نمایه نویسندگان

آ

  • آقاداود جلفایی، سمیرا بررسی تطبیقی نقش قاب‌های خشتی فرش‌های مناطق استان چهارمحال و بختیاری [دوره 8، شماره 26، 1392، صفحه 35-50]
  • آیت‌اللهی، حبیب‌الله نقدی بر انتساب سه اثر از فلزکاری غرب ایران به مکتب موصل در نیمۀ اول قرن هفتم هجری؛ عودسوز ابوبکر سنی رازی، ابریق و شمعدان موزۀ ویکتوریا و آلبرت [دوره 8، شماره 27، 1392، صفحه 35-47]

ا

  • اسدی، مرتضی بررسی تأثیر ایدئولوژی و تفکر سیاسی در به‌کارگیری عناصر تصویری در آثار نقاشی انقلاب اسلامی [دوره 8، شماره 25، 1392، صفحه 65-88]
  • افروغ، محمد پژوهشی در شیوه‌های ساخت و مضامین مکتب فلزکاری موصل مطالعۀ موردی: صندوقچه و شمعدان بدرالدین لؤلؤ [دوره 8، شماره 28، 1392، صفحه 27-39]
  • ایران‌پور، امین ارتباط دست‌برتری با مبانی حرکتی در خط نستعلیق [دوره 8، شماره 28، 1392، صفحه 15-25]

ب

  • براری، میثم بررسی تطبیقی نقش قاب‌های خشتی فرش‌های مناطق استان چهارمحال و بختیاری [دوره 8، شماره 26، 1392، صفحه 35-50]

پ

  • پایدارفرد، آرزو تزیینات گچ‌بری و آیینه کاری عمارت باغ رحیم آباد بیرجند [دوره 8، شماره 27، 1392، صفحه 49-59]
  • پورزرین، رضا مطالعۀ تطبیقی نشانه‌های بصری در آینه‌کاری ایرانی با نقاشی آپ‌آرت [دوره 8، شماره 27، 1392، صفحه 75-86]
  • پورفتح‌اله، مائده بررسی تطبیقی نحوۀ آفرینش فضاهای معماری در آثار نگارگری حمام [دوره 8، شماره 26، 1392، صفحه 61-72]

ت

  • تدیّن، مریم سنجش تناسبات رنگی در قالی ایرانی (مطالعۀ موردی: قالی صفوی) [دوره 8، شماره 26، 1392، صفحه 51-60]
  • تهرانی، فرهاد بررسی تطبیقی نحوۀ آفرینش فضاهای معماری در آثار نگارگری حمام [دوره 8، شماره 26، 1392، صفحه 61-72]

ج

  • جباری، صداقت رویکردهای عرفانی در طراحی کتیبه های کوفی معقد [دوره 8، شماره 27، 1392، صفحه 5-19]
  • جوانی، اصغر بررسیِ مضامین «رویارویی مقدسین» و «بشارت» در معراج‌نامۀ تیموری و آثار فرا آنجلیکو [دوره 8، شماره 28، 1392، صفحه 59-67]

چ

  • چاره‌یی، عبدالرضا مقایسۀ تطبیقی شیوۀ خط خوشنویسان تأثیرگذار در تولید نرم‌افزارهای خوشنویسی با شیوه‌های رایج در خط نستعلیق (شیوۀ کلهر و میرعماد) و خط ثلث (شیوۀ ترکی و عربی) [دوره 8، شماره 25، 1392، صفحه 51-63]

ح

  • حاتم، غلامعلی جستاری در مفاهیم نقوش سوزن دوزی ترکمانان گنبد کاووس [دوره 8، شماره 28، 1392، صفحه 69-76]
  • حسینی واجاری، مصطفی سنجش تناسبات رنگی در قالی ایرانی (مطالعۀ موردی: قالی صفوی) [دوره 8، شماره 26، 1392، صفحه 51-60]

خ

  • خزاعی مسک، سمیه تزیینات گچ‌بری و آیینه کاری عمارت باغ رحیم آباد بیرجند [دوره 8، شماره 27، 1392، صفحه 49-59]

