تحولات تجسمی مدال‌‌های افتخار از دوره قاجار تاکنون [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 139-153]

ت

  • تالار چینی‌خانه بررسی تطبیقی نقوش جووک‌ درب‌‌های بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی با درب‌های مقبره خواجه احمد یسوی [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 135-149]
  • تربت جام ویژگی‌های بصری تذهیب قرآن‌های مجموعه شیخ احمد جامی(مطالعه پنج اثر از ادوار سلجوقی تا قاجار) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 5-23]
  • تزئینات ویژگی‌های بصری تذهیب قرآن‌های مجموعه شیخ احمد جامی(مطالعه پنج اثر از ادوار سلجوقی تا قاجار) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 5-23]
  • تزئینات مطالعه تطبیقی تزئینات و اجزای ساختار محراب گچ‌بری امامزاده ربیعه خاتون اشترجان با منبر چوبی مسجد جامع نائین در قرن هشتم هـجری قمری [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 109-127]
  • تزئینات بنا مطالعه تطبیقی نقوش هندسی تزئینات مسجد جامع کرمان با مسجد جامع یزد با تأکید بر ایوان‌ها و ورودی‌ها [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 145-161]
  • تزئینات گچبری تداوم نقش‌مایه‌های گیاهی و هندسی ساسانی در تزئینات گچبری مسجد سیمره [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 77-95]
  • تشیع مطالعه نقشمایه درفش‌های موجود در شاهنامه شاه‌طهماسبی بر مبنای ابزارهای تحلیلی رویکرد نشانه‌شناسی [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 91-107]
  • تکیه دولت نوآوری در شیوه خاتم‌کاری دوره قاجار مطالعه موردی: منبر خاتم‌کاری محفوظ در کاخ گلستان [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 155-169]
  • تکیه معاون‌الملک ارتباط موضوع و رنگ در کاشی‌نگاره‌‌های عاشورایی تکیه معاون‌الملک کرمانشاه [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 5-23]
  • تیموریان معرفی نسخه خمسه نظامی به شماره 39/5 موزه ملی ملک و ویژگی‌های بصری، زیبایی‌شناسی و مضمونی آن [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 39-55]

ج

  • جامع التواریخ تطبیق ساختار بصری نگاره های داستان نوح (ع) با روایت قرآنی در مکاتب تبریز اول و هرات [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 21-37]
  • جلال آل احمد مقایسه آرای جلال آل احمد و داریوش شایگان پیرامون هنر معاصر ایران با تأکید بر مسئله هویت [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 71-87]
  • جلفای نو مطالعه‌ی تحلیلی در نگارگری ارامنه ایران: خوانش نگاره‌های تولد مسیح (ع) [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 57-69]
  • جمهوری اسلامی بررسی سیر تحولات تجسمی مدال‌‌های افتخار از دوره قاجار تاکنون [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 139-153]
  • جنسیت مطالعه تطبیقی سرپوش‌ها و آسمانه‌های تصویرشده در نگاره‌های دوره صفوی با تأکید بر جنسیت (نمونه‌های موردی: شاهنامه رشیدا و هفت اورنگ جامی) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 157-171]
  • جواهرات مطالعه تطبیقی انواع زیورآلات مردان در دربار صفویان با مغولان کبیر هند [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 105-119]
  • جووک‌کاری بررسی تطبیقی نقوش جووک‌ درب‌‌های بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی با درب‌های مقبره خواجه احمد یسوی [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 135-149]

چ

  • چاپ اسکناس تحلیل نگاره‌های معمارانه در اسکناس‌های دوره جمهوری اسلامی ایران [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 129-143]
  • چاپ سنگی مصور معرفی ویژگیهای طراحی و شخصیت‌پردازی در نسخه چاپ سنگی مجالس‌المتقین، مصور شده توسط عبدالجلیل (تصویرگر ناشناس) و تطبیق آن با نمونه‌های مشابه [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 39-57]
  • چندصدایی بررسی مفهوم چندصدایی و گفتگومندی میخائیل باختین در نگاره‌های رضا عباسی [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 75-89]

ح

  • حبیب‌الله صادقی مطالعه‌ی تحلیلی گروتسک در آثار نقاشان انقلاب اسلامی با تمرکز بر آثار حبیب‌الله صادقی، کاظم چلیپا و حسین خسروجردی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 83-101]
  • حرم امام‌‌رضا‌‌(ع) نقش طاووس در کاشی‌کاری‌ حرم مطهر رضوی، با تأکید بر گنبد الله‌وردیخان از دورۀ صفویه [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 5-21]
  • حرم امام رضا (ع) مطالعه تطبیقی ویژگیهای بصری و ساختاری نقوش هندسی کاشی‌های منتخب حرم امام رضا (ع) در دوره سلجوقی و تیموری [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 25-37]
  • حرم مطهر رضوی تحلیلی بر مضامین کتیبه‌های مذهبی ایوان‌های صحن عتیق حرم مطهر رضوی [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 123-139]
  • حسین خسروجردی مطالعه‌ی تحلیلی گروتسک در آثار نقاشان انقلاب اسلامی با تمرکز بر آثار حبیب‌الله صادقی، کاظم چلیپا و حسین خسروجردی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 83-101]

