@article { author = {mirazizi, Seyyed Mahmood and Firouzabad, Abolfazl Sadeghpour}, title = {Analyzing the impact of lithography book a Khosravan images on tiles embossed pictures Golestan Palace Museum}, journal = {Negareh Journal}, volume = {11}, number = {37}, pages = {73-85}, year = {2016}, publisher = {Shahed University}, issn = {2676-7244}, eissn = {2676-7244}, doi = {10.22070/negareh.2016.344}, abstract = {Illustration editions rooted in the traditions of Persian painting has Qajar era stone, tile art is again a critical period.will be, will become. The effect of lithographed images on tiles with Drvnmayh historic paintings can be seen. In these paintings, the most important use of lithographed images, content relationship between the painting and the image is lithography. Choose a picture book Khosravan tile work by the artist as a template to design, create national identity, relationships between the content and subject matter of painting pictures of lithography books Khosravan letter, the influence of Western art, imitating the style of artists trained to work on the fundamentals of painting West, the design of the tiles under the direct orders of the ruling Qajar funds to create the shape and composition tips artistic designs of the tiles with images of the most important results of this research is the ancient kings. Compilation and images, field study and library and writing analytical approach and matching them with the interpretation of images taken.}, keywords = {Qajar,Golestan Palace,lithography,letter Khosravi,embossed tiles}, title_fa = {تحلیل تأثیر تصاویر چاپ سنگی کتاب نامه خسروان برتصاویر کاشی‌های نقش برجسته کاخ موزه گلستان}, abstract_fa = {تصویرسازی چاپ­های سنگی عهد قاجار که ریشه در سنت­های نقاشی ایرانی داشته، در هنر کاشی­کاری این دورۀ حیاتی دوباره می­یابد. در این میان مضامینی با زمینۀ تاریخی و با تأکید بر معرفی شخصیت شاهان که موضوع کتاب نامۀ خسروان جلال­الدین میرزا است در زمینه نقاشی روی کاشی در دورۀ قاجار، به دلیل سیاست‌های ملی­گرایی و نسبت دادن القاب خود به شاهان گذشته است که در این مقاله به آن پرداخته می­شود. بیشترین تأثیر تصاویر چاپ سنگی را بر نقاشی­های کاشی­ها با درون­مایة تاریخی می­توان مشاهده نمود. همچنین در این دسته از نقاشی­ها، مهمترین عامل استفاده از تصاویر چاپ سنگی، قرابت محتوایی بین موضوع نقاشی و موضوع تصاویر چاپ سنگی می­باشد. انتخاب تصاویر کتاب نامه خسروان توسط هنرمند کاشی­کار به عنوان الگو جهت طراحی، ایجاد حس ملی­گرایی، قرابت محتوایی بین موضوع نقاشی و موضوع تصاویر چاپ سنگی کتاب نامۀ خسروان، تأثیرپذیری از هنر غربی، تقلید از شیوه کار نقاشان آموزش دیده بر اساس اصول نقاشی غربی، انجام طراحی این کاشی­ها طبق دستور مستقیم حاکم قاجاری، وجوه نکات هنرمندانه در ایجاد شکل و ترکیب­بندی نقوش این کاشی­ها با تصاویر شاهان باستان از مهمترین نتایج حاصل از این تحقیق می­باشد. گردآوری مطالب و تصاویر پژوهش پیش­رو، به روش میدانی و کتابخانه­ای بوده و نگارش آن با رویکرد توصیفی و تحلیلی همراه با تفسیر تصاویر و تطبیق آنها صورت گرفته است.}, keywords_fa = {قاجار,کاخ موزه گلستان,چاپ سنگی,نامۀ خسروان,کاشی نقش برجسته}, url = {https://negareh.shahed.ac.ir/article_344.html}, eprint = {https://negareh.shahed.ac.ir/article_344_5c58213d0a0c27a82382a99ab2d0fb5d.pdf} }