ذ

  • ذباح، الهام جستاری در مفاهیم نقوش سوزن دوزی ترکمانان گنبد کاووس [دوره 8، شماره 28، 1392، صفحه 69-76]

ر

  • ربیعی، سمیه شناسایی و طبقه‌بندی نقش درخت واق‌واق در فرشهای سده‌های دهم تا سیزدهم هجری ایران [دوره 8، شماره 25، 1392، صفحه 39-49]
  • رجبی، زینب مطالعۀ تطبیقی ویژگی‌های مشترک طراحی چهره‌های معنوی در تمدن‌های دینی (بودایی، مسیحیت، اسلام) [دوره 8، شماره 26، 1392، صفحه 19-34]
  • رضازاده، طاهر نقدی بر انتساب سه اثر از فلزکاری غرب ایران به مکتب موصل در نیمۀ اول قرن هفتم هجری؛ عودسوز ابوبکر سنی رازی، ابریق و شمعدان موزۀ ویکتوریا و آلبرت [دوره 8، شماره 27، 1392، صفحه 35-47]

س

  • سدره‌نشین، فاطمه تطبیق نقوش تزیینی معماری دورۀ تیموری در آثار کمال‌الدین بهزاد با تأکید بر نگارۀ «گدایی بر در مسجد» [دوره 8، شماره 25، 1392، صفحه 19-38]
  • سلطان کاشفی، جلال الدین به‌کارگیری دیدگاه‌های اجتماعی در آثار سلطان‌محمد نگارگر با استفاده از اصول و قواعد هنر اسلامی [دوره 8، شماره 26، 1392، صفحه 5-18]
  • سینکی، صبا ویژگی‌های حروف‌نگاری فارسی در طراحی اعلان در گرافیک ایران [دوره 8، شماره 25، 1392، صفحه 89-102]

ش

  • شایسته فر، مهناز تطبیق نقوش تزیینی معماری دورۀ تیموری در آثار کمال‌الدین بهزاد با تأکید بر نگارۀ «گدایی بر در مسجد» [دوره 8، شماره 25، 1392، صفحه 19-38]
  • شریعتی، بهاره بررسیِ مضامین «رویارویی مقدسین» و «بشارت» در معراج‌نامۀ تیموری و آثار فرا آنجلیکو [دوره 8، شماره 28، 1392، صفحه 59-67]
  • شریفی، گل اندام بررسی تداوم استفاده از زعفران در هنر کتاب‌آرایی ایران [دوره 8، شماره 28، 1392، صفحه 5-13]
  • شریفی، گلفام بررسی تداوم استفاده از زعفران در هنر کتاب‌آرایی ایران [دوره 8، شماره 28، 1392، صفحه 5-13]
  • شریفی، لیلا سیر تحول تصویر اسب از دورۀ ماد تا دورۀ هخامنشی [دوره 8، شماره 28، 1392، صفحه 41-57]
  • شیرازی، علی‌اصغر ارتباط دست‌برتری با مبانی حرکتی در خط نستعلیق [دوره 8، شماره 28، 1392، صفحه 15-25]

ض

  • ضرغام، ادهم سیر تحول تصویر اسب از دورۀ ماد تا دورۀ هخامنشی [دوره 8، شماره 28، 1392، صفحه 41-57]

ط

  • طاهری، علی رضا شناسایی و طبقه‌بندی نقش درخت واق‌واق در فرشهای سده‌های دهم تا سیزدهم هجری ایران [دوره 8، شماره 25، 1392، صفحه 39-49]
  • طباطبایی بافقی، سیدمحمدتقی ویژگی‌های حروف‌نگاری فارسی در طراحی اعلان در گرافیک ایران [دوره 8، شماره 25، 1392، صفحه 89-102]

ف

  • فهیمی‌فر، اصغر ویژگی‌های حروف‌نگاری فارسی در طراحی اعلان در گرافیک ایران [دوره 8، شماره 25، 1392، صفحه 89-102]
  • فهیمی‌فر، اصغر رویکردهای عرفانی در طراحی کتیبه های کوفی معقد [دوره 8، شماره 27، 1392، صفحه 5-19]