خ

  • خاتم‌کاری نوآوری در شیوه خاتم‌کاری دوره قاجار مطالعه موردی: منبر خاتم‌کاری محفوظ در کاخ گلستان [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 155-169]
  • خانقاه-مزار مبانی نمادپردازی رنگ در عرفان شیعه و سنی و الگوی استفاده از آنها در خانقاه-مزارهای شیعی و سنی ایران (با تأکید بر خانقاه-مزارهای شیعی و سنی قرن هشتم و نهم در ایران) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 173-195]
  • خانه حقیقی گونه‌شناسی موضوع و مضمون در نقاشی‌های لاجوردی اتاق ضلع غربی خانه اخوان حقیقی اصفهان، متعلق به دوره قاجار [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 151-167]
  • خمسه‌نظامی معرفی نسخه خمسه نظامی به شماره 39/5 موزه ملی ملک و ویژگی‌های بصری، زیبایی‌شناسی و مضمونی آن [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 39-55]

د

  • داریوش شایگان مقایسه آرای جلال آل احمد و داریوش شایگان پیرامون هنر معاصر ایران با تأکید بر مسئله هویت [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 71-87]
  • درب‌های چوبی بررسی تطبیقی نقوش جووک‌ درب‌‌های بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی با درب‌های مقبره خواجه احمد یسوی [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 135-149]
  • دوره تیموری مطالعه تطبیقی ویژگیهای بصری و ساختاری نقوش هندسی کاشی‌های منتخب حرم امام رضا (ع) در دوره سلجوقی و تیموری [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 25-37]
  • دوره سلجوقی مطالعه تطبیقی ویژگیهای بصری و ساختاری نقوش هندسی کاشی‌های منتخب حرم امام رضا (ع) در دوره سلجوقی و تیموری [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 25-37]
  • دوره صفوی بررسی مفهوم چندصدایی و گفتگومندی میخائیل باختین در نگاره‌های رضا عباسی [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 75-89]
  • دوره صفوی گونه‌شناسی آثار فلزکاری در نگارگری عصر صفوی (1135-907 ق) [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 119-137]
  • دوره صفوی مطالعه تحولات سیاسی و فرهنگی دوره شاه تهماسب صفوی وتأثیرآن در نقاشی این دوره با توجه به نظریه بازتاب [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 89-103]
  • دوره صفویه نقش طاووس در کاشی‌کاری‌ حرم مطهر رضوی، با تأکید بر گنبد الله‌وردیخان از دورۀ صفویه [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 5-21]
  • دوره صفویه بازنمایی استحاله‌ انسان زمینی به انسانی قدسی در نگاره‌های دو حاشیه از قالی‌های صفویه به روش معناکاوی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 103-117]
  • دوره قاجار بررسی سیر تحولات تجسمی مدال‌‌های افتخار از دوره قاجار تاکنون [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 139-153]
  • دوره قاجار نوآوری در شیوه خاتم‌کاری دوره قاجار مطالعه موردی: منبر خاتم‌کاری محفوظ در کاخ گلستان [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 155-169]
  • دوره قاجار گونه‌شناسی موضوع و مضمون در نقاشی‌های لاجوردی اتاق ضلع غربی خانه اخوان حقیقی اصفهان، متعلق به دوره قاجار [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 151-167]
  • دیوارنگاره بررسی و سیر تحوّل تزیینات دیوارنگاره در معماری قلعه نهچیر مبارکه اصفهان [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 171-189]

ر

  • رشیدا مطالعه تطبیقی سرپوش‌ها و آسمانه‌های تصویرشده در نگاره‌های دوره صفوی با تأکید بر جنسیت (نمونه‌های موردی: شاهنامه رشیدا و هفت اورنگ جامی) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 157-171]
  • رضا عباسی بررسی مفهوم چندصدایی و گفتگومندی میخائیل باختین در نگاره‌های رضا عباسی [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 75-89]
  • رنگ ارتباط موضوع و رنگ در کاشی‌نگاره‌‌های عاشورایی تکیه معاون‌الملک کرمانشاه [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 5-23]
  • رنگ مبانی نمادپردازی رنگ در عرفان شیعه و سنی و الگوی استفاده از آنها در خانقاه-مزارهای شیعی و سنی ایران (با تأکید بر خانقاه-مزارهای شیعی و سنی قرن هشتم و نهم در ایران) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 173-195]

ز

  • زیورآلات مردان درباری مطالعه تطبیقی انواع زیورآلات مردان در دربار صفویان با مغولان کبیر هند [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 105-119]

س

  • ساختار بصری تطبیق ساختار بصری نگاره های داستان نوح (ع) با روایت قرآنی در مکاتب تبریز اول و هرات [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 21-37]
  • ستاره هشت پر مطالعه تطبیقی ویژگیهای بصری و ساختاری نقوش هندسی کاشی‌های منتخب حرم امام رضا (ع) در دوره سلجوقی و تیموری [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 25-37]
  • سرپوش مطالعه تطبیقی سرپوش‌ها و آسمانه‌های تصویرشده در نگاره‌های دوره صفوی با تأکید بر جنسیت (نمونه‌های موردی: شاهنامه رشیدا و هفت اورنگ جامی) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 157-171]
  • سفال لعابدار طبقه‌بندی و گونه‌شناسی سفال‌های نقش‌کنده در گِلابه (اسگرافیاتو) شهر بروجرد (بر اساس سفال‌های مکشوفه از محوطه مسجد جامع و لایه‌های بافت قدیم شهری) [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 121-133]
  • سلطان‌محمد معراج سلطان‌محمد و ﺑرگرفتگی آن در سه نقاشی معاصر ایران با رویکرد بیش‌متنیت ژنت [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 61-73]
  • سنگ‌مَزار گونه‌شناسی، طبقه‌بندی و تحلیل سنگ‌مزارهای اسلامی شمال‌غرب ایران (مطالعه موردی دوره ایلخانی تا پایان دوره صفویه) [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 163-177]
  • سنگ‌های قیمتی مطالعه تطبیقی انواع زیورآلات مردان در دربار صفویان با مغولان کبیر هند [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 105-119]
  • سنی مبانی نمادپردازی رنگ در عرفان شیعه و سنی و الگوی استفاده از آنها در خانقاه-مزارهای شیعی و سنی ایران (با تأکید بر خانقاه-مزارهای شیعی و سنی قرن هشتم و نهم در ایران) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 173-195]
  • سوره یس تحلیل ساختار و ویژگی‌های بصری کتیبه کوفی سوره یس مسجدجامع شوشتر [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 5-19]

ش

  • شاه تهماسب اول مطالعه تحولات سیاسی و فرهنگی دوره شاه تهماسب صفوی وتأثیرآن در نقاشی این دوره با توجه به نظریه بازتاب [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 89-103]
  • شاه طهماسب بازنمایی استحاله‌ انسان زمینی به انسانی قدسی در نگاره‌های دو حاشیه از قالی‌های صفویه به روش معناکاوی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 103-117]
  • شاهنامه تهماسبی تحلیل ویژگی‌های شخصیت‌پردازی در نگاره‌های شاهنامه تهماسبی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 45-61]
  • شاهنامه شاه‌طهماسبی مطالعه نقشمایه درفش‌های موجود در شاهنامه شاه‌طهماسبی بر مبنای ابزارهای تحلیلی رویکرد نشانه‌شناسی [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 91-107]
  • شاهنامه‌نگاری تحلیل ویژگی‌های شخصیت‌پردازی در نگاره‌های شاهنامه تهماسبی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 45-61]
  • شتر درون‌ترکیبی مطالعهٔ زمینه‌های شکل‌گیری نقوش شتر درون‌ترکیبی قالیچه‌های دورهٔ قاجار و تأثیر آنها از سایر هنرها [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 59-75]
  • شخصیت‌پردازی تحلیل ویژگی‌های شخصیت‌پردازی در نگاره‌های شاهنامه تهماسبی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 45-61]
  • شخصیت پردازی معرفی ویژگیهای طراحی و شخصیت‌پردازی در نسخه چاپ سنگی مجالس‌المتقین، مصور شده توسط عبدالجلیل (تصویرگر ناشناس) و تطبیق آن با نمونه‌های مشابه [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 39-57]
  • شمال‌غرب ایران گونه‌شناسی، طبقه‌بندی و تحلیل سنگ‌مزارهای اسلامی شمال‌غرب ایران (مطالعه موردی دوره ایلخانی تا پایان دوره صفویه) [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 163-177]
  • شمشیر تجلی باورهای دینی بر کتیبه‌نگاری مذهبی شمشیرهای دوره‌های صفوی و قاجار [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 97-121]
  • شیعه مبانی نمادپردازی رنگ در عرفان شیعه و سنی و الگوی استفاده از آنها در خانقاه-مزارهای شیعی و سنی ایران (با تأکید بر خانقاه-مزارهای شیعی و سنی قرن هشتم و نهم در ایران) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 173-195]