ق

  • قاسمی، زهرا بررسی تطبیقی نحوۀ آفرینش فضاهای معماری در آثار نگارگری حمام [دوره 8، شماره 26، 1392، صفحه 61-72]
  • قاسمی، مرضیه ساختار صوری نقوش طبیعی در سوزن‌دوزی زنان بلوچ (با تأکید بر نمونه‌های شهرستان سراوان) [دوره 8، شماره 27، 1392، صفحه 61-73]
  • قاضی‌زاده، خشایار روش‌هایی برای ایجاد طنز در اعلان و بازتاب آن در گرافیک معاصر ایران [دوره 8، شماره 26، 1392، صفحه 73-87]
  • قانی، افسانه پژوهشی در شیوه‌های ساخت و مضامین مکتب فلزکاری موصل مطالعۀ موردی: صندوقچه و شمعدان بدرالدین لؤلؤ [دوره 8، شماره 28، 1392، صفحه 27-39]

ک

  • کاسپور، هدا مقایسۀ تطبیقی شیوۀ خط خوشنویسان تأثیرگذار در تولید نرم‌افزارهای خوشنویسی با شیوه‌های رایج در خط نستعلیق (شیوۀ کلهر و میرعماد) و خط ثلث (شیوۀ ترکی و عربی) [دوره 8، شماره 25، 1392، صفحه 51-63]

م

  • محمدی‌زاده، اکرم تجلی تفکرات شیعی در نوشتار انگشتری‌های عصر قاجار [دوره 8، شماره 25، 1392، صفحه 5-18]
  • محمودی، سکینه‌خاتون ساختار صوری نقوش طبیعی در سوزن‌دوزی زنان بلوچ (با تأکید بر نمونه‌های شهرستان سراوان) [دوره 8، شماره 27، 1392، صفحه 61-73]
  • مراثی، محسن مطالعۀ تطبیقی ویژگی‌های مشترک طراحی چهره‌های معنوی در تمدن‌های دینی (بودایی، مسیحیت، اسلام) [دوره 8، شماره 26، 1392، صفحه 19-34]
  • مراثی، محسن نقدی بر انتساب سه اثر از فلزکاری غرب ایران به مکتب موصل در نیمۀ اول قرن هفتم هجری؛ عودسوز ابوبکر سنی رازی، ابریق و شمعدان موزۀ ویکتوریا و آلبرت [دوره 8، شماره 27، 1392، صفحه 35-47]
  • معصوم زاده، فرناز رویکردهای عرفانی در طراحی کتیبه های کوفی معقد [دوره 8، شماره 27، 1392، صفحه 5-19]
  • معنوی راد، میترا تعامل ساختار و سبک در شکسته نویسی شفیعا، درویش و گلستانه [دوره 8، شماره 27، 1392، صفحه 21-34]
  • مهرنگار، منصور ویژگی‌های حروف‌نگاری فارسی در طراحی اعلان در گرافیک ایران [دوره 8، شماره 25، 1392، صفحه 89-102]
  • موسوی حاجی، سیدرسول ساختار صوری نقوش طبیعی در سوزن‌دوزی زنان بلوچ (با تأکید بر نمونه‌های شهرستان سراوان) [دوره 8، شماره 27، 1392، صفحه 61-73]

ن

  • نادعلیان، احمد بررسی تأثیر ایدئولوژی و تفکر سیاسی در به‌کارگیری عناصر تصویری در آثار نقاشی انقلاب اسلامی [دوره 8، شماره 25، 1392، صفحه 65-88]
  • نیکونژاد، محبوبه بررسیِ مضامین «رویارویی مقدسین» و «بشارت» در معراج‌نامۀ تیموری و آثار فرا آنجلیکو [دوره 8، شماره 28، 1392، صفحه 59-67]

و

  • وارث، داریوش روش‌هایی برای ایجاد طنز در اعلان و بازتاب آن در گرافیک معاصر ایران [دوره 8، شماره 26، 1392، صفحه 73-87]