ص

  • صفوی تحلیلی بر مضامین کتیبه‌های مذهبی ایوان‌های صحن عتیق حرم مطهر رضوی [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 123-139]
  • صفوی مطالعه تطبیقی سرپوش‌ها و آسمانه‌های تصویرشده در نگاره‌های دوره صفوی با تأکید بر جنسیت (نمونه‌های موردی: شاهنامه رشیدا و هفت اورنگ جامی) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 157-171]
  • صفوی تجلی باورهای دینی بر کتیبه‌نگاری مذهبی شمشیرهای دوره‌های صفوی و قاجار [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 97-121]
  • صفوی مطالعه تطبیقی انواع زیورآلات مردان در دربار صفویان با مغولان کبیر هند [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 105-119]

ع

  • عاشورا معرفی ویژگیهای طراحی و شخصیت‌پردازی در نسخه چاپ سنگی مجالس‌المتقین، مصور شده توسط عبدالجلیل (تصویرگر ناشناس) و تطبیق آن با نمونه‌های مشابه [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 39-57]
  • عاشورا ارتباط موضوع و رنگ در کاشی‌نگاره‌‌های عاشورایی تکیه معاون‌الملک کرمانشاه [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 5-23]
  • عاشورا مطالعه عناصر ساختاری نقاشی پرده بزرگ درویشی دوره قاجار براساس تاریخ نگاری بخش قدیم و جدید موجود در موزه آستان قدس [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 43-59]
  • عبدالجلیل معرفی ویژگیهای طراحی و شخصیت‌پردازی در نسخه چاپ سنگی مجالس‌المتقین، مصور شده توسط عبدالجلیل (تصویرگر ناشناس) و تطبیق آن با نمونه‌های مشابه [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 39-57]
  • عناصر ساختاری مطالعه عناصر ساختاری نقاشی پرده بزرگ درویشی دوره قاجار براساس تاریخ نگاری بخش قدیم و جدید موجود در موزه آستان قدس [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 43-59]

ف

  • فرهنگ ایرانی – اسلامی گونه‌شناسی، طبقه‌بندی و تحلیل سنگ‌مزارهای اسلامی شمال‌غرب ایران (مطالعه موردی دوره ایلخانی تا پایان دوره صفویه) [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 163-177]

ق

  • قاجار تجلی باورهای دینی بر کتیبه‌نگاری مذهبی شمشیرهای دوره‌های صفوی و قاجار [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 97-121]
  • قاجار معرفی نسخه خمسه نظامی به شماره 39/5 موزه ملی ملک و ویژگی‌های بصری، زیبایی‌شناسی و مضمونی آن [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 39-55]
  • قاجار مطالعه عناصر ساختاری نقاشی پرده بزرگ درویشی دوره قاجار براساس تاریخ نگاری بخش قدیم و جدید موجود در موزه آستان قدس [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 43-59]
  • قاجاریه بررسی و سیر تحوّل تزیینات دیوارنگاره در معماری قلعه نهچیر مبارکه اصفهان [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 171-189]
  • قاجاریه مطالعهٔ زمینه‌های شکل‌گیری نقوش شتر درون‌ترکیبی قالیچه‌های دورهٔ قاجار و تأثیر آنها از سایر هنرها [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 59-75]
  • قالی بازنمایی استحاله‌ انسان زمینی به انسانی قدسی در نگاره‌های دو حاشیه از قالی‌های صفویه به روش معناکاوی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 103-117]
  • قالیچه‌های تصویری مطالعهٔ زمینه‌های شکل‌گیری نقوش شتر درون‌ترکیبی قالیچه‌های دورهٔ قاجار و تأثیر آنها از سایر هنرها [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 59-75]
  • قالی موزه‌ی هنرهای کاربردی وین (مک) بازنمایی استحاله‌ انسان زمینی به انسانی قدسی در نگاره‌های دو حاشیه از قالی‌های صفویه به روش معناکاوی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 103-117]
  • قالی موزه‌ی هنری بوستون بازنمایی استحاله‌ انسان زمینی به انسانی قدسی در نگاره‌های دو حاشیه از قالی‌های صفویه به روش معناکاوی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 103-117]
  • قرآن ویژگی‌های بصری تذهیب قرآن‌های مجموعه شیخ احمد جامی(مطالعه پنج اثر از ادوار سلجوقی تا قاجار) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 5-23]
  • قلعه نهچیر بررسی و سیر تحوّل تزیینات دیوارنگاره در معماری قلعه نهچیر مبارکه اصفهان [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 171-189]

ک

  • کاخ گلستان نوآوری در شیوه خاتم‌کاری دوره قاجار مطالعه موردی: منبر خاتم‌کاری محفوظ در کاخ گلستان [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 155-169]
  • کاشی‌کاری نقش طاووس در کاشی‌کاری‌ حرم مطهر رضوی، با تأکید بر گنبد الله‌وردیخان از دورۀ صفویه [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 5-21]
  • کاشی‌کاری مطالعه تطبیقی ویژگیهای بصری و ساختاری نقوش هندسی کاشی‌های منتخب حرم امام رضا (ع) در دوره سلجوقی و تیموری [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 25-37]
  • کاشی‌نگاره ارتباط موضوع و رنگ در کاشی‌نگاره‌‌های عاشورایی تکیه معاون‌الملک کرمانشاه [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 5-23]
  • کاظم چلیپا مطالعه‌ی تحلیلی گروتسک در آثار نقاشان انقلاب اسلامی با تمرکز بر آثار حبیب‌الله صادقی، کاظم چلیپا و حسین خسروجردی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 83-101]
  • کتابخانه و موزه ملی ملک معرفی نسخه خمسه نظامی به شماره 39/5 موزه ملی ملک و ویژگی‌های بصری، زیبایی‌شناسی و مضمونی آن [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 39-55]
  • کتیبه تجلی باورهای دینی بر کتیبه‌نگاری مذهبی شمشیرهای دوره‌های صفوی و قاجار [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 97-121]
  • کتیبه کوفی تحلیل ساختار و ویژگی‌های بصری کتیبه کوفی سوره یس مسجدجامع شوشتر [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 5-19]
  • کتیبه‌های مذهبی تحلیلی بر مضامین کتیبه‌های مذهبی ایوان‌های صحن عتیق حرم مطهر رضوی [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 123-139]
  • کرمانشاه ارتباط موضوع و رنگ در کاشی‌نگاره‌‌های عاشورایی تکیه معاون‌الملک کرمانشاه [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 5-23]
  • کلیسای وانک مطالعه‌ی تحلیلی در نگارگری ارامنه ایران: خوانش نگاره‌های تولد مسیح (ع) [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 57-69]
  • کهن‌الگوی تولدقهرمان مطالعه‌ی تحلیلی در نگارگری ارامنه ایران: خوانش نگاره‌های تولد مسیح (ع) [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 57-69]
  • کیفیات بصری تحلیل ساختار و ویژگی‌های بصری کتیبه کوفی سوره یس مسجدجامع شوشتر [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 5-19]

گ

  • گروتسک مطالعه‌ی تحلیلی گروتسک در آثار نقاشان انقلاب اسلامی با تمرکز بر آثار حبیب‌الله صادقی، کاظم چلیپا و حسین خسروجردی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 83-101]
  • گفتمان چندوجهی مطالعه‌ای بر گفتمان چندوجهی نوشتار/تصویر در هنر معاصر ایران [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 141-155]
  • گنبد الله‌‌وردیخان نقش طاووس در کاشی‌کاری‌ حرم مطهر رضوی، با تأکید بر گنبد الله‌وردیخان از دورۀ صفویه [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 5-21]
  • گورکانیان هند مطالعه تطبیقی انواع زیورآلات مردان در دربار صفویان با مغولان کبیر هند [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 105-119]
  • گونه‌شناسی معراج سلطان‌محمد و ﺑرگرفتگی آن در سه نقاشی معاصر ایران با رویکرد بیش‌متنیت ژنت [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 61-73]
  • گونه‌شناسی گونه‌شناسی، طبقه‌بندی و تحلیل سنگ‌مزارهای اسلامی شمال‌غرب ایران (مطالعه موردی دوره ایلخانی تا پایان دوره صفویه) [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 163-177]
  • گونه‌شناسی گونه‌شناسی آثار فلزکاری در نگارگری عصر صفوی (1135-907 ق) [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 119-137]
  • گونه‌شناسی گونه‌شناسی موضوع و مضمون در نقاشی‌های لاجوردی اتاق ضلع غربی خانه اخوان حقیقی اصفهان، متعلق به دوره قاجار [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 151-167]

م

  • مجالس المتقین معرفی ویژگیهای طراحی و شخصیت‌پردازی در نسخه چاپ سنگی مجالس‌المتقین، مصور شده توسط عبدالجلیل (تصویرگر ناشناس) و تطبیق آن با نمونه‌های مشابه [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 39-57]
  • مجمع التواریخ تطبیق ساختار بصری نگاره های داستان نوح (ع) با روایت قرآنی در مکاتب تبریز اول و هرات [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 21-37]
  • محراب گچ‌بری مطالعه تطبیقی تزئینات و اجزای ساختار محراب گچ‌بری امامزاده ربیعه خاتون اشترجان با منبر چوبی مسجد جامع نائین در قرن هشتم هـجری قمری [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 109-127]
  • مسجد مطالعه تطبیقی نقوش هندسی تزئینات مسجد جامع کرمان با مسجد جامع یزد با تأکید بر ایوان‌ها و ورودی‌ها [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 145-161]
  • مسجد جامع طبقه‌بندی و گونه‌شناسی سفال‌های نقش‌کنده در گِلابه (اسگرافیاتو) شهر بروجرد (بر اساس سفال‌های مکشوفه از محوطه مسجد جامع و لایه‌های بافت قدیم شهری) [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 121-133]
  • مسجدجامع شوشتر تحلیل ساختار و ویژگی‌های بصری کتیبه کوفی سوره یس مسجدجامع شوشتر [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 5-19]
  • مسجد جامع کرمان مطالعه تطبیقی نقوش هندسی تزئینات مسجد جامع کرمان با مسجد جامع یزد با تأکید بر ایوان‌ها و ورودی‌ها [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 145-161]
  • مسجد جامع نائین مطالعه تطبیقی تزئینات و اجزای ساختار محراب گچ‌بری امامزاده ربیعه خاتون اشترجان با منبر چوبی مسجد جامع نائین در قرن هشتم هـجری قمری [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 109-127]
  • مسجد جامع یزد مطالعه تطبیقی نقوش هندسی تزئینات مسجد جامع کرمان با مسجد جامع یزد با تأکید بر ایوان‌ها و ورودی‌ها [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 145-161]
  • مسجد سیمره تداوم نقش‌مایه‌های گیاهی و هندسی ساسانی در تزئینات گچبری مسجد سیمره [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 77-95]
  • مضمون گونه‌شناسی موضوع و مضمون در نقاشی‌های لاجوردی اتاق ضلع غربی خانه اخوان حقیقی اصفهان، متعلق به دوره قاجار [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 151-167]
  • مضمون کتیبه تحلیلی بر مضامین کتیبه‌های مذهبی ایوان‌های صحن عتیق حرم مطهر رضوی [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 123-139]
  • معمارگونگی هندسه در نگارگری به مثابه هنر قدسی در آثار کمال‌الدین بهزاد [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 23-41]
  • معماری بررسی و سیر تحوّل تزیینات دیوارنگاره در معماری قلعه نهچیر مبارکه اصفهان [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 171-189]
  • معماری اسلامی ایران مبانی نمادپردازی رنگ در عرفان شیعه و سنی و الگوی استفاده از آنها در خانقاه-مزارهای شیعی و سنی ایران (با تأکید بر خانقاه-مزارهای شیعی و سنی قرن هشتم و نهم در ایران) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 173-195]
  • معماری صفوی بازجست عناصر تصویری مشترک عرفان شیعی در هنر نگارگری و معماری (نمونه: نگاره «اولین سخنرانی امام حسن(ع) درباره شناخت امام معصوم») [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 25-43]
  • مفاهیم عرفانی‌شیعی بازجست عناصر تصویری مشترک عرفان شیعی در هنر نگارگری و معماری (نمونه: نگاره «اولین سخنرانی امام حسن(ع) درباره شناخت امام معصوم») [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 25-43]
  • مقبره یسوی بررسی تطبیقی نقوش جووک‌ درب‌‌های بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی با درب‌های مقبره خواجه احمد یسوی [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 135-149]
  • مکتب قزوین مطالعه تحولات سیاسی و فرهنگی دوره شاه تهماسب صفوی وتأثیرآن در نقاشی این دوره با توجه به نظریه بازتاب [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 89-103]
  • مکتب مشهد مطالعه تحولات سیاسی و فرهنگی دوره شاه تهماسب صفوی وتأثیرآن در نقاشی این دوره با توجه به نظریه بازتاب [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 89-103]
  • مکتب نگارگری تبریز تحلیل ویژگی‌های شخصیت‌پردازی در نگاره‌های شاهنامه تهماسبی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 45-61]
  • منبر نوآوری در شیوه خاتم‌کاری دوره قاجار مطالعه موردی: منبر خاتم‌کاری محفوظ در کاخ گلستان [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 155-169]
  • منبر چوبی مطالعه تطبیقی تزئینات و اجزای ساختار محراب گچ‌بری امامزاده ربیعه خاتون اشترجان با منبر چوبی مسجد جامع نائین در قرن هشتم هـجری قمری [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 109-127]
  • موضوع گونه‌شناسی موضوع و مضمون در نقاشی‌های لاجوردی اتاق ضلع غربی خانه اخوان حقیقی اصفهان، متعلق به دوره قاجار [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 151-167]
  • میخائیل باختین بررسی مفهوم چندصدایی و گفتگومندی میخائیل باختین در نگاره‌های رضا عباسی [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 75-89]

ن

  • نشان‌های افتخار بررسی سیر تحولات تجسمی مدال‌‌های افتخار از دوره قاجار تاکنون [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 139-153]
  • نشانه‌شناسی مطالعه نقشمایه درفش‌های موجود در شاهنامه شاه‌طهماسبی بر مبنای ابزارهای تحلیلی رویکرد نشانه‌شناسی [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 91-107]
  • نشانه شناسی رومن یاکوبسن تبیین نقش پرنده در اعلانهای عاشورایی ایران (دهه 80 و 90ش)، با رویکرد نظریه یاکوبسن [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 63-81]
  • نظریه بازتاب مطالعه تحولات سیاسی و فرهنگی دوره شاه تهماسب صفوی وتأثیرآن در نقاشی این دوره با توجه به نظریه بازتاب [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 89-103]
  • نقاشان انقلاب اسلامی مطالعه‌ی تحلیلی گروتسک در آثار نقاشان انقلاب اسلامی با تمرکز بر آثار حبیب‌الله صادقی، کاظم چلیپا و حسین خسروجردی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 83-101]
  • نقاشی مطالعه‌ی تحلیلی گروتسک در آثار نقاشان انقلاب اسلامی با تمرکز بر آثار حبیب‌الله صادقی، کاظم چلیپا و حسین خسروجردی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 83-101]
  • نقاشی مطالعه عناصر ساختاری نقاشی پرده بزرگ درویشی دوره قاجار براساس تاریخ نگاری بخش قدیم و جدید موجود در موزه آستان قدس [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 43-59]
  • نقاشی معاصر ایران معراج سلطان‌محمد و ﺑرگرفتگی آن در سه نقاشی معاصر ایران با رویکرد بیش‌متنیت ژنت [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 61-73]
  • نقاشی مکتب تبریز 2 مطالعه تحولات سیاسی و فرهنگی دوره شاه تهماسب صفوی وتأثیرآن در نقاشی این دوره با توجه به نظریه بازتاب [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 89-103]
  • نقاشی‌های لاجوردی گونه‌شناسی موضوع و مضمون در نقاشی‌های لاجوردی اتاق ضلع غربی خانه اخوان حقیقی اصفهان، متعلق به دوره قاجار [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 151-167]
  • نقش کنده طبقه‌بندی و گونه‌شناسی سفال‌های نقش‌کنده در گِلابه (اسگرافیاتو) شهر بروجرد (بر اساس سفال‌های مکشوفه از محوطه مسجد جامع و لایه‌های بافت قدیم شهری) [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 121-133]
  • نقش‌مایه درفش مطالعه نقشمایه درفش‌های موجود در شاهنامه شاه‌طهماسبی بر مبنای ابزارهای تحلیلی رویکرد نشانه‌شناسی [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 91-107]
  • نقوش گیاهی تداوم نقش‌مایه‌های گیاهی و هندسی ساسانی در تزئینات گچبری مسجد سیمره [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 77-95]
  • نقوش هندسی تداوم نقش‌مایه‌های گیاهی و هندسی ساسانی در تزئینات گچبری مسجد سیمره [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 77-95]
  • نقوش هندسی مطالعه تطبیقی نقوش هندسی تزئینات مسجد جامع کرمان با مسجد جامع یزد با تأکید بر ایوان‌ها و ورودی‌ها [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 145-161]
  • نقوش هندسی مطالعه تطبیقی ویژگیهای بصری و ساختاری نقوش هندسی کاشی‌های منتخب حرم امام رضا (ع) در دوره سلجوقی و تیموری [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 25-37]
  • نگارگری هندسه در نگارگری به مثابه هنر قدسی در آثار کمال‌الدین بهزاد [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 23-41]
  • نگارگری بررسی مفهوم چندصدایی و گفتگومندی میخائیل باختین در نگاره‌های رضا عباسی [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 75-89]
  • نگارگری مطالعه نقشمایه درفش‌های موجود در شاهنامه شاه‌طهماسبی بر مبنای ابزارهای تحلیلی رویکرد نشانه‌شناسی [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 91-107]
  • نگارگری مطالعه‌ی تحلیلی در نگارگری ارامنه ایران: خوانش نگاره‌های تولد مسیح (ع) [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 57-69]
  • نگارگری گونه‌شناسی آثار فلزکاری در نگارگری عصر صفوی (1135-907 ق) [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 119-137]
  • نگارگری تطبیق ساختار بصری نگاره های داستان نوح (ع) با روایت قرآنی در مکاتب تبریز اول و هرات [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 21-37]
  • نگارگری مطالعه تحولات سیاسی و فرهنگی دوره شاه تهماسب صفوی وتأثیرآن در نقاشی این دوره با توجه به نظریه بازتاب [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 89-103]
  • نگارگری معرفی نسخه خمسه نظامی به شماره 39/5 موزه ملی ملک و ویژگی‌های بصری، زیبایی‌شناسی و مضمونی آن [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 39-55]
  • نگارگری دوره صفوی بازجست عناصر تصویری مشترک عرفان شیعی در هنر نگارگری و معماری (نمونه: نگاره «اولین سخنرانی امام حسن(ع) درباره شناخت امام معصوم») [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 25-43]
  • نگاره سخنرانی امام‌حسن‌(ع) بازجست عناصر تصویری مشترک عرفان شیعی در هنر نگارگری و معماری (نمونه: نگاره «اولین سخنرانی امام حسن(ع) درباره شناخت امام معصوم») [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 25-43]
  • نگاره معراج معراج سلطان‌محمد و ﺑرگرفتگی آن در سه نقاشی معاصر ایران با رویکرد بیش‌متنیت ژنت [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 61-73]
  • نگاره‌ها مطالعه تطبیقی سرپوش‌ها و آسمانه‌های تصویرشده در نگاره‌های دوره صفوی با تأکید بر جنسیت (نمونه‌های موردی: شاهنامه رشیدا و هفت اورنگ جامی) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 157-171]
  • نگاره‌‌های معمارانه تحلیل نگاره‌های معمارانه در اسکناس‌های دوره جمهوری اسلامی ایران [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 129-143]
  • نماد مبانی نمادپردازی رنگ در عرفان شیعه و سنی و الگوی استفاده از آنها در خانقاه-مزارهای شیعی و سنی ایران (با تأکید بر خانقاه-مزارهای شیعی و سنی قرن هشتم و نهم در ایران) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 173-195]
  • نمادشناسی بازنمایی استحاله‌ انسان زمینی به انسانی قدسی در نگاره‌های دو حاشیه از قالی‌های صفویه به روش معناکاوی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 103-117]
  • نوح (ع) تطبیق ساختار بصری نگاره های داستان نوح (ع) با روایت قرآنی در مکاتب تبریز اول و هرات [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 21-37]
  • نوشتار/تصویر مطالعه‌ای بر گفتمان چندوجهی نوشتار/تصویر در هنر معاصر ایران [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 141-155]

و

  • ویژگی بصری مطالعه عناصر ساختاری نقاشی پرده بزرگ درویشی دوره قاجار براساس تاریخ نگاری بخش قدیم و جدید موجود در موزه آستان قدس [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 43-59]

ه

  • هفت اورنگ مطالعه تطبیقی سرپوش‌ها و آسمانه‌های تصویرشده در نگاره‌های دوره صفوی با تأکید بر جنسیت (نمونه‌های موردی: شاهنامه رشیدا و هفت اورنگ جامی) [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 157-171]
  • هندسه نقوش هندسه در نگارگری به مثابه هنر قدسی در آثار کمال‌الدین بهزاد [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 23-41]
  • هنر ارمنی مطالعه‌ی تحلیلی در نگارگری ارامنه ایران: خوانش نگاره‌های تولد مسیح (ع) [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 57-69]
  • هنر ساسانی تداوم نقش‌مایه‌های گیاهی و هندسی ساسانی در تزئینات گچبری مسجد سیمره [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 77-95]
  • هنر عصر صفوی تحلیل ویژگی‌های شخصیت‌پردازی در نگاره‌های شاهنامه تهماسبی [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 45-61]
  • هنر فلزکاری گونه‌شناسی آثار فلزکاری در نگارگری عصر صفوی (1135-907 ق) [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 119-137]
  • هنر قدسی هندسه در نگارگری به مثابه هنر قدسی در آثار کمال‌الدین بهزاد [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 23-41]
  • هنر معاصر مطالعه‌ای بر گفتمان چندوجهی نوشتار/تصویر در هنر معاصر ایران [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 141-155]
  • هنر معاصر ایران مطالعه‌ای بر گفتمان چندوجهی نوشتار/تصویر در هنر معاصر ایران [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 141-155]
  • هنر معاصر ایران مقایسه آرای جلال آل احمد و داریوش شایگان پیرامون هنر معاصر ایران با تأکید بر مسئله هویت [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 71-87]
  • هنرهای تصویری مطالعهٔ زمینه‌های شکل‌گیری نقوش شتر درون‌ترکیبی قالیچه‌های دورهٔ قاجار و تأثیر آنها از سایر هنرها [دوره 16، شماره 60، 1400، صفحه 59-75]
  • هنرهای سنتی گونه‌شناسی آثار فلزکاری در نگارگری عصر صفوی (1135-907 ق) [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 119-137]
  • هنرهای عاشورا تبیین نقش پرنده در اعلانهای عاشورایی ایران (دهه 80 و 90ش)، با رویکرد نظریه یاکوبسن [دوره 16، شماره 57، 1400، صفحه 63-81]
  • هویت مقایسه آرای جلال آل احمد و داریوش شایگان پیرامون هنر معاصر ایران با تأکید بر مسئله هویت [دوره 16، شماره 58، 1400، صفحه 71-87]
  • هویت ایرانی تحلیل نگاره‌های معمارانه در اسکناس‌های دوره جمهوری اسلامی ایران [دوره 16، شماره 59، 1400، صفحه 129-